K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2014, 13:36   #1
mortil4
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
mortil4 er ny på vejen
Jeg har nu været i gang med arbejdsprøvning siden starten af juli.
Først på Reva center hvor man skulle finde frem til det timeantal jeg
skulle starte på i en virksomhed.

Det fandt vi så frem til og jeg skubbede meget på at det skulle ske hurtigt.
Da jeg begyndte at få problemer igen med energien/overskuddet der hjemme.

Jeg har ME - Kronisk træthedssyndrom.

Jeg har så nu været i arbejdsprøvning i 3 uger.
mandag-onsdag-fredag 2 timer med 2*10 mins faste pauser - selvf. mulighed for at holde mere hvis der er behov.

Jeg er på en arbejdsplads hvor jeg før har været ansat, så kender alle og rutiner. Det er rart at være der - alle er søde.
Men har den sidste uge ikke kunne arbejde mere end sammenlagt: 2½ time denne uge. Skulle faktisk ikke havde været der den sidste dag - men gav det en chance.

Nu i morgen skal vi så evaluere - min sagsbehandler fra Reva ringede og var bekymret for mig og anbefalede at jeg IKKE gik op i tid.
Dette vil jeg selvf. følge - men kan godt mærke at det sorte hul kommer nærmere og jeg er i vildrede.

Hvor lang tid skal man presse sig selv i en arbejdsprøvning ?
Vi har jo ikke ligefrem fundet det antal timer jeg kan magte endnu og vil gerne kunne arbejde lidt og bestemt ikke have en FP.
Det jeg alt for ung til...
Jeg har et job som venter uanset timeantallet - hjemmearbejde.

Andre som har prøvet noget lign. ???

2 timer * 3 dvs. 6 timer om ugen
mortil4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 17:36   #2
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
du må endelig ikke presse dig selv i en arbejds
prøvning.
Hvis du tænker på at det antal timer du arbejder om ugen skal du kunne gøre året rundt uden problemer sådan gjorde jeg da jeg blev arbejdsprøvet.. så kommer der et realistisk billede af hvad du kan holde til
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 21:41   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mortil4 Se meddelelser
Jeg har nu været i gang med arbejdsprøvning siden starten af juli.
Først på Reva center hvor man skulle finde frem til det timeantal jeg
skulle starte på i en virksomhed.

Det fandt vi så frem til og jeg skubbede meget på at det skulle ske hurtigt.
Da jeg begyndte at få problemer igen med energien/overskuddet der hjemme. Jeg har ME - Kronisk træthedssyndrom.

Jeg har så nu været i arbejdsprøvning i 3 uger.
mandag-onsdag-fredag 2 timer med 2*10 mins faste pauser - selvf. mulighed for at holde mere hvis der er behov.

Jeg er på en arbejdsplads hvor jeg før har været ansat, så kender alle og rutiner. Det er rart at være der - alle er søde.

Men har den sidste uge ikke kunne arbejde mere end sammenlagt: 2½ time denne uge. Skulle faktisk ikke havde været der den sidste dag - men gav det en chance.


Hvor lang tid skal man presse sig selv i en arbejdsprøvning ?
Vi har jo ikke ligefrem fundet det antal timer jeg kan magte endnu og vil gerne kunne arbejde lidt og bestemt ikke have en FP.
Det jeg alt for ung til...
Jeg har et job som venter uanset timeantallet - hjemmearbejde.
Du har da lige præcis fundet ud af, at du ikke engang magter i alt 6 timer pr. uge - nærmere 2- 2,5.
Det er præcis DET en arbejdsprøvning drejer sig om.

Vær tilstede i nuet, forhold dig til den realitet der nu er din.

Og vær LYKKELIG for, at du endda er så svineheldig, at have en REVA-sagsbehandler, som har øje på dit helbred, fremfor din kommunes budgetter.

Et lille, men relevant sidespring: vil du ikke spørge, hvilken faglig baggrund din REVA sagsbehandler hun har, og dele det her i tråden?

(Fordi vi gerne vil have et overblik over, hvor mange/få ÆGTE uddannede socialrådgivere der er tilbage i landets kommuner.)





Glem ALDRIG:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2014, 08:31   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er yderest vigtigt,at din afprøvning giver et korrekt billede af din restarbejdsevne.

Det er ingen udholdenhedsprøve, men skal give et billede af din fremtidige restarbejdsevne.

Dvs det du tåler, ved siden af dit privatliv. Dog kan man selvsagt ikke forvente at man har samme overskud, som før man blev syg, fordi sygdomme, desværre er tilstede også efter arbejdstid, men der skal været et vist, overskud. Evt tal med speciallægen/egen læge om dette.
Det er vigtigt at du kan restuere dig, uden at du er overanstrengt, inden næste dag.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2014, 15:57   #5
mortil4
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
mortil4 er ny på vejen
Mange tak for alle jeres svar.

Jeg var til møde i dag - og selvom jeg igen havde fået en ny virksomhedskonsulent, så havde han faktisk allerede sat sig ind i min sag.
Startede vist i sidste uge eller i dag.
Meget imponerende synes jeg.

Nå men vi kom frem til at jeg allerede nu ligger over hvad jeg kan holde til.

Vi fjernede et morgenmøde, så jeg bare kunne gå i gang med at arbejde og så
skar vi 1 time af på en uge.
Dvs. 20 min mindre pr dag.

Det prøver jeg så i en uge og se om min krop vil være med.
Hvis ikke vil jeg foreslå at vi prøver at jeg arbejder alle dage, men kun 1 time pr. dag.
Hvis så heller ikke det virker, vil jeg foreslå at jeg igen er der 3 gange om ugen med en dags pause imellem og kun max 5 kvarter.

Hvis så heller ikke det virker, ved jeg ikke lige hvad jeg skal foreslå for at have "prøvet" alt.
Jeg har 4 uger igen af min praktikperiode - ja ved godt de kan forlænge, men mine sygedagpenge forfalder her midt november. Så vil rigtig gerne have en afklaring inden da.

Lyder det helt hen i vejret ?
mortil4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2014, 11:30   #6
mortil4
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
mortil4 er ny på vejen
Nå men mine tanker var ikke helt hen i vejret.

Jeg styre selv hvornår jeg afprøver hvad når jeg kan mærke at det enten går godt eller skidt.

Så det er faktisk rart at selv have en plan og den rent faktisk er ok med det offentlige..

Solen skinner trods alt lidt igen.
mortil4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension