K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2016, 17:09   #1
bkusk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Lokation: glostrup
Indlæg: 13
Styrke: 12
bkusk er ny på vejen
Question fagforening

her fra den første januar ophøre mit fleksjob, tænker på at melde mig ud af min fagforening, da jeg ikke ved hvor jeg skal arbejde næste gang jeg starter i et nyt fleksjob, Kan lige så godt spare de ca. 500,00 kr om måneden, og så melde mig ind igen når jeg starte et nyt fleksjob
ved ikke hvad jeg skal bruge fagforeningen til når jeg ikke er i arbejde, pengene er jo små lige nu så det er om at spare hvor jeg kan spare

hilsen
Bjarne
bkusk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 19:07   #2
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bkusk Se meddelelser
her fra den første januar ophøre mit fleksjob, tænker på at melde mig ud af min fagforening, da jeg ikke ved hvor jeg skal arbejde næste gang jeg starter i et nyt fleksjob, Kan lige så godt spare de ca. 500,00 kr om måneden, og så melde mig ind igen når jeg starte et nyt fleksjob
ved ikke hvad jeg skal bruge fagforeningen til når jeg ikke er i arbejde, pengene er jo små lige nu så det er om at spare hvor jeg kan spare

hilsen
Bjarne
Jeg meldte mig ud ligesom dig, men har senere fortrudt( delvist, pga. stram økonomi) men har efterfølg haft en masse bøvl med kommunen, og der ville det have været rart at have en fagforening.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 19:12   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
En fagforening kan vel også være god at have når du søger arbejde, ift at kigge på ansættelseskontrakten
Eller hvis der opstår problemer med kommunen, som vasen f.eks. var ude for.

Prøv evt at høre fagforeningen, om de har en ordning hvor det er billigere end de 500 kr, hvis man er ledig
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2016, 20:15   #4
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej
nu ved jeg ikke hvad fagforening du står i .. men jeg er i 3f, og giver kun ca 326 kr pr måned, og kan jo trække det fra i skat ..
Jeg er forsikret som deltidsansat, da de siger en i flexjob jo ikke har mange timer
jeg er også flexer
Jeg vil aldrig turde melde mig ud, da kommunen nogle gange er træls at "danse" med
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2016, 21:57   #5
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Jeg gik over til et medlemskab som pensionist, da jeg kom på førtidspension igen. Så har jeg en lille kanal til fagforeningen. Det koster for mit vedkommende 42 kr. om måneden.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2016, 23:43   #6
bkusk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2013
Lokation: glostrup
Indlæg: 13
Styrke: 12
bkusk er ny på vejen
jeg har tænk på at jeg måske godt kunne få brug for min fagforening ( HK ) igen ,men jeg kan vel komme med igen i enden 3F eller HK alt efter hvor jeg kommer til at arbejde mit kontinent er 400 kr ikke 500 KR som jeg først skrev " 400 KR er mange penge for mig så jeg skal spare hvor jeg kan
bkusk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2016, 01:47   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bkusk Se meddelelser
jeg har tænk på at jeg måske godt kunne få brug for min fagforening ( HK ) igen ,men jeg kan vel komme med igen i enden 3F eller HK alt efter hvor jeg kommer til at arbejde mit kontinent er 400 kr ikke 500 KR som jeg først skrev " 400 KR er mange penge for mig så jeg skal spare hvor jeg kan
Ja, 400 kr. er mange penge og jeg tænker at man skal overveje hvad man får for de 400 kr.
Da jeg i sin tid var i HK privat var de meget fodslæbende. De henviste til jobcenteret og jobcentret henviste til HK.

Desuden havde jobcentrets SB tidligere været ansat i KH og de kendte ´ham
summasumarum kendte ingen af de parter til loven om fleksjob og jeg faldt ml. 2 stole.

Så ak, det kommer i den grad an på hvilken Fagforening man er i.

Før det var jeg i LFS og de var super professionelle.
Dette til trods at specielt *HK har gjort meget ud af at profilere sig selv, men i min verden er det som når kommuner taler om at de skal behandle borgere ligeværdigt. Virkeligheden er en anden historie.

Brug din mavefornemmelse for ingen love eller regler gælder i vores fantastiske land.
Uanset hvad man læser eller hører er der kun en ting der gælder og det er, hvem er du og hvem læser din sag. Er vedkommende i godt humør den dag eller skide sur. Det hele handler om psykolog hvad enten vi kan lide det eller ej.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2016, 08:06   #8
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
I min fagforening er der ansat en tidligere kommunal sb..hun har virkelig fingeren på pulsen over for kommunen.. loven skal holdes!! det er superskønt
__________________
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2016, 08:23   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har stået i samme sitiation og sagde min op, man kan jo ikke lave af en fagforening, meldte mig så ind da jeg kom i job igen.

Den er helt sikkert rar at have i baghånd men et er penge også
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2016, 11:37   #10
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Man skal lige huske at undersøge om fagforeningen har regler om karenstid. Om man fx først kan få hjælp og rådgivning efter tre måneders medlemskab.

De regler er indført for at folk ikke bare melder sig ud og så kun melder sig ind når de står i en akut situation. Man kan jo heller ikke vente med at købe forsikringen til efter at skaden er sket.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension