K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2013, 19:43   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
KH-reform på plads

Kh-reformen er forhandlet på plads - men er endnu ikke vedtaget.

Aftaleteksten kan læses her:

http://bm.dk/~/media/BEM/Files/Dokum...orm%20pdf.ashx

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 20:15   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja og den gensidige forsøger pligt kommer til at ramme alle samlevende over 25 år, så der er mange der bliver ramt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 20:21   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja mon ikke der bliver mange flere singler fremover...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 20:33   #4
anders1980
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
anders1980 er ny på vejen
Det er kun starten
Venstre siger, at det er første del af opgøret med dovne Robert.

LA skrev på deres hjemmeside, at dette er version 1.0 og version 2.0 kommer til at medføre ydelsesnedsættelser for alle over 30 år.
Derudover skal ydelserne svare minimumslønnen - incitament - bidrag svarende til transportomkostninger + tillæg.

Eneste trøst i reformen må være, at universitetsuddannede (mig selv inklusiv) selv vil kunne mærke effekten af reformen.
For tiden er der en del , som grundet udløb af dagpenge og alder under 30 år - vil mærke hvad det betyder når man ikke kan finde arbejde.
De får dog ydelse der er større end dem under 30 grundet det faktum at de har uddannelse.
anders1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 21:01   #5
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Jeg syntes det er mest skræmmende at de har fjernet match systemet..
Nu er det op til den enkelte job center medarbejder at sidde og vurderer kan de lide dig.. For kan de ikke det ja så er du pludselig ikke syg fordi så syntes de bare du skal tage dig sammen, eller du skal holde op med at fake den..
Og der står også at man kan sanktionerer for folk der er for meget syge i deres aktivering..
Jeg bliver altid aktiveret 25 timer uagtet at jeg har mange arbejds prøvninger der allerede for 10 år siden gav mig 9 ugentlige arbejdstimer og jeg siden da har fået 2 kroniske sygdomme til ...
De vil nu have lov at trække mig da min sagsbehandlere altid i forvejen har forsøgt at trække mig hver gang jeg havde migræne, eller smerter i ryggen så jeg ikke kunne komme op af sengen
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 21:35   #6
anders1980
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
anders1980 er ny på vejen
Kontanthjælps - reformen vil kun kunne generer "indtægt" hvis man ophæver match systemet. Der er hele meningen med reformen.
På den måde kan man skubbe folk væk fra de passive math grupper og deraf spare penge.
Den bliver præsenteret, som værende en reform der skal give ekstra hjælp til særlig udsatte.
Faktum er dog - at hele regneøvelse går på, at flytte folk fra passiv til aktiv status.
Når venstre og LA kommer til så bliver kravene endnu højere for alle grupper.
Det helt centrale er ikke ydelsesnedgangen (selvom det er hårdt) så er det ophævelsen af match grupperne
anders1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2013, 22:50   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja mon ikke der bliver mange flere singler fremover...
Jo, og måske en hel del mere socialt bedrageri???
- det de vil spare, kan meget hurtigt vise sig at blive et stort underskud, hvis alle pludselig bliver enlige.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 04:13   #8
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja mon ikke der bliver mange flere singler fremover...
Man kan forundres over, hvis der snart kan blive flere...
Men det vil da hjælpe godt til med at luge ud, i de få tilbageværende par, på KH.

Kærlighed og kildevand...
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 04:26   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, en regering der med fortsæt forsøger at splitte familier og hylde den forbandede ensomhed - armen det er jo herligt

Lad os da straks give forelskede mennesker en passende straf, så de ikke har råd til at bo sammen....eller endnu bedre, helt opgive nogen sinde at finde en kæreste!!

Thi det er kun det arbejdende folk der må gå ustraffet gennem livet med hinanden i hånden.

Læste for ikke længe siden, at ensomhed dræber. Folk der er ensomme dør hurtigere.
Der er mange måder at slå os hurtigere ihjel på.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 07:04   #10
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Mht. den gensidige forsørgerpligt for ugifte, har det været ønsket indført før, og der blev det skudt ned, fordi det var i strid med Grundloven. Jeg mener også at have læst, at EL allerede er på barrikaderne med det. Vi må vente og se, hvad der sker. Måske det ender med at lovens ord rykker sig lige som den gensidige forsørgerpligt for venner på ftp, der bor sammen uden at være et par... Eller at de også ændre Grundloven, nu de er i gang...

Mht. lavere satser (og for dens sags skyld også en eventuel indførsel af gensidig forsørgerpligt for ugifte), så er jeg spændt på, hvad der ske med boligsikring og §34... Mon ikke den stiger, om ikke tilsvarende, så i alt fald en del...? Og så bliver den håbede besparelse for Regeringen måske slet ikke så stor...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så var der praktik plads til mig KatrineB Din historie 13 12-06-2012 18:39
Anstændighedens plads lillespir Politik og Samfund 4 11-03-2012 16:30
1.plads til DK i ulighed! buster Politik og Samfund 1 25-08-2011 18:58
Ny plan...er det på plads eller...? mig73 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 19 16-04-2011 16:19
Så er ferien på plads Simmer Dit og Dat 17 14-06-2010 14:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension