K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2014, 15:44   #11
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af steine Se meddelelser
Tjek lige op på reglerne en gang.

Mener der er noget med, at hvis du skulle blive visiteret til fleksjob, så er ledighedsydelsens størrelse forskellig alt efter om du er i en a-kasse eller ej, når visiteringen skér.

Kan ikke lige huske hvor jeg læste det, men mener der er noget med:

1: medlem af a-kasse = normal ledighedsydelse (x antal % af dagpengesatsen)

2: ikke medlem = ledighedsydelse på samme sats som kontanthjælp
Mener og tror kan vi ikke bruge til noget her.

Jeg har aldrig hørt dette før. Det er ydelsen man kommer fra ved visitering til flexjob, typisk kontanthjælp eller sygedagpenge der har betydning. Jeg tror ikke der er nogen der kommer direkte fra a kasse til flexjob. Hvis man er på a kasse skal man være til rådighed for arbejde og det er man ikke når man visiteres til flexjob.

Trådstarter skal søge rådgivning i a kasse inden medlemsskab slettes.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2014, 18:19   #12
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Kan bare sige at før jeg blev visiteret, blev jeg selv frarådet at opsige min a-kasse inden visiteringen var godkendt, ellers ville jeg kun være berettiget til ledighedsydelse på kontanthjælpsniveau.

Efter visiteringen var godkendt, blev jeg automatisk udmeldt af a-kassen, og overført til fleksydelses indbetalingen af hensyn til efterløn.

Indlægget var bare et i stil med hvad du skriver Susanne: søg rådgivning inden du melder dig ud.
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 22:45   #13
NoA
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
NoA er ny på vejen
Mange tak for svar til jer alle! Hvor er I flinke

Sikke alt er indviklet... Ja, det ville nok være en god idé at snakke med A-kassen men jeg ved ikke om de vil sige andet end at jeg skal blive hos dem - de tjener jo penge på mig, og i forvejen mister de nok medlemmer. Måske kommunen kan rådgive en, men kan læse her at de heller ikke altid har styr på reglerne. Det virker underligt at man skulle blive dårligere behandlet og få en lavere sats hvis ikke man er medlem af en A-kasse - det kan der jo være mange grunde til at man ikke er, bl.a. dårlig økonomi (og så har man jo netop brug for penge).

Nå, men igen tak for hjælp og god weekend - hvis andre ved noget mere må de selvfølgelig gerne skrive.
NoA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2014, 23:35   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af NoA Se meddelelser
Mange tak for svar til jer alle! Hvor er I flinke

Sikke alt er indviklet... Ja, det ville nok være en god idé at snakke med A-kassen men jeg ved ikke om de vil sige andet end at jeg skal blive hos dem - de tjener jo penge på mig, og i forvejen mister de nok medlemmer. Måske kommunen kan rådgive en, men kan læse her at de heller ikke altid har styr på reglerne. Det virker underligt at man skulle blive dårligere behandlet og få en lavere sats hvis ikke man er medlem af en A-kasse - det kan der jo være mange grunde til at man ikke er, bl.a. dårlig økonomi (og så har man jo netop brug for penge).

Nå, men igen tak for hjælp og god weekend - hvis andre ved noget mere må de selvfølgelig gerne skrive.
Igen vil jeg sige at du får det bedste svar ved at spørge a kassen. A kassen ligger inde med oplysninger med dit medlemskab, ancennitet mv. Og hvis du giver dem de nødvendige oplysninger om beskæftigelsesperioder, sygedagpengeperioder, så kan de oplyse dig om du har gavn af de penge du betaler. Bed om at få svaret skriftligt.

A kassen har rådgiveransvar og skal give dig korrekte oplysninger.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2014, 13:06   #15
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Mange a kasser og de fleste fagforeninger har ansat jurister/socialrådgivere netop til , at rådgive og hjælpe deres medlemmer. Spørg efter en sådan hjælp inden du opsiger dem, de kan give dig den hjælp du behøver gennem en sygedagpengesag.
Pensionsordninger kan også være en del af pakken, og der er også hjælp at hente her.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 22:00   #16
NoA
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2014
Indlæg: 4
Styrke: 0
NoA er ny på vejen
Tak for svar igen - det var måske en idé at snakke med A-kassen, selvom jeg ikke kan se hvor jeg skal finde pengene til at fortsætte.

Nå, men nogle problemer løser sig jo af sig selv... bare ikke altid på den bedste måde.
NoA er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension