K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2012, 10:04   #1
orkidee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
orkidee er ny på vejen
Sygehusbesøg og fleksjob

Hej Alle.
Jeg er ansat i et fleksjob på 2 år og er rigtig glad for det
Vil bare lige høre om der er nogen der ved hvordan man forholder sig når man skal på sygehuset til kontrol af ens sygdom på ens arbejdsdag(har selvfølgelig prøvet om jeg kunne få tiden de dage jeg har fri)
Har de gange der har været kontrol på min arbejdsdag har jeg enten arbejdet den/de timer ind senere på dagen eller rykket min dag så jeg har arbejdet den dag jeg har fri istedet.
Jeg er meget fleksibel men nu ligger landet sådan at jeg har fået et barn og så kan man godt mærke energien er mindre(men fantastisk er det)
For at gøre en lang historie kort: Har man ret til at tage på sygehusbesøg og ikke skylde arbejdspladsen den/de timer det går udover?
På forhånd tak
orkidee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 10:09   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Et flekjob følger de almindelige overenskomster på det område man nu er ansat i. (minus selvfølgelig de nedskrevne skånehensyn)

Er der ikke bare et spørgsmål om en kort snak med chefen? De fleste arbejdspladser har ikke noget problem med at give fri, eller flytte timerne når man skal på sygehuset, til tandlægen og andre ting i den dur...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 10:11   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Medmindre du på skrift i din ansættelseskontrakt har stående at du kun kan arbejde feks mandag og fredag....

Så tror jeg ikke du skal regne med at du kan undgå de timer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 10:13   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vil sige som ricky, flexjob følger de alm overenskomst aftaler så det bør ikke være et problem at tage en evt snak m chefen og forklare hvordan tingene hænger sammen. (du kan sikkert ikke undgå timerne, hvis det er det du mener men snak m chefen om, hvordan i gør det bedst muligt for alle)

ps: ellers ville jeg da foreslå at du spørger din fagforening eller evt tillidsrepræsentant på jobbet?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 10:17   #5
orkidee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
orkidee er ny på vejen
Hej Allesammen
Tusind tak for jeres svar. Regnede også med hvad svaret var men ville lige høre
orkidee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 10:32   #6
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Jeg mener at ting der vedrører ens sygdom, dem er der ligesom kompenseret for, i det forhold at man er ansat i et fleksjob.
Hvis du har et job hvor du har mulighed for at flytte rundt på timerne så gør det.
Jeg synes det andet er lige i overkanten af at trække på arbejdsgiverens eventuelle velville.

Jeg er udmærket klar over at man har samme overenskomst mæssige vilkår, men lige den omkring at gå til kontrol og behandling for sin sygdom, der er ligesom taget hensyn til det.

At der nu er et barn der tager meget af din tid, det er ærgerligt at det nu skal bruge så mange kræfter at det kan komme til at gå ud over din arbejdsevne.
Måske kunne det være en idé at se på om der kunne sættes noget hjælp i værk, med henblik på at du kan opretholde dit job og samtidig passe din behandling.
Det kunne eks. være hjælp til rengøring eller andet i hjemmet, som ville frigøre noget af din energi.

Jeg ville ikke drøfte det med arbejdsgiver, men i videst muligt omfang forsøge at passe jobbet på de vilkår der er sat, og der er som skrevet tidligere, allerede taget hensyn til din sygdom i din ansættelsesform.

Skal lige sige jeg selv er fleksjobber, så mit svar er ikke ud fra at jeg er uvidende om hvordan det er, snarere tvært imod !
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension