K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2014, 09:11   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis man er på kontanthjælp må man gerne holde ferie som sygemeldt.. det er kun på sygedagpenge man ikke må.

Man skal som sagt have optjent det på 12 mdr, så det første år på kontanthjælp kan man kun holde ferie hvis man har feriepenge stående man kan bruge. Og de kan ikke tvinge en til at holde ferie, hvis man ikke har feriepenge stående, eller har optjent retten til de 5 ugers ferie på kontanthjælp..

Så Jef, du skal blot meddele din sagsbehandler at du ønsker at holde ferie med 14 dages varsel.

Og Bruger2013, hvis du kommer fra sygedagpenge i december, har du slet ikke optjent ret til at holde ferie på kontanthjælp endnu.

Hvis du har feriepenge stående til at holde ferie for, er det rigtigt at de kan bede dig om at holde ferie. Hvis du ikke har feriepenge stående og blot har fået kontanthjælp i den tvungne ferie du er blevet bedt om at holde, så er det rigtigt at din sagsbehandler ikke har tjek på det, for i så fald har du slet ikke nogen ferie.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 02-06-2014 kl. 09:16.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2014, 09:15   #12
Kamelia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2013
Lokation: København
Alder: 44
Indlæg: 9
Styrke: 0
Kamelia er ny på vejen
Jeg har også tænkt over at tage 'ferie' i år. Bare et par uger hvor der ikke stilles krav.

Men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal ansøge om ferie. Er det kommunen eller jobcentret?

Med venlig hilsen,

/Kamelia
Kamelia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2014, 09:17   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kamelia Se meddelelser
Jeg har også tænkt over at tage 'ferie' i år. Bare et par uger hvor der ikke stilles krav.

Men jeg kan ikke finde ud af hvor jeg skal ansøge om ferie. Er det kommunen eller jobcentret?

Med venlig hilsen,

/Kamelia
Du skal bare skrive til den sagsbehandler du har på jobcentret..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2014, 11:11   #14
Jef
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2012
Indlæg: 45
Styrke: 12
Jef er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis man er på kontanthjælp må man gerne holde ferie som sygemeldt.. det er kun på sygedagpenge man ikke må.

Man skal som sagt have optjent det på 12 mdr, så det første år på kontanthjælp kan man kun holde ferie hvis man har feriepenge stående man kan bruge. Og de kan ikke tvinge en til at holde ferie, hvis man ikke har feriepenge stående, eller har optjent retten til de 5 ugers ferie på kontanthjælp..

Så Jef, du skal blot meddele din sagsbehandler at du ønsker at holde ferie med 14 dages varsel.

Og Bruger2013, hvis du kommer fra sygedagpenge i december, har du slet ikke optjent ret til at holde ferie på kontanthjælp endnu.

Hvis du har feriepenge stående til at holde ferie for, er det rigtigt at de kan bede dig om at holde ferie. Hvis du ikke har feriepenge stående og blot har fået kontanthjælp i den tvungne ferie du er blevet bedt om at holde, så er det rigtigt at din sagsbehandler ikke har tjek på det, for i så fald har du slet ikke nogen ferie.
Ok tak for svar min ven
Jef er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2014, 15:00   #15
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Tak til alle der har svaret mig. Jeg skal have opfølgning engang inden juli så vil jeg høre hvad hun siger. Jeg Synes generelt at de folk der er der for at hjælp ikke engang kender reglerne. Jeg har jo heller ikke nogen ferie tilgodeså eftersom jeg har været på syge-dp i 2 år forinden.

Det er et hårdt job at være syg, godt vi har hinanden herinde.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2014, 17:07   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja hvis tvungen ferie, kan du jo ikke være der. I skal nok finde løsningen. Held og lykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension