K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2009, 22:52   #11
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 17
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg er også sygemeldt med stress og tilbagevendende depressioner. Stressen har sat sig som en kronisk muskulær overbelastning (fordi jeg ikke tog de fysiske signaler alvorligt) og jeg blev sygemeldt for snart 5 år siden...

Indtil nu har jeg heller ikke følt mig hørt eller forstået af kommunen...men nu har de sendt mig´på kontanthjælp og ENDELIG har de skrevet dét i mine papirer, som jeg har forsøgt at forklare dem i næsten 5 år!!!!!!

Jeg har en afslag på førtidspension bag mig (fra 2007), 1½ års revalidering og nu ser vi hvad der kommer af "overraskelser" fremover. Jeg er dog heldig, forstået på den måde, at jeg hverken er gift eller har hus...

Føler med jer og FORSTÅR jeres frustrationer TIL FULDE! Jo mere man kæmper og jo flere klager man skriver, jo mere RASK tror systemet man er... De ser jo heller ikke hvor mange timer man bruger på en klage - eller de timer man ligger på langs bagefter pga. fuldstændig udmattelse.....

Håber det bedste for jer alle...........
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 09:20   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cl8,

Tak for dit indlæg.

Hvad er det at du har fået skrevet i dine papirer for kontant hjælp ? At du skal have lov til at være i fred fra kommunen og at du er syg ?. Skal du til løbende samtaler ?. Gik det hurtigt og nemt for dig at få kontanthjælp eller måtte du hel møllen igennem ved jobcenteret ?.

Får du Tab af erhvervs evne erstatning også ? evt. fra privat pension.

Håber du har fået lidt ro oven på alt det du har været igennem også.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 12:55   #13
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 17
cl8 er rigtig godt på vej
Hej Cl8,

Tak for dit indlæg.

Hvad er det at du har fået skrevet i dine papirer for kontant hjælp ? At du skal have lov til at være i fred fra kommunen og at du er syg ?. Skal du til løbende samtaler ?. Gik det hurtigt og nemt for dig at få kontanthjælp eller måtte du hel møllen igennem ved jobcenteret ?.

Får du Tab af erhvervs evne erstatning også ? evt. fra privat pension.

Håber du har fået lidt ro oven på alt det du har været igennem også.


Kommunen har ENDELIG (tilsyneladende) accepteret mine begrænsninger/sygdom/personlige situation og har dermed noteret i min sag, at jeg ikke magter en revalidering på fuld tid, samt at jeg er nemt stresspåvirkelig. Det er dét jeg har fortalt dem (OG sendt rettelser om i div. notater og mødereferater) i snart 5 år...

Jeg er kategoriseret i match 4 og dermed sendt i aktivering i 4 timer pr uge, hvilket er annulleret, fordi jeg fra starten bad om en virksomhedspraktik og hører under revalideringsbestemmelserne (så er man åbenbart fritaget fra aktivering).

Jeg har kun søgt kontanthjælp og har dermed ikke fået det bevilliget endnu... men har været til to møder allerede - så jeg håber da at jeg kan få det....

Jeg får ingen godtgørelse pga. tab af erhvervsevne eller noget, da min lidelse er en kombination af en skade ved en trafikulykke og statiske arbejdsstillinger!!!!! (Siger de kloge....)
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 10:40   #14
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej fjolle og alle I andre.

Nu da jeg har læst om jeres situationer, begynder jeg nærmest at ryste, da jeg tydelig husker min runde rund i manegen. Det er et rent helvede, som sætter store ar på sjælen.

Jeg lider af traumatisk stress sammen med depression. Dette skyldes mine 2 børnebørn som er alvorligt syge. Begge har muskelsvind og den mindste en alvorlig hjertefejl.

Jeg har været hos psykriater som har medicineret mig og går stadig hos psykolog på næsten 6. år.

Jeg kan godt se at du fjolle ikke kan få råd til en psykolog. Hvad med at gå til samtaler hos egen læge ?

Jeg endte med at få en varig pension, efter først at have en midlertidig pension på 2 år.

Jeg ønsker det bedste for jer.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 14:22   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg tror at pension hænger meget sammen hvilken alder man også har. Mht. stress og depression kan det i sig selv være meget svært at få pension pg. heraf. Jeg var til psykiater igår og fortalte ham bla. at han formodentlig vil blive afkrævet status attest på mig til kommunens sag. Vi talte lidt om at jeg tror at min sag vil blive afvist da ikke alle behandlingsmuligheder er udtømt, men det mente han ikke at jeg skulle formode, så det giver mig lidt håb.

Han sagde endvidere, at det ikke er så meget stressen man går i dybden med, men mere de belastninger, der forårsager min angst og depressive træk. Det bliver "spændende", at følge, om ikke andet kører jeg mølle til ende under en § 18. Bliver jeg afvist skal de komme med en handle plan for hvad der så skal ske.

Hvad med dig cl8, hvad skete der med din sag og hvad var handleplanen efter dit afslag på pension i 2007 og hvad var begrundelsen ?.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 15:58   #16
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 17
cl8 er rigtig godt på vej
Hvad med dig cl8, hvad skete der med din sag og hvad var handleplanen efter dit afslag på pension i 2007 og hvad var begrundelsen ?.

Godt gået, EE... Krydser fingre for dig!!!

Begrundelsen for afslaget i min sag var, at alle behandlingsmuligheder ikke var udtømt. Jeg blev indkaldt til "rundbordssamtale" - bl.a. fordi jeg havde klaget til borgmesteren over hele sagsgangen (mangel på samme + diverse fejl, som havde trukket min sag i 20 mdr mere end den havde behøvet at vare!!). På dette møde spurgte de hvad jeg ville hvis jeg kunne bestemme og jeg smed en revalideringsansøgning på bordet - med start 3 uger senere. DA FIK DE TRAVLT..... de bevilligede den...

Desværre tog jeg munden for fuld og har kæmpet mig igennem de første 1½ år af planen. Har nu sagt fra til det videregående studie... magter ikke flere kampe nu...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 22:47   #17
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Nej, pensionen har ikke noget med alderen at gøre, heldigvis for mange af os, der går ned med flaget, før den alder.

Jeg ved ikke hvorfor du måske tror jeg er 59....

Jeg er en årgang 1958 men det er jo ikke ensbetydende med at man ikke kan få barn i en ung alder, har du tænkt på det

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 00:26   #18
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Min mor fik pension tilbage i 98, pga. svær depression, og tilpasningsreaktion, men det er jo nok meeeget sværer idag.
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 07:44   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Undskyld Bmdc, det var ikke for at antyde at du var gammel. Skønt for dig at du har fået børn i en ung alder, jeg er også glad for at jeg ikke har små børn idag, selv om jeg ikke som sådan var tidligt ude.

CI8, når jeg drømmer så ville jeg også gerne revalideres, men pt. vil jeg ikke kunne klare det. Det er vel også sådan at man først skal gøre sin ftp. sag færdig og derefter se på en evt. revalidering?. Hvor meget skulle du afsted hverdag og hvad er kravene for revalidering. ?.

Sikke en masse vi får gang i på dette indlæg. Måske var revalidering i meget afgrænset træk noget for dig Fjolle. ?. Der får man jo "løn" uden at blive vurderet i forhold til diverse regler. Er du i behandling overhovedet forresten ? Det husker jeg ikke. Hvis der ikke er råd, så er der jo nogle hospitaler der tilbyder hele møllen inkl. psykolog uden betaling.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 09:47   #20
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 17
cl8 er rigtig godt på vej
CI8, når jeg drømmer så ville jeg også gerne revalideres, men pt. vil jeg ikke kunne klare det. Det er vel også sådan at man først skal gøre sin ftp. sag færdig og derefter se på en evt. revalidering?. Hvor meget skulle du afsted hverdag og hvad er kravene for revalidering. ?.

Kommunen skal jo foreslå noget andet, hvis de afslår din ftp, så jeg ville vente til den er kørt igennem og så se hvad afgørelsen bliver.

Min revalideringsplan var 5 år, hvoraf de første 1½ år var på VUC (HF enkeltfag) og derefter den videregående uddannelse. Det første halve år havde jeg to forholdsvis nemme fag - omfangsmæssigt. Der var ikke meget skriftligt. Ialt skal man have min. 18 skematimer i ugen - sagde min kommune...
2. år var rigtig barsk. Kommunen havde forlangt at jeg skulle tage dansk på turbo - for ellers ville planen blive længere end de 5 år. De kunne have sat mig på forrevalidering først, men det gjorde de altså ikke...
Så jeg sad med ialt 43 timers skolegang incl forberedelsestid (4 fag), hvoraf de to af fagene var tunge skriftligt (og på henhv. A og B niveau) - dvs. bl.a. eksamensopgaver til aflevering hver 2. uge, samt eksterne værklæsninger...

Det endte med en delvis sygemelding, så jeg fulgte kun de to store fag...dog med en del fravær...
Med det fulde skema havde jeg ca. 26 skematimer...

Den videregående udd. ville have været med 22 skematimer - ca. kl 8 - 14 hver dag + hjemmearbejde, studiegrupper, mv. og senere praktik.


Der skal laves en jobplan først og så en kontrakt.

Det er vigtigt at tænke på, at man som studerende har hjemmearbejde - også i weekenderne. Det er hårdt, fordi man hele tiden har noget hængende over hovedet. Det var bla. dét (plus omfanget af timer) jeg ikke kunne klare. Det var alt for stressende....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Depression udløst af stress Winsof Din historie 24 02-02-2013 21:20
Kan man få flexjob pga. depression og stress Kalmia Spørgsmål ang fleksjob 35 11-11-2011 23:49
Er du sygemeldt pga. stress eller depression? Miamaria Alt det andet 0 02-09-2010 12:48
Godt for depression/stress ramte via job popcorn Nyt om loven 5 03-04-2009 00:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension