K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2012, 20:18   #1
Pulverheksen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Pulverheksen er ny på vejen
Må man arejde efter de nye ftp - regler ?!

Må jeg arbejde efter de nye ftp - regler, har spurgt en sagsbehandler som sidder i jobcentret.. Personen sagde at jeg kun måtte arb ganske få timer om ugen, samt at det kunne jeg ikke leve af !!!
Nej det er nu heller ikke min mening, da jeg hverken kan bestride et deltids / fuldtidsarbejde på nuværende tidspunkt... Vil bare gerne tjene lidt håndører, uden at det altid skal være frivilligt arb...

Er det ikke tilladt at snuse til arbejdsmarket, uden at skulle opfattes som helbredt ??
Pulverheksen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 21:57   #2
andersand10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Indlæg: 90
Styrke: 15
andersand10 er ny på vejen
det er det! ... JEg har gjort det i en periode som vikar i en sfo.. Det eneste minus er at udover de små 44 procent du skal betale i skat, så bliver du trukket pænt meget i boligsikring! .... Jeg håber regeringen kunne lave dette om i en ny reform af førtidspension. Så man ikke bliver trukket i boligsikring for hver kr man tjener ved siden af
andersand10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 22:46   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ifølge de nuværende regler må man gerne tjene op til omkring 66.000 kr om året ved siden af pensionen, men som andersand10 påpeger så er det ret ofte en underskudsforretning. Både fordi man mister boligsikring, men også hvis der skal påregnes transport mm.

Dog skal man lige have i mente, at reglerne efter 2013 lægger op til, at man skal/kan visiteres til fleks, hvis man kan arbejde bare 2 timer om ugen......det kan for nogen være en fordel, og for andre en katastofe.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 22:47   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersand10 Se meddelelser
det er det! ... JEg har gjort det i en periode som vikar i en sfo.. Det eneste minus er at udover de små 44 procent du skal betale i skat, så bliver du trukket pænt meget i boligsikring! .... Jeg håber regeringen kunne lave dette om i en ny reform af førtidspension. Så man ikke bliver trukket i boligsikring for hver kr man tjener ved siden af
Det ville da være at diskriminere det arbejdende folk, som er underlagt de præcis samme regler for indtægt/boligsikring
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 ansøgning efter nye regler morgenstjerne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-04-2013 15:51
ansøgning efter nye regler qv78 Spørgsmål ang fleksjob 9 28-12-2012 15:49
førtidspension efter nye regler udn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 10-10-2010 22:58
Regler i og efter et fleksjob Mulle14 Spørgsmål ang fleksjob 0 04-11-2009 00:42
FTP, efter de nye regler AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-02-2009 23:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension