K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2014, 12:03   #1
*kastebolden*
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2014
Alder: 41
Indlæg: 32
Styrke: 10
*kastebolden* er ny på vejen
Question Kontanthjælp/sygemeldt ???

Hej K10 og brugere.

Jeg skal prøve at fatte mig i korthed. Men det kan vist ikke gøres kort.


Jeg har været sygemeldt siden 2009. Parkeret på kontanthjælp siden 2011, og her er jeg stadig.

Vi er ramt af gensidigforsørgerpligt på ½ kraft i år (kæresten arbejder).
D.1/1-2015 får jeg 0,- selvom jeg skal på barsel til feb. Da jeg desværre er 30+

Nu er jeg blevet sygemeldt oven i min oprindelige sygemelding. Grundet graviditetskomplikationer, som kommer til at vare ind i det nye år med sikkerhed. Det vil sige vi kommer til at overskrive den 1/1.

Så jeg ved at jeg kommer til at være hjemmegående fra nu af.
Vi har en datter på 2, som skal starte i dagpleje i uge 34, men hun vil kun kunne gå der i 3. mdr før vi skal tage hende ud igen. Grundet manglende indkomst fra mig efter 1/1. Hun er også lige taget ud af vuggestue før sommerferien hvor hun kun gik 6 mdr.

Spørgsmålet er så

Kan vi trække hende ud så hun ikke når at starte. Hun bliver jo skrup forvirret af det. Nu hvor jeg alligevel går hjemme. Og er dobbelt op på sygemeldt.


Hvis det er meget uoverskueligt må der endelig gerne spørges ind til... Er slet ikke sikker jeg har fået det hele med.
*kastebolden* er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 12:10   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg ville nok kontakte min sb og spøger om du skal i nogen former for aktivering, for hvis ikke, så kan du jo ligeså godt have hende hjemme.
Hvornår skal du føde? kan du nå, at komme i noget aktivering?

det er sjældent gravide aktiveres.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 12:11   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hun tager ikke skade af at starte, hun tager heller ikke skade af at lade være..

Så tænker at det måske afhænger mest af om det vil være en aflastning for dig at hun er afsted hvis du bøvler med komplikationer.. omvendt hvis hun suger forkølelsesvira til sig nye steder, så kan det også være en belastning at skulle gennem en masse sygedage.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 12:22   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Har du tjekket om I kan få økonomisk friplads til hende, så hun ikke skal stoppe igen?

Se mere her:https://www.borger.dk/Sider/handling...4-adaa78001f60
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 12:32   #5
*kastebolden*
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2014
Alder: 41
Indlæg: 32
Styrke: 10
*kastebolden* er ny på vejen
Aktivering er udelukket. Jeg har en skade som gør jeg skal have skåne job. Men de tilbud de har er dyrepasser, rengøring, hårdt belastende arbejde osv. og der har min fagforening sagt stop. Og de har ikke andet.

Arbejdsskadestyrelsen har anerkendt skaden i 2012. (for 3 speciallæger siden).

Min fagforening har for nylig sendt et brev hvor i de er uforstående over sagens gang. Og har søgt om erhvervsafklaring. Dette har jeg fået afslag på. Årsagen er min helbredstilstand ikke er nok belyst. Selvom jeg har diagnose, prognose, og alle behandlingsmuligheder udtømte, fra en overlæge med speciale.

Det er nu også mere det økonomiske i det med vores datter. Halvdelen af det jeg får går til instu. og det er mange penge. Jeg har alligevel haft hende hjemme siden maj, og der er intet sket i min sag endnu.

Det er ikke så meget et spørgsmål om jeg skal, men om jeg må. Nogen siger jeg ikke kan få kontanthjælp hvis hun ikke er tilmeldt instu. fordi så står jeg ikke til rådighed, men det gør jeg jo heller ikke alligevel med dobbelt op på sygemelding?
*kastebolden* er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 13:47   #6
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Jeg ville spørge kommunen om du ikke kunne indstilles til ressourceforløb, det kunne jo blive med ro, som de er meget glade for. Så er du i det mindste sikret en kontanthjælpssats.
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 15:10   #7
*kastebolden*
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2014
Alder: 41
Indlæg: 32
Styrke: 10
*kastebolden* er ny på vejen
Jeg har lige fået afslag på ressource forløb da jeg ikke er lægeligt afklaret. ????

Og til info så kan man åbenbart ikke, siger Jobcentret, modtage kontanthjælp og ikke have instu. Plads. Da jeg så ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet.
*kastebolden* er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 15:26   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de kan ikke bestemme om du bruger en børnehave eller en bedste mor, så hvis du har en i baghånd som kan hjælpe, hvis du har behov for det, kommer det ikke dem ved.

de kan ikke kræve at vide, hvem der passer dit barn, det vil da være meget naturligt at du får hjælp i hverdagen, som syg gravid.

men du skal jo så have en i baghånd til samtaler
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 15:58   #9
*kastebolden*
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2014
Alder: 41
Indlæg: 32
Styrke: 10
*kastebolden* er ny på vejen
Har lige spurgt jobcentret om de er helt sikre på om man ikke kan få kontanthjælp hvis ens barn ikke er tilmeldt pladsanvisningen. Fik et klart NEJ i telefonen, og nu er jeg så spændt på om de siger det samme på mail.

De henviser til aktivloven om socialpolitik
§13 stk 7 nr 5.
*kastebolden* er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2014, 16:22   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan spøger dem og det ikke er frivilligt at bruge privat pasning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension