K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2016, 14:13   #1
Susan A.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2008
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6
Styrke: 0
Susan A. er ny på vejen
Sygemelding/opsigelse/sygedagpengekontor der siger sære ting



jeg er sygemeldt fra mit fleksjob, som jeg så også er blevet opsagt fra. Jeg har 4 mdrs opsigelse og får altså løn indtil den 31.7
Min fagforening har ikke kunnet forhandle en fritstilling, så jeg er fortsat sygemeldt (arbejdsrelateret stress, det er arb.giver der er skyld i min sygemelding)
Nu ringer sygedagpengekontoret (ifm 8 ugers samtale) og vil raskmelde mig og siger jeg skal søge ledighedsydelse ? Jeg fatter intet, jeg kan da ikke få ledighedsydelse når jeg stadig er i et ansættelsesforhold. Jeg er brudt helt sammen nu.
Sygedagpengekontoret siger at jeg kun er sygemeldt ift mit nuværende fleksjob og ikke ift ethvert andet job og derfor skal jeg ud og finde et nyt fleksjob lige med det samme ?
Det er helt sort ! Har da aldrig været ude for noget lignende ?
Jeg har kontaktet min fagforening, men hvad mener I ? Handler det om at kommunen ikke vil betale ref. Til arbejdsgiveren de næste 3 mdr eller hvad ?

Sidst redigeret af Susan A.; 26-04-2016 kl. 17:11.
Susan A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2016, 18:46   #2
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Kender du den her?

http://domstol.fe1.tangora.com/Domso...rdid31478=1070

Der kommer andre på banen og svarer på dine spørgsmål er jeg sikker på... ville bare lige gøre obs på den her dom gør evt din fagforening opmærksom på den?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 08:23   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Umiddelbart tænker jeg at du skal tale med din læge omkring evt sygemelding for at høre hans vurdering.

Du er pt i et ansættelsesforhold, og i og med din arbejdsgiver ikke vil fritstille dig, kan du faktisk ikke bare begynde at arbejde et andet sted, medmindre du så selv sige op, med det opsigelsesvarsel der så måtte være fra din side.

Du står således ikke til rådighed og opfylder ikke betingelserne for ledighedsydelse.

Hvad siger din fagforening..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 08:51   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Når man er opsagt er man ikke forpligtet til at blive opsigelsestiden ud, hvis man finder anden beskæftigelse.

Har hørt før at man er forpligtet til at søge job i opsigelsesperioden, men har ikke nogen paragraffer på det.

Men problemet er måske at din læge har sygemeldt dig fra dit nuværende job, men ikke sygemeldt dig generelt i alle job.

Var det mig ville jeg i første omgang tage en snak med min læge og få en snak om hvordan du har det med arbejdssøgning ifht. Stress.

Måske din læge støtter dig i at du skal have fred og ro til at komme ovenpå, fremfor at skulle stresses ud i jobsøgnig pt.

Så kan du rette henvendelse til jobceteret med besked om at din læge råder dig til xxxx (hvad i nu bliver enige om)og at de er velkommen til at kontakte lægen for yderlige oplysniger. Hvis din læge så ikke støtter at du er sygmeldt fra alle job i en periode, tror jegikke du kommer udenom at begynde at søge.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 21:05   #5
Susan A.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2008
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6
Styrke: 0
Susan A. er ny på vejen
Tak for jeres input, HK har taget over og sat kommunen på plads, det hele handler om at de vil stoppe refusionen for arbejdsgiver, men naturligvis har jeg min løn i opsigelsesperioden.
Ham der ringde fra kommune. Havde vist ikke styr på noget som helst, slet ikke kommunikation ��
Susan A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 14:27   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er desværre vilkårene i dagens danmark at sagsbehandlere ikke ved så meget som de burde...specielt inden de udtaler sig til borgerne..

Det er blevet meget meget sværere at være borger i systemet i dag..

Fint at du havde en fagforening der kunne sætte tingene på plads
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension