K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2008, 08:27   #71
gandalf
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
gandalf er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Bjarne skrev:"Tilsynekomsten af min lille interviewbåndoptager, fremkaldte dog omgående den klokkeklare reaktion fra sagsbehandleren: "Hvis du tænder den, så bliver der ikke noget møde. Så skulle jeg jo sidde og koncentrere mig hele tiden"!

Så også efter dette for klienten særdeles vigtige møde, måtte jeg affinde mig med, at mødelederen alene skrev referatet til kommunaldirektøren.

Men selv om det utvivlsomt bliver lidt mere besværligt for sagsbehandlerne, så synes jeg, at kommunerne snarest skulle give en generel tilladelse til, at klienter, hvis de ønsker det, anvender båndoptager ved møder. Herved kunne klienten fastholde, hvad der blev sagt samtidig med, at den synlige båndoptager ville være fair over for sagsbehandleren."

Husk at I har ret til at optage de samtaler i selv deltager i. Kommunen/ sagsbehandleren har ikke lov til at afbryde mødet, fordi de ikke kan lide at samtalen bliver optaget. Vi har allerede en generel tilladelse til at optage samtaler vi selv deltager i. Kommuner og sagsbehandlere skal bare lære at overholde reglerne. Det kan nok godt kræve en pædagogisk indsats...

Hvor i loven står det?
Jeg vil gerne bruge det til næste gang jeg har møde med kommune, hvis de nægter at jeg optager det

/Gandalf
gandalf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2008, 09:06   #72
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gandalf de må gerne nægte dig at optage så det der er hovdepointen i det her er at man ikke skal spørge da det er helt lovligt at optage samtalen skjult.

Citat:
Må man aflytte og optage andres samtaler?

Det er ulovligt at aflytte og optage andres samtaler, hvis der bruges et apparat og ikke er givet samtykke (straffeloven § 263, stk.1, nr.3). Lytning ved dørene, der sker uden udstyr, er lovlig.

Det er lovligt at optage samtaler, som den pågældende selv deltager i.
Journalister bruger f.eks. ofte at optage interviews. Det er hensynsfuldt at oplyse det, men ikke et lovkrav.

Det er også lovligt at optage drøftelser på et møde, som den pågældende selv deltager i
. En mødedeltager kan lovligt optage for en journalist, der ikke selv deltager. Optagelser er lovlige, selv om de foregår skjult.

Det er som hovedregel i strid med de presseetiske retningslinjer at offentliggøre skjulte optagelser. Det er derimod kun i strid med straffeloven, hvis privatlivet krænkes.
Læs mere under emnet skjult identitet og skjulte optagelser.http://www.update.dk/cfje/Lovbasen.n...f?OpenDocument

Det er forbudt at optage lyd og billeder under retsmøder, medmindre retten undtagelsesvis giver tilladelse (retsplejeloven § 32).

Straffeloven om emnet Straffeloven Kap. 27
  Besvar med citat
Gammel 16-10-2008, 09:08   #73
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I Hillerød kommune, vil dette spørgsmål jo bare blive besvaret med, at det har kommunen besluttet.
Det er ihvertfald kommunens standartsvar.
De har også ulovlig procedyre vedr §117(individuel kørsel), det var dog Nævnet i telefon, der påpegede ulovligheden der. Men svar fra kommune er, at det er vedtaget i Byrådet. Hvis jeg vil vidre med dette, kan jeg starte endnu en klagesag op.(det orker jeg pt ikke).
Derfor kan borgere der ikke kender loven, blive snydt for deres rettighed.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 08:53   #74
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Interne mails

Jeg har valgt at offentliggøre flere interne mails i min sag

se evt her;

http://sites.google.com/site/lenamic...-interne-mails
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 10:08   #75
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
I forbindelse med en del offentlige ansatte, herunder socialrådgivers store modstand imod at borgerne optager deres samtaler under drøftelse af ens sag kan, følgende oplyses.: Jeg har ifb med min interesse for den sociale Verden, været i samråd hos Folketingets sundhedsudvalg. Her blev der lyttet og noteret. Grundet de fremlagte oplysninger blev sundhedsministeren kaldt i åbent samråd.

Her skal man bemærke det sunde i vores demokrati. Når formanden for et udvalg, her sundhedsudvalget, så efterfølgende kalder en minister til "Åbent samråd" kan ministeren ikke rende af ansvar, men er tvunget til at møde op på det krævede "Åbent samråd", hvor han så har et følge af embedsmænd med sig.

Jeg var personligt tilstede, som alm. borger på dette samråd med journalister.
Her blev ministeren spurgt ud og skulle forsvare sine synspunkter og kunne ikke slippe for at svare. Kors for en ynkelig oplevelse, men det er nu en anden sag.

Men nu til det væsentlige. Hele samrådet blev optaget på CD-rom og kunne bestilles af offentligheden. Jeg har nu et eksempel af hvad ministeren svarede og hvem der spurgte om hvad. Med andre ord, ingen kan løbe fra ansvaret.

Så til de forvaltninger og socialrådgivere der stadig ikke kan/vil forstå vigtigheden i at samtaler bliver optaget, vil jeg råde at søge et nyt job. I er ikke værdige til at behandle andre menneskers skæbne. Så nu må denne modstand forstumme.

Dette at optage en samtale er både lovligt og etisk korrekt. Så fremover, hold kæft og pas jeres arbejde efter lovgivningen. Eller forsvind.


Med venlig hilsen
Peter Hansen
Dragør
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 10:15   #76
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
kun et lille pip herfra

waw så er det sagt
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 10:27   #77
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Fedt skrevet Phhmw

Så kan de lærer, at det er lovligt at optage sine samtaler.

Tror kommunerne af alt magt prøver at tryne folk, så de bagefter kan sige : det har vi aldrig sagt
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 11:47   #78
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Jeg har fået svar fra Ankestyrelsen

De går imod Det Sociale Nævn samt Odense Kommune, hvilket betyder

JEG ER OMFATTET AF PERSONKREDSEN TIL §100 EFTER DEN NYE LOVGIVNING!!

Er bare så lalle-glad - en kamp på flere år også her er slut, og jeg får med tilbagevirkende kraft pr. 01.12.2008, hvor den nye lovgivning trådte i kraft.

Det er ellers kun et par måneder siden jeg påny fik afslag fra kommunen på nyansøgning, så armene er heeeeeeeeelt oppe!


weeeeeeeeeeeeeeeeeee
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 17:10   #79
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
eiiij da, sikke en KÆMPE julegave, dér

Tillykke m sejren og godt udholdt.

Hm, måske vi andre kan få et par guldkorn derfra, altså kun hvis vi må og når du engang har fået armene ned igen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2009, 17:41   #80
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hej Buster

Altid

Jeg kan ikke oploade flere filer herinde (plads), men du kan se dem her

http://sites.google.com/site/lenamic...-ankestyrelsen

Held og lykke
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At optage samtaler /møder? Lejeko Alt det andet 6 04-01-2014 23:55
Samtaler tjele88 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 06-01-2012 10:35
Fiktive samtaler mulle59 Spørgsmål ang fleksjob 2 23-05-2011 17:14
fiktive samtaler mulle59 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-05-2011 22:07
100.000 unødvendige samtaler med sygemeldte! buster Politik og Samfund 3 28-02-2010 11:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension