K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2009, 00:00   #1
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Så nu ved i det kærre venner!

Altså, hvis i var i tvivl.

Billedet er slettet pga henvendelse fra Poul Toft

Mon ikke den holdning er meget repræsentativ for opfattelsen hos en meget stor del af befolkningen?

Her kan i se, hvem manden på billedet er, og i hvilken forbindelse denne holdning blev luftet: http://home25.inet.tele.dk/obs/
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 16:35   #2
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Så nu ved i det kærre venner!

Altså, hvis i var i tvivl.


Billedet er slettet af webmaster pga henvendelse fra Poul Toft

Mon ikke den holdning er meget repræsentativ for opfattelsen hos en meget stor del af befolkningen?

Her kan i se, hvem manden på billedet er, og i hvilken forbindelse denne holdning blev luftet: http://home25.inet.tele.dk/obs/
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  pt_sorttalebobel.jpg
Visninger: 342
Størrelse:  5,8 Kb
ID: 162  

Sidst redigeret af J.B.; 13-03-2009 kl. 17:18.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 18:10   #3
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Billedet er slettet af webmaster pga henvendelse fra Poul Toft

Her kan i se, hvem manden på billedet er, og i hvilken forbindelse denne holdning blev luftet: http://home25.inet.tele.dk/obs/
Strengt taget er ingen hjemmeside på Internettet forpligtet til at fjerne et billede, der før har været offentligt tilgængelig. Hvis Webmaster havde behandlet Poul Toft tilsvarende, som Poul Toft havde behandlet Jan Borg - ville det billede blive stående her til evig tid.

Enten har denne sjover skiftet job, eller på anden måde er forduftet fra Grindsted Gymnasium, idet rektorstillingen i dag er besat med en Gitte Vest Barkholt. Måske flygtede han ind i efterlønnen, efter langt og opslidende liv med ødelæggende fiksfakserier påført andre mennesker? Hans kone er vist noget ved den lokale afdeling af Ældresagen, tror jeg... Jeg kan kun håbe, at med denne hans indstilling til samfundssind og medmennesket - er Poul Toft aktivt (for)hindret i at deltage i nogen som helst form for "samfundssind-baseret" aktivitet i nærområdet.

Man siger at en overlagt skade påført andet menneske - pletter ens omdømme for altid. Udmærket - J.B. - at du gjorde mig (os?) opmærksom på utysket... Der er kun for mange, der ustraffet får lov til at svine, uden nogensinde at blive stillet til regnskab. Godt det ikke altid lykkes (dem).

Sidst redigeret af Tante Ana; 13-03-2009 kl. 18:13.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2009, 20:22   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Strengt taget er ingen hjemmeside på Internettet forpligtet til at fjerne et billede, der før har været offentligt tilgængelig. Hvis Webmaster havde behandlet Poul Toft tilsvarende, som Poul Toft havde behandlet Jan Borg - ville det billede blive stående her til evig tid.
Nu behøver jeg jo ikke hverken at være eller agere som omtalte person...vel!!!

Det kan da godt være at det bare er mig...men for mig lyder det som noget vrøvl du siger Tante Ana...

Som jeg læser gældende Bekendtgørelse af lov om ophavsret så er ophavsretten til det billede....personen som har ladet sig fotografere...medmindre han har overdraget retten til fotografen...

Jeg kan ikke se nogle steder eller er blevet oplyst af JB at han skulle ligge inde med brugsrettighederne til det billede...og derfor slettede jeg det...på opfordring fra efter min mening ejeren af ophavsretten til billede...

Kulturministeriet har også lavet nogle guides http://www.infokiosk.dk/sw81248.asp om at kopiere fra andre hjemmesider...

Men du skal da være velkommen til at belære mig om noget andet hvis du læser Bekendtgørelse af lov om ophavsret på en anden måde...

Jeg kan i øvrigt fortælle at det ikke kun er billedet fra denne tråd den omtalte person vil have slettet...men hele tråden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 00:34   #5
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Nu er der ingen grund til at skyde spurve med kanoner, særlig når du fortolker mit indlæg modsat hensigten med det.

Jeg skrev blot, at havde K10 behandlet Poul Tofts ønske på samme usle måde som Poul Toft behandlede J.B. ville billedet ikke blive fjernet. Men da du netop havde behandlet Poul Tofts ønske bedre end han behandlede J.B. - er billedet slettet.

Og jo, der er ophavsretten osv. Den slags ophavsretsligt beskyttede billeder er Internettet spækket med, med eller uden tilladelse. Men det var nu ikke det, der var den primære (min) mening med indlægget - vrøvl eller ikke vrøvl.

Desuden tilhører ophavsretten til billederne fotografen, medmindre han havde solgt udnyttelsesretten til Poul Toft og i så fald skal det dokumenteres i form af en kontrakt, før Poul Toft kan stille krav om f.eks. en sletning med henvisning til netop ophavsretten. Det betyder, i denne sammenhæng intet, at Poul Toft har betalt fotografen for at tage billederne, idet ophavsretten til billederne uanset forbliver fotografens. Derfor enhver krav om sletning fra et website kan kun fremsættes af ejeren af ophavsretten - fotografen. Og mig bekendt er det jo ikke ham, det har kontaktet K10.

Sidst redigeret af Tante Ana; 15-03-2009 kl. 00:45.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 01:43   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
J.B.

nu har jeg læst hele din historie

jeg syndes du skulle tage og komme vidre, manden arbejder der heller ikke mere, du har fået din ftp.

kan godt se du ikke er blevet pænt behandlet, men ved du hva.. det gør man sq heller ikke på kontanthjælpen og der er man også " gratis " arbejds kraft
der har man ret til 4 ugers ferie hvis man er i aktivering eller arbejds prøvning i et år
man skal tigge om ferie da man faktisk ikke har ret til det, da man skal stå til rådig

mange af de steder jeg har været der kunne det faktisk ikke kører rundt uden at vi var der, da der ikke var penge til at ansætte i flexjob og ordinær job
og kontanhjælpsmodtagere må kun være i det offenlige i aktivering da vi ellers ville udkonkurrer almindlige arbejder ellers skal der være et formål med hvis man bliver sendt i det private eks. flexjob
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2009, 07:34   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tolker ikke dit indlæg forkert...og hensigten med indlægget...det har jeg ikke sat mig ind i...

Jeg reagere på at du skriver her i tråden at jeg som webmaster og ejer af denne side ikke er/var forpligtiget til at slette det omtalte billede fordi det havde været offentliggjort før...og det kan jo få de andre brugere på siden til at tvivle på....om jeg nu var nød til at slette det eller ej...

Så er det jeg fortæller dig(og alle de andre brugere).....jo...jeg er forpligtiget til at slette det på opfordring af den der har ophavsretten...det er såmænd alt...

Hvad så dette har med spurve og kanoner....det har jeg virkelig ingen ide om...men det ved du nok selv...

Hvis du mener at den omtalte mand ikke har ophavsretten til det billede..men at fotografen har det(som du skriver)...så har du tabt mig...

Det er endda nævnt specifikt i loven....at den der bestiller et feks portrætbillede(som omtalte billede jo er)...ja så har fotografen ikke ophavsretten til det..eller rettere...han kan ikke udbytte den...men derimod den der har bestilt det...se §60

Så er det vi kan komme ud i om det nu er ham der har bestilt det eller om det er hans arbejdsplads.....og tja...det aner jeg ikke...men jeg må gå ud fra at det er den mand der er på billedet...der har bestilt det og at det er ham der har ophavsretten...og derfor slettede jeg det...

Nu er der vist nok tærsket langhalm nok på dette...så jeg synes at vi skal lade tråden vende tilbage til sit oprindelige formål...da det ikke er ophavsret den omhandler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 14:15   #8
Jakus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2009
Indlæg: 10
Styrke: 16
Jakus er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu behøver jeg jo ikke hverken at være eller agere som omtalte person...vel!!!

Det kan da godt være at det bare er mig...men for mig lyder det som noget vrøvl du siger Tante Ana...

Som jeg læser gældende Bekendtgørelse af lov om ophavsret så er ophavsretten til det billede....personen som har ladet sig fotografere...medmindre han har overdraget retten til fotografen...

Jeg kan ikke se nogle steder eller er blevet oplyst af JB at han skulle ligge inde med brugsrettighederne til det billede...og derfor slettede jeg det...på opfordring fra efter min mening ejeren af ophavsretten til billede...

Kulturministeriet har også lavet nogle guides http://www.infokiosk.dk/sw81248.asp om at kopiere fra andre hjemmesider...

Men du skal da være velkommen til at belære mig om noget andet hvis du læser Bekendtgørelse af lov om ophavsret på en anden måde...

Jeg kan i øvrigt fortælle at det ikke kun er billedet fra denne tråd den omtalte person vil have slettet...men hele tråden...
Hej Webmaster

Flot formulering og man skal da ikke bruge et billede uden at have retten til det.

Er sikker på at J.B ikke vil have sit billede ind her :-)
Jakus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 15:26   #9
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kan ikke lade være med at spørge... nu har jeg ikke gennemlæst copyright reglerne nøje, men så vidt jeg er informeret gælder det en DIREKTE KOPIERING af filen (billedet)... så vidt jeg kan forestille mig, så har der ikke været tale om kopiering af nogen fil som er blevet lagt ind på K10's server, men som det er med bla.a. Peer2Peer servere: et link... og det er ifølge copyright lovgivningen IKKE ulovligt at linke til copyright'et materiale.

Ellers er alle de billeder jeg linkede til i tråden omkring Claus Hjort, og gjorde grin med ham da også ulovlige, men de er her da endnu?
  Besvar med citat
Gammel 21-04-2009, 22:00   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det vigtigste må vel være at vedkommen der var affotograferet sendte besked om at han ville have billedet fjernet samt tråden , webs vurdering var så at der var hold i det at få fjernet billedet .... men tråden blev...

Hvis Claus Hjorth kommer og beder om at få fjernet sit kontrafej så er jeg sikker på at web tager den derfra ...

(der er vist også forskel på når det er en offentlig person ... ) men det kan man få afklaret ved at læses hele loven hvis man lyster, og ellers må man vel bare slå sig til tåls med at Web gør det han mener er bedst og ud fra sine synspunkter , vel også meget fair da det er ham der i sidste ende sidder med ansvaret , jb har billedet på over på sin hjemmeside men der er det så hans ansvar ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Venner fordufter ikh Alt det andet 17 24-07-2011 22:55
Fleksjob-venner Gunilla Accept fra vores omgivelser 10 29-10-2010 11:03
hej k10 venner-vil i hjælpe.. nille Spørgsmål ang fleksjob 11 27-11-2007 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension