K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2011, 16:43   #11
Pauline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 11
Styrke: 13
Pauline er ny på vejen
Hej Østerbro, tak for dine svar, som desværre bekræfter min værste anelser!
Baldersgade hævder, at det er eneste mulighed, fordi jeg fejlagtigt (?)blev arbejdsprøvet før behandling, og der nu ikke er tid til en ny indenfor min sygedagpengeperiode, og at det via reva-forløbet vil afklares, hvor mange timer jeg kan arbejde, hvilket Nyropsgade så skal tage stilling til...så vidt jeg kan se, er det bare en måde at losse mig over i kontanthjælpssystemet, for dernæst at glemme alt om mig
Stolpegårdens papirer er desværre begrænset til en officielt udseende udtalelse, der er vældigt positiv, hvor de beretter om hvor stort et plus jeg var for lige netop den gruppe, og at jeg har lært redskaber til at kontrollere mine angstanfald (hvilket jeg ikke er helt enig med dem i). Side to er udformet som en mere individuel vurdering, og er ikke så rosenrød, men den optræder i min aktindsigt alene ved modtagelsen på Baldersgade, men er tydeligvis hæftet af i det materiale som f.eks. lægekonsulenten har fået.
Det er ikke meget værd, og jeg forstår ikke, at der ikke er udarbejdet noget mere substantielt på baggrund af det forløb, eller at man ikke får en psykolog til at kigge på mig og min sag, når der nu er tale om psykiske problemer.
Pauline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 17:02   #12
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
hjælp endnu et københavner tilfælde gør alt hvad du kan for at få din ressourceprofil helt rigtig og opdateret.den følger ikke med over til nyropsgade.
men den ligger til grund for en vurdering til reva også selvom den er fuld af fejl.

de giver dig reva for at slippe nemt af med dig-du må ikke lade dig true,jobcenter Baldersgade kan du ikke stole på, få alt på skrift og husk aldrig alene til møde med jc.
læs tråd lotte68.http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...hlight=lotte68http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...hlight=lotte68

ps søg aktindsigt i lægepapirer hos stolpegården

Sidst redigeret af østerbro; 29-10-2011 kl. 17:05. Årsag: slet af ...
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 17:17   #13
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Du skriver:
Min "nye" sagsbehandler på Baldersgade sagde direkte, at hvis jeg sagde ja til revaliderinsforløbet, så kunne jeg naturligvis ikke anke afgørelsen, der lå til grund, og hvis jeg ankede, så var der kun kontanthjælp.
Til grund for hvad?
Som jeg ser det, ligner det bondefangeri, og på den måde, et forsøg på at låse dig fast i en beslutning du nu selv (uden hjælp) skal træffe.
Faktum er: At kommunen har pligt til at vejlede dig. Også i denne situation.

Alt hvad der foregår i en sagsbehandling skal ske i samarbejde med dig. Du skal bare spørge. Hvis du får et svar, som du ikke forstår, så bed om at få det på skrift med henvisning til §§.

Hvad har du selv tænkt kunne være godt for dig? Og som kunne hjælpe dig videre på den rejse du nu er kastet ud i? Hvad drømmer du om, og hvad tror du, du ville kunne klare?
Det er spørgsmål som du skal tænke over, og som du helt sikkert allerede har tænkt over.
Du skal ikke svare mig, men du skal finde et mål, som du så skal gå efter.
Det er SB´s pligt at hjælpe dig til at komme i mål. Det er også SB´s pligt at oplyse sagen f.eks. med lægeudtalelser og udtalelser fra praktiksteder.

Jeg vil anbefale dig at gå ind på den www adr. der hedder: "Socialjura.dk". Der står en masse om lovgivningen, og det gode ved den side er, at der er vejledning tilknyttet til hver §.
Læs f.eks. om dine rettigheder i retssikkerhedsloven. Især §7a.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 18:28   #14
Pauline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 11
Styrke: 13
Pauline er ny på vejen
Øh, har du evt. et link til den lov, for i den bekendtgørelse om retssikkerhed jeg kan finde, der handler § 7 om tvangsindgreb...
Pauline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 21:50   #15
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Prøv om det her virker.
Jeg er ikke så frem til links osv. Skal lige øve mig

http://www.socialjura.dk/
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 22:02   #16
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Ahh, nu tror jeg, jeg ved hvad du mener.
Du åbner siden. Øverst til venstre under generelt, klikker du på sagsbehandling. Så går du ned under opslag og klikker på love. Og så kan du scrolle ned til retssikkerhedsloven.
Håber ikke det er for forvirrende.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 12:25   #17
Pauline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 11
Styrke: 13
Pauline er ny på vejen
Ha, -det lykkedes!
her er et link (håber, at det virker!) direkte til lov om retssikkerhed på det sociale område: http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=55dc6ea281
Hvem er det, der skal udarbejde den jobplan, Baldersgade eller Plan og Handling, og hvornår skal den foreligge?
- og hvordan med ressourceprofilen, -bør den så være opdateret inden jeg kan tage stilling til et evt. revalideringsforløb (min ressourceprofil er sidst opdateret af en praktikat i januar måned, -før Stolpegården)?
Jeg tænker bare, at de har jo allerede sendt mig afsted med hatten i hånden på håbløs jobsøgning, uden at der er udarbejdet hverken revideret ressourceprofil eller jobplan...
Den der §7a er rigtig god at have kendskab til i min situation, men jeg risikerer stadig at ende uforsørget i kontanthjælpssystemet om et års tid, så vidt jeg kan se?
Det får mig uværgerligt til at vende tilbage til tidligere spekulation, om jeg må udnytte min restarbejdsevne, og tage et alm. arbejde i f.eks. 15-16 timer/ugentligt, for ellers ender jeg jo på gaden, eller om det endegyldigt vil sætte en stopper for en evt. ansøgning om fleks?
Kan jeg selv søge om Fleks, når nu de ikke vil færdigbehandle min sag på Baldersgade?
Pauline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 13:11   #18
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej igen Pauline
Super at det lykkedes Og ja, den §7a betyder alt.
Du har mulighed for revalidering i 5 år.
Nu ved jeg ikke hvordan de(kommunen) er organiseret i KBH. Men som jeg kan forstå på det du skriver, er det ret uoverskueligt, og det gør jo ikke sagen nemmere for os som bruger.
Normalt er det din jobkonsulent der i samarbejde med dig skal udarbejde en realistisk jobplan, men det kan også gøres sammen med din SB. Og egentlig er det ikke det væsentlige her i din sag. Det væsentlige er at den bliver lavet.
Din SB vil i forbindelse med udarbejdelsen af jobplanen altid have for øje at du skal ud på det ordinære arbejdsmarkedet, så derfor er det vigtigt at du hele tiden stiller spørgsmålet: Hvordan? og hvorledes? Med hvilke hjælpemidler? osv.
Du stiller spørgsmål - h*n svarer.
Det vigtige i denne proces er også, at du får kommunen til at anerkende, at du har nedsat erhvervsevne.
Læs også Aktivloven §46 med vejledning.
I forhold til en afgørelse skal din RP opdateres.
Pøj, pøj og
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 14:46   #19
Pauline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 11
Styrke: 13
Pauline er ny på vejen
Så det du siger er, at når virksomhedsrevalideringens 12 mdr. er slut, så skal der iværksættes noget andet/mere, såfremt jeg ikke er blevet fuldt arbejdsdygtig af det, og jeg skulle således ikke risikere at havne i kontanthjælpssystemet...men der er flere skræmmende eksempler på det modsatte, både her på siden, og på socialjura.dk!
Ak, jeg er sgu' forvirret!
I morgen har jeg en aftale med Rigshospitalets socialrådgiver, som jeg håber på måske kan kaste lys over situationen, og så er jeg vist nødt til at maile til Plan og Handling, at jeg på grund af min tilstand ikke kan søge job, så de må finde et sted til det videre forløb, samt spørge til jobplanen/varighed, "hvad med efter" osv.
Har i dag søgt aktindsigt fra Stolpegården, og vil maile Baldersgade, at jeg savner en opdateret RP.
-So far, so good!
Pauline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 16:03   #20
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Godt du er i gang
Det jeg siger er at, alt det i aftaler skal skrives i jobplanen. Hvor lang tid denne jobplan skal være, det aftaler i sammen. Der er mulighed for en 5 års jobplan. Dermed ikke sagt, at det er nødvendigt.
Men godt du er i gang.
Husk - jeg har vist skrevet det før. Det er en lang rejse, du har begivet dig ud på.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Virksomhedsrevalidering? Mølgaard Alt det andet 18 21-11-2010 11:03
Sygemeldt i virksomhedsrevalidering Menneskebarnet Alt det andet 2 12-11-2010 09:49
sygedagpenge og start på på at søge fleksjob lillesine Spørgsmål ang fleksjob 2 12-08-2009 13:19
start af sygedagpenge ville Spørgsmål ang fleksjob 5 26-04-2009 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension