K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > E-Damper

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

E-Damper

Her kan man smide alt der høre ind under emnet E-Damp.

Vil man have mere info om E-Damper kan man besøge dette forum Dampforum

Vil man have mere info om det at blande væsker selv kan man besøge dette forum Selvblander Væske

Vil man have mere info om videnskablige undersøgelser med hensyn til E-Damper kan man besøge denne hjemmeside Videnskablige undersøgelser E-Damp

Batterivejledning - Batteri Skema - OHM´s Lov - Volt/Watt/Ohm Skema


Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2014, 00:22   #1801
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg blander så ikke selv endnu, jeg drypper bare lidt menthol direkte i tanken med en anden væske

Men jeg har dog blandet nogle stykker selv, de smagte af rævepis blandet med en brændt sofa tilsat vissent græs, så dem gav jeg til genboen - han damper dem gladeligt når han sidder i en brandert og ikke aner hvad fanden han hælder i tanken i forvejen

FØJJJ!
Ugh jeg tror jeg har smagt den væske ha ha...altså rævepis med brændt sofa og vissent græs...

Det var vist nok en tobak fra Hangsen....yak føj osv...

Min gav jeg til overboen....han er lykkelig for den og synes endda at den smager godt...

Det viser ret tydeligt hvor forskellige vi er når det kommer til smag...

Ang menthol...den kan jeg rigtig godt lide men også kun hvis den er meget mild...

Jeg har dog kun prøvet den rent....altså ikke blandet op i forskellige smage..

Det er ikke mange væsker jeg har prøvet....

Jeg startede med at få en til at blande en virgina tobak og den brugte jeg de første mange måneder...

Så fik jeg lyst til at prøve med en menthol som han blander...som han sagde var meget mild...

Nu damper jeg nok mest menthol af de to væsker jeg har...

Ud over det så har jeg kun prøvet med et par andre færdig købte smage....og der er desværre ingen af dem jeg har synes har været okay..

Jeg mangler dog stadig at smage noget jordbær, æble, fersken....men har ikke taget mig sammen til at få det købt endnu...

Set ud fra den sidste undersøgelse af 159 søde væsker ja så skal man virkelig passe på med hvad man køber...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2014, 06:03   #1802
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Jeg blander en del og er jeg helt stoppet med at bruge alle de søde aroma pga. diacetyl og acetyl propionyl da begge stoffer kan være skadelige at inhalere.

Flere og flere går over til menthol da den er så ren som noget kan blive.....
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2014, 12:19   #1803
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes jeg læste et sted, at der kun er diacetyl mm i de søde væsker, altså dem der er smøragtige, som fx karamel, butter scotch, kage, vaffel og cookie væskerne, samt nogle af nøddevæskerne.
Menthol, frugt og tobak skulle være fredet.
Dog skulle der være diacetyl i flere af RY4 væskerne pga karamellen - og RY4 og de andre RY varianter, samt smør varianterne, det værste er faktisk, at det er de mest populære i verden.

Selv damper jeg lakrids som basisvæske, og bruger frugt/menthol som afveksling. Men jeg har en væske med diacetyl (er jeg overbevist om) som jeg altså damper lejlighedsvis og med mådehold, det er Moneky butt, som netop er en dessertvæske med karamel, cookie og andre søde toner....

Men ja, smag og behag er virkelig forskellig - jeg købte engang en baconvæske som jeg brækkede mig af, hahahahaha...og hver gang jeg stoppede med at kaste op, kom baconsmagen tilbage, så jeg brækkede mig igen - kæft et cirkus!
- det værste var, at jeg ikke nåede ud på toilettet, hahahaha....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2014, 13:45   #1804
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men ja, smag og behag er virkelig forskellig - jeg købte engang en baconvæske som jeg brækkede mig af, hahahahaha...og hver gang jeg stoppede med at kaste op, kom baconsmagen tilbage, så jeg brækkede mig igen - kæft et cirkus!
- det værste var, at jeg ikke nåede ud på toilettet, hahahaha....

haha, kan lige se det for mig
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2014, 02:21   #1805
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hiver lige denne gode tråd frem....i håb om at der er flere der vil kvitte deres smøger...

Skulle der sidde nogle der ryger derude og som egentlig gerne vil stoppe ja så kan det anbefales at man kigger denne lange tråd igennem..

Har man spørgsmål eller andet man bare vil ud med...smagt en ny smag...købt en ny tank eller mod...eller der er noget der bare driller en.....ja så længe det er damp/ecig relateret...så kan man bare smide et indlæg her i tråden...

Her er en del venlige mennesker som gerne vil hjælpe dig med gode råd..

Man kan også oprette sin helt egen tråd hvis man vil...det kan gøres her http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=94

Info:
Fordelene ved at holde op med at ryge er her:

Her er effekterne på kort og langt sigt, hvis du skodder din sidste cigaret nu:

Efter 20 minutter: Blodtryk og puls bliver normalt.

1 døgn: Risikoen for blodpropper er mindsket.

3 døgn: Iltoptagelsen forbedres og vejrtrækningen bedres.

2 uger - 3 måneder: Kredsløbet bliver gradvist bedre. Lungerne kan bedre bekæmpe infektioner.

3- 12 måneder: Frugtbarheden bedres, mindre hoste, bedre søvn og lettere vejrtrækning.

1-2 år: Risikoen for at få en blodprop er halveret.

5 år: Riskikoen for nogle kræftformer er halveret (mundhule, bugspytkirtel, livmoderhals).

10-15 år: Risikoen for at få en blodprop er nu den samme som hos en aldrig-ryger.
Risikoen for at få kræft i luftvejene er næsten den samme som hos en ikke-ryger.

Man lever længere:

Alder ved rygestop 30 år - Ekstra leveår 10 år

40 år - Ekstra leveår 9 år

50 år - Ekstra leveår 6 år

60 år - Ekstra leveår 3 år

Kilde: http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundhed/tobak/rygestop
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2014, 09:14   #1806
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Ja, denne tråd er virkelig god.

Den er årsagen til at jeg - for over 2 år siden - fik lyst til at prøve damp. Og så blev jeg pludselig ex-ryger
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2014, 15:16   #1807
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dudde Se meddelelser
Ja, denne tråd er virkelig god.

Den er årsagen til at jeg - for over 2 år siden - fik lyst til at prøve damp. Og så blev jeg pludselig ex-ryger
Dejligt at høre

Det er lige netop sådanne historier der skal frem så andre kan se at det er muligt at stoppe med at ryge..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 06:55   #1808
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De fleste af os der damper vi har set forskellige reviewers af ecigs blæser kæmper "skyer" ud...jo større jo bedre...

Der er så en....Stanley The Viking....der har lavet en video om dem eller til dem ha ha ha

https://www.youtube.com/watch?v=LM6Q08OdIEU

Samme mand har også lavet en video om dårlig mundaflæsning på de forskellige store youtube reviewers...bestemt også et kig værd hvis man vil have sig et grin..

https://www.youtube.com/watch?v=6C2oJYYukA0

#Sjovtindslag
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 18:02   #1809
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Hvilken brænder er bedst: BDC atomiser hoved eller BVC (Bottom Vertical Coil)

Efter hvad jeg har læst mig frem til så er det BVC.

Hvad mener i?
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 18:08   #1810
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ifølge Helenekr her http://www.k10.dk/showpost.php?p=316058&postcount=37 ja så er det klart den BVC coil som er bedst..

Jeg har dog ikke selv prøvet den BVC coil....har kun prøvet BDC for lang tid siden men jeg har som du også læst at ja alle mener at den BVC coil er langt bedre end BDC coilen og at der skulle være ret stor forskel på de coils...

Så mange mennesker ja de kan vel ikke tage helt fejl...så det er nok den BVC coil der vinder som den bedste..

Det der undrede mig en del ja det er at de begge to er jo bundbrændere....og den eneste forskel der skulle være på dem er at på den ene coil er vægerne horisontalt lagt og på den anden vertikalt....

I mit hoved ja der burde det ikke kunne gøre så stor forskel....men men det gør det åbenbart ifølge alle som har prøvet dem...og det er jo fint nok at det forholder sig sådan..

Så længe produkterne bare bliver bedre ja så er alle jo glade

Er der virkelig ikke andre herinde som har prøvet disse BVC coils ?
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension