K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2010, 16:05   #101
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Det vil jeg ringe til lægen om på mandag, så må jeg håbe, at han vil lave sådan en i stedet for.

Jeg giver SR et sidste forsøg på mandag, m.m. at jeg kan få akuttid hos DUKH.

Endnu engang tak for din støtte og hjælp.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 16:48   #102
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Det vil jeg ringe til lægen om på mandag, så må jeg håbe, at han vil lave sådan en i stedet for.

Ring til lægens sekretær og bestil tid til samtale med din læge om alvor i sygdom, som slog dig ud på dit arbejde. Der er stor risiko for, det kunne ske igen. Denne risiko er ikke kommunikeret præcist nok til sagsbehandler og lægekonsulent! Du og din praktiserende læge har behov for støtte af udtalelse fra speciallæge i astma allergi for at få fornøden respekt for alvor i den sygdom, som slog dig ud på dit arbejde. Den sygdom skal vurderes og beskrives af speciallæge for at blive forstået og respekteret af sagsbehandlere og lægekonsulenter!

Jeg giver SR et sidste forsøg på mandag, m.m. at jeg kan få akuttid hos DUKH.

OK!

Endnu engang tak for din støtte og hjælp.

Jeg lærer også af dig og din sag!

Jeg ser, at fagforeninger og almindelige praktiserende læger ikke helt synes at forstå ansvar og alvor i sygedagpengesager!

For du har gjort alt, hvad du kunne for at få stringent hjælp!

Fortsæt med at tro på ret til god og stringent hjælp - og fortæl dine ønsker om hjælp med fortsat gåpåmod!
God weekend!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 19:35   #103
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Da du var ved læge i går tog lægen din astma/KOL/næsten kronisk lungebetændelse/med forværring ved stress - alvorligt og lovede at hjælpe med henvisning til lungeklinik snarest.

I dag, da du kommer for at få henvisning til lungeklinik, vil han alligevel ikke henvise til lungeklinik. Han vil hellere småsnakke om, at du har mobiliseret kræfter, du ellers ikke havde!

Du kommer med de allerstørste behov - efter forkert stoppede sygedagpenge - med ønske til hans lægefaglige kerneydelse: henvisning til lungeklinik, som var hans eget forslag i går - og så slår han det hen i dag?


Hvis sygedagpengekontor ikke gør deres del af opgave - og indhenter - både generel helbredsattest hos praktiserende læge - og speciallægeerklæringer fra speciallæger - får vi ekstra behov for præcis hjælp fra praktiserende læge - ved omhyggelige henvisninger til alle relevante speciallæger - ellers kan patienter ikke opnå rigtig vurdering af alvor i sygdom af sagsbehandlere og lægekonsulenter.

Læs om krav til grundighed i lægefaglig vurdering - jf. debat på K10 i august 2010:

"Der er 4 ting din lægefaglige kontakt skal forholde sig til i forhold til dine sygdomme og funktionsnedsættelser.

1) Sygdomsstatus, prognose
2) Behandlingsmuligheder
3) Funktionsevne
4) Egnethed for arbejdsprøvning

Hvis 1) sygdommene er stationære og prognosen er, at der skal rene mirakler til for at de spontant bedres inden for en 5 års periode, 2) der ikke er yderligere anerkendte behandlingstiltag med en anerkendt signifikant behandlingseffekt, der kunne tænkes at bedre funktionsevnen, 3) at din funktionsevne er af en sådan karakter, at den påvirker din arbejdsevne væsentlig og der ikke lægefagligt kan anvises hjælpetiltag, der kan tænkes at bedre funktionsevnen i en given arbejdsfunktion og 4) at en arbejdsprøvning evt. er kontraindiceret, så har du et lægefagligt afsæt for at tale med kommunen om at de ser på om de vil rejse en §18 sag."

Knus!

Sidst redigeret af Katharina; 20-11-2010 kl. 00:49.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 22:49   #104
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tlf. dame hvem er RS, det kan jeg ikke helt gennemskue
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 00:33   #105
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
EE

Sorry jeg fik byttet om på bogstaverne....
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 12:02   #106
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Jeg ringer til min læge igen på mandag og spørger om jeg ikke alligevel kan få henvisning til lungeklinik samt til en astmaklinik og desuden skal jeg til kontrol på sygehuset med min diabetes tirsdag og beder dem om evt. journalnotat eller en anden for for udtalelse.

Jeg skal så ringe til psykiateren også på mandag og håber på en hurtig tid hos ham, så jeg kan nå det inden svar på klagefristen er udløbet, så alt i alt bliver det en travl mandag.....

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 18:17   #107
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Læs her om, at det, der skete i din sygedagpengesag, måske skete som følge af generelle påbud fra ledere på sygedagpengekontorer omkring ikke lovmedholdelige sygedagpengestop:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15342


Det eneste, du kan gøre er:

- at anke sygedagpengestop, som du har gjort

- og videre at søge hjælp igennem DUKH, som du gør

- og videre ihærdigt at søge dine diagnoser belyst og vurderet ved henvisninger gennem egen læge til speciallæger/hospital, som du og din læge er i gang med. Fortsæt med at søge alle dine diagnoser belyst ved speciallægevurdering og ved speciallægeudtalelser om diagnosers alvor!

mvh Katharina

Sidst redigeret af Katharina; 20-11-2010 kl. 18:31.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 22:29   #108
køkkenleder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Indlæg: 34
Styrke: 15
køkkenleder er ny på vejen
Lægen KAN hjælpe

Lægen kan godt selv tage initiativ til at henvende sig til kommunen.

Det gjorde min, efter ulovlig stop af sygedagpenge, hvor jeg så mig nødsaget til at søge ftp § 17. Da jeg ikke ville kunne få kontanthjælp, da min mand får ftp og vi har hus.

Lægen blev stiktosset, da jeg fortalte om sdp stoppet og både ringede og skrev til sbh, som dog stadig vedholdte at de ikke ville tilråde ftp.
Så skrev hun igen, og lige pludselig anbefalede både lægekonsulent og sbh at jeg skulle have pension. Det fik jeg så fra 1/9 2010.

Alt dette skete altså, i løbet af de 3 mdr fra jeg søgte ftp §17, på foreliggende grundlag og til afgørelsen kom 24/8.

Så det kan altså godt lade sig gøre, at lægen blander sig.
Jeg havde forøvrigt slet ingen speciallæge-erklæringer og min egen læge sagde bare, at når kommunen ikke henviste mig til en sådan, måtte de jo tro på hendes ord og kompentance.

Jeg håber at du får noget hjælp, for jeg kan forstå at du lige som jeg ikke har
forfærdelig mange år tilbage på arbejdsmarkedet, og det er sku`bittert, når man har knoklet hele sit liv og aldrig spurgt om noget, så lige pludselig at blive vraget og mistænkliggjort fordi man bliver syg.

Det er ikke lige det man forventer af det danske velfærdssamfund.

Held og lykke til dig. Køkkenleder
køkkenleder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 23:36   #109
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej Køkkenleder

Tak for din historie, men nu er det sådan, at den kommune jeg bor i, er en af de sværeste i sådanne sager, men det er da dejligt at høre, at du har fået din FTP i hus.

Nu vej jeg ikke lige hvad du har fået din på, så det er lidt svært at sige, om der er en sammenhæng til min sygesag. Men klart det ikke er morsomt at stå i min situation, når man er nede i forvejen.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 00:06   #110
køkkenleder
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2010
Indlæg: 34
Styrke: 15
køkkenleder er ny på vejen
Hej tlf dame

Jeg har fået min ftp pga. kronisk lumbago med iskias, Facetledssyndrom med osteofytter midt i ryggen, svær slidgigt i nakken ( opereret for spinalstenose, ikke helt vellykket), sammenfald i lænden (ikke knogleskørhed).
Desuden fik jeg i 2002 ny hjerteklap og lige inden ftp en diskusprolaps i lænden.

mvh. Køkkenleder
køkkenleder er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension