K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2009, 10:22   #1
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
søge handicapbil....

Hejsa

jeg søgte i november om en handicapbil,jeg modtog et brev fra kommunen om at de havde modtaget min ansøgning og at der ville gå ca halvanden år før jeg ville høre noget,nu har jeg så rykket lidt,da jeg mangler en bil meget til min lille datter og mig efter jeg er blevet skilt.jeg modtog så i går en mail at de havde læst min ansøgning og at der manglede en underskrift så de ville sende den retur til mig,jeg blev stiktosset og skrev til dem at det da er menneskeligt urimeligt at der skal gå 7 mdr før de opdager det,jeg ved at jeg har skrevet under,men nu må vi se,hvad mener i andre,er det ikke for dårligt at de skal bruge 7 mdr på det og nu kommer jeg så bag i køen igen,jeg føler mig sgu dårlig behandlet,har andre oplevet dette også ???


pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 10:33   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.774
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Pjuske.
Du må ophører med at tale i telefon med din sagsbehandler. Alt foregår på skrift.

Allerde nu kan du meddele din sagsbehandler skriftligt at denne overtræder retsikkerhedslovens §3 stk.2 hvor politikerne i Middelfart kommunalbestyrelse har besluttet at vedkommende kun må være 4 mdr om din sagsbehandling og ikke flere år.

Se under §114 i denne brochure http://ipaper.ipapercms.dk/Middelfar...dlingsfrister/
som POLITIKERNE har besluttet.

Kun rent UNDTAGELSESVIS kan denne overskrides men så skal du modtage skriftligt besked herom hvorfor og hvornår din sag så kan afsluttes.

Bliv lidt klogere ved at læse og forstå følgende link: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ht=invalidebil og
http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

At få bevilget invalidebil er særdeles svært, men er du berettiget skal du selvfølgelig have den bevilget.

Forbered dig på mange problemer.

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-06-2009 kl. 11:26. Årsag: tilføjelser
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 10:58   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Pjuske.
Du må ophører med at tale i telefon med din sagsbehandler. Alt foregår på skrift.
OG, når noget afleveres til kommunen, så er det mod kvittering.

Det er en fed fornemmelse, hvis man modtager et brev hvori de påstår, at man ikke har afleveret XXXXX, og man så kan ringe til dem, og udtrykke undren over, at de ikke mener at have modtaget XXXXX, eftersom man sidder her med en kvittering på, at det er modtaget.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 12:14   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan også vælge at betragte det som et afslag på din ansøgning, da sagsbehandlingstiden er overskredet betragteligt.

Du sender den som en anke over afslag, og stiler den til Statsforvaltningen, men sender den til kommunen.

Så kommer din ansøgning forhåbentlig videre i systemet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 13:42   #5
Torben H
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Torben H er ny på vejen
Hejsa

Tror de er ked af at få noget på skrift sendt ud jeg har også modtaget telefon samtale at jeg er bevilget og afventer nu en køreprøve med krav til indretning men har ikke fået noget på skrift.

(lægeerklæring og kørekort er afleveret på borgerservice)

Hele min sag er kørt på telefon og hjemmebesøg og har taget 1 år.
Torben H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 13:58   #6
Torben H
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Torben H er ny på vejen
Hov glemte jeg er ikke ufreds med systemet jeg er blevet behandlet meget pænt af de personer jeg har været i kontakt med sød sagsbehandler osv. men tror ikke på noget før jeg har det på skrift eller som vi jyder siger, kan se det på kontoen ;.)

Jeg kræver ikke noget og forventer sjælden noget af vor kommune så man kan da bliv positiv overrasket når det lykkes.
Torben H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 14:10   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pjuske Se meddelelser
Hejsa

jeg søgte i november om en handicapbil,jeg modtog et brev fra kommunen om at de havde modtaget min ansøgning og at der ville gå ca halvanden år før jeg ville høre noget,nu har jeg så rykket lidt,da jeg mangler en bil meget til min lille datter og mig efter jeg er blevet skilt.jeg modtog så i går en mail at de havde læst min ansøgning og at der manglede en underskrift så de ville sende den retur til mig,jeg blev stiktosset og skrev til dem at det da er menneskeligt urimeligt at der skal gå 7 mdr før de opdager det,jeg ved at jeg har skrevet under,men nu må vi se,hvad mener i andre,er det ikke for dårligt at de skal bruge 7 mdr på det og nu kommer jeg så bag i køen igen,jeg føler mig sgu dårlig behandlet,har andre oplevet dette også ???


pjuske
Du skal ikke være bange for, at din ansøgning blir sat forfra igen. De skal bare have din underskrift, hvor du skal give samtykke, så de kan få lov at indhente lægelige oplysninger. Det er et krav at underskrift samt samtykke skal være der - ellers kan ansøgningen jo ikke behandles. Det glemmer nogle folk desværre.
Din ansøgning vil stadig være modtaget som det samme dato, som da du sendte den ind første gang..... Så bare rolig....


Og til Zuza:... Pjuske har jo fået at vide, hvor længe sagsbehandlingstiden vil være, og den er ikke overskredet. Hvis den skulle være overskredet, kan der være mange grunde til det - mange gange ofte, fordi lægerne ikke er gode til at give oplysninger, som der er behov for i behandlingen af ansøgningen. Netop bilansøgningen tager længere tid, da de skal til køretest mv...
Når man klager over en afgørelse skal den ALTID sendes til den selvsamme sted, hvor ansøgningen er behandlet, og det er kommunen selv, der sender anken videre til et nævnet. Kommunen har ret til at revurdere en sag. Det har de 4 uger til.

Sidst redigeret af curls; 24-06-2009 kl. 14:17.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 15:04   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.774
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Curls og Pjuske samt alle andre.

Curls, Pjuske har IKKE modtage sin behandlingstid. Her er det yderst vigtigt at i forstår Retssikkerhedslovens bogstav. Det er grundet til at Pjuske er løbet ind i dette STANDAR forløb.

Når ens sagsbehandlingstid ikke kan overholdes SKAL ansøgeren SKRIFTLIG modtage besked om HVORFOR og HVORNÅR ens sag så kan AFSLUTTES.

Ingen afslag eller status må indeholde resourcemangler eller økonomiske begrundelser for hverken afslag eller udsættelse.

LÆS og FORSTÅ "Statusrapport Svarfrister" som netop omhandler din RETSSIKKERHED og beskyttelse for netop IKKE at komme i den situation som Pjuske er på vej ind i.

Min erfaring siger mig at det næste kort som Middelfart kommune smider på bordet er:
nu er Pjuskes speciallægeerklæringer for gamle og så starter cirkuset op påny. Trods at Pjuske for få mdr siden har modtaget pension som 35 årig.

Men nu kan kun fremtiden vise om jeg får ret. Så Pjuske fortsæt her på tråden for at vi alle kan blive dygtigere. Ellers følg Stoktoftes sag som også var en standardsag.

Mange hilsner til jer alle
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 16:41   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Øhh Peter... Jeg forstår ellers at Pjuske har fået at vide i et brev, at sagsbehandlingstiden vil være 1½ år.... Der er kun gået 7 mdr. ud af de 1½ år... Og Peter jeg kender ganske udemærket til retssikkerhedsloven... OG når sagsbehandlingstiden ikke kan overholdes, SKAL de skriftligt få at vide, hvornår man kan forvente en afgørelse...

Se hvad Pjuske skrev...

Citat:
Oprindeligt indsendt af pjuske Se meddelelser

......jeg søgte i november om en handicapbil,jeg modtog et brev fra kommunen om at de havde modtaget min ansøgning og at der ville gå ca halvanden år
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 17:04   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.774
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen Curls og Pjuske.

Pjuske bor i Middelfart der har en behandlingsfrist på 4 mdr. Politisk bestemt.
Pjuske søger i nov 2008 og modtager kvittering og sagsbehandlingen vil tage 1 1/2 år.
Først 7 mdr efter opdages den manglende underskrift hvilket er bevis på at ansøgningen har ligget "på lager" i 7 mdr, hvilket er ulovligt. Iht Reissikkerhedsloven + Serviceloven.
Pjuske har ikke oplyst om hun har modtaget brev iht RSL om HVORFOR hendes sag først kan gøres færdig maj 2010.

Er det vejledende køreprøve der ventes på?
Er det speciallægeerklæring der ventes på?
Er det gangtest der ventes på?
Er det PTU der ventes på?
Det SKAL oplyses til Pjuske når en sag IKKE kan afsluttes inden for de politisk offentliggjorte frister

Det er det vi kalder RETSSIKKERHED for de svageste!

En sag må ikke ligge ubehandlet hen UDEN grund!

Så jeg holder fast på mine påstande.

Mange hilsner
Peter stædig

PS Alle de politisk vedtagne sagsbehandlingsfrister skal offentliggøres.
Alle de offentliggjorte frister skal behandles, i 80 - 90%, af det offentliggjorte ellers SKAL fristerne justeres af POLITIKERNE.
Rent UNDTAGELSESVIS kan de offentliggjorte friste overskrides imod at ansøgeren modtager skriftligt om HVORFOR og HVORNÅR ens sag kan afsluttes.

PPS. Det er derfor tidligere velfærdsminister Karen Jespersen på k10s foranledning fik Lovforslag 117 vedtaget så der ikke kunne misforståes om det er POLITIKERNE eller SAGSBEHANDLEREN der bestemmer ens sagsbehandlingsfrist.

Sidst redigeret af phhmw; 24-06-2009 kl. 17:32. Årsag: tilføjelser
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Totalskadet handicapbil Betulle Hjælpemidler til handicappede 1 12-06-2012 15:54
samtale om handicapbil Chin Alt det andet 13 12-12-2010 23:43
Handicapbil schaffer60 Alt det andet 10 15-06-2010 19:49
Book en handicapbil online buster Alt det andet 0 19-04-2010 22:46
Hjælpemidler/handicapbil??? j-m Spørgsmål ang fleksjob 3 10-03-2007 12:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension