K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2013, 00:23   #1
Kalevala
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2012
Indlæg: 80
Styrke: 13
Kalevala er ny på vejen
Jobsøgning med fleksbevilling

Som nyvisiteret til en fleksbevilling, hvordan bør man forholde sig til jobsøgning - ikke mindst i en situation, hvor der er ca. 17.000 ledige fleksjobbere samtidigt som der er kun ca. 4 ledige fleksjobs i Jobnet, vel at mærke på landsplan? Findes der en kommunal instans, som kan formidle, så at man kan få et job? Hvad kræves der for at man kan dokumentere at man "står din rådighed" i denne situation, hvor der reelt ikke findes særlig mange jobs at søge? Hvordan sælger man sig som sygdomsramt i konkurrence med raske personer? Hvad med situationen for dem. der er ramt af progredierende lidelser, hvor det er udelukket at arbejdsevnen kan forbedres, men hvor den kun kan forværres med tiden?
Kalevala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 12:29   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg er under afklaring til fleksjob og jeg håber det snart går igennem

Men jeg har præcis de samme tanker som dig - især fordi jeg ender på under 10 timer og så bliver det meget svært

Måske vi (der bliver dårligere og dårligere) på sigt kan have glæde af dette http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...90/1142422.pdf
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 13:02   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har også tænkt ofte på, at der simpelthen ikke er ret mange fleksjobstillinger!

Har prøvet at gøre nogen opmærksom på det. Hvad med at vi alle tager kampen op og skriver det til jobcentret, at der mangler fleksjobstillinger....!

Men jeg ved, at de i finansloven i folketinget har afsat nogle midler til at skabe fleksjobstillinger, så jeg håber de overholder det og få sat det i gang snarest....

Selvom der er få på jobnet, kan man sagtens selv prøve at søge uformelt. Også almindelige stillinger, som søger folk til få timer osv... Det har jeg i hvert fald gjort og så bare skrevet ansøgningen, at de kan kontakte min jobkonsulent, hvis de har spørgsmål til fleksjobordningen.

Hvis ens sygdom bliver progredierende, bør man nok sygemelde sig i samråd med sin læge, og her må jobcentret tage hensyn til de mennesker. Jobcentret kan vælge at indhente lægeoplysninger og vurdere, om personen kan arbejde eller ej på nuværende tidspunkt, og kan man ikke og slet ikke pga. sygdommen er i så alvorlig grad, så må de placere en i match 3 og ikke stå til rådighed på arbejdsmarkedet.

Har man ikke hørt noget fra jobcentret om, hvilke ændringer, der er i forbindelse med den nye reform og om det at stå til rådighed på arbejdsmarkedet, så må man fortsætte som man plejer. Det må være jobcentrets ansvar at informere ledige, hvis der er ændringer.

Jeg hørte ellers på et tidspunkt, om at folketinget ville give arbejdsgiverne en bonus, hvis de ansatte en fleksjobber. Men har bare ikke hørt mere til det, om det blev til noget. For det kunne være med til at "sælge" til arbejdsgiverne, så de kan ansætte fleksjobber. Mon nogen har hørt mere om det, og om det mon er blevet til en lovgivning eller sådan noget? Eller vi kan spørge jobcentret, om de ved det...? Synes det var enten 25.000 eller 50.000 kr., arbejdsgiveren kunne få. Der har stået lidt om det i medierne, men ikke ret meget.

Det var mine tanker.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 17:23   #4
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Jeg har ladet mig fortælle at en del virksomheder henvender sig direkte til jobcentrene når de skal bruge en fleksjobber, og så finder jobkonsulenten "kandidater" til jobsene, så det vil altså sige at mange fleksjob slet ikke bliver slået op.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 20:34   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg har også hørt, at langt de fleste af dem, der ER i fleksjob, blot fortsatte i det job, de havde inden de blev syge, og at den mulighed bliver nærmest ikke-eksisterende med den nye reform. Trist
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fortrinsadgang ved jobsøgning §ABC Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2012 19:36
kan jeg miste min fleksbevilling ved et af slag fra ban på pension sanne mor Alt det andet 2 04-05-2011 21:03
Fleksbevilling deltid cl8 Spørgsmål ang fleksjob 8 05-04-2011 14:51
så fik jeg bevilget fleksbevilling MEN! kurttrold Spørgsmål ang fleksjob 8 11-09-2009 10:49
Frakendt fleksbevilling af ankestyrelse zuza Nyt om loven 0 02-05-2009 01:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension