K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2009, 10:12   #1
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Endnu mere bluff fra Dansk Folkeparti

http://www.fyens.dk/article/1273343:...l-sikres-penge

Jeg overvejer i skrivende stund at skrive en mail til Bent Bøvsted fra Dansk Fupparti.

Anledningen er de udtalelser han kommer med til fyens.dk omkring Ellen Danekilde fra Fåborg har mistet sine sygedagpenge og indtægt.

Det kunne i den forbindelse være interessant at hvis så man som muligt ville sende Hr Bøvsted en mail i forhold til sine udtalelser.

Håber på der er nogen der vil være friske på at sende en mail til Hr Bøvsted.

Jeg sender en senere på eftermiddagen. Jeg skal lige have overstået en speciallæge erklæring skrivelse her kl 14 og derefter går jeg selv i aktion.

Man kan evt se det debat indlæg jeg har skrevet i forbindelse med artiklen.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 11:43   #2
Azfalt
Elsker at være her på K10
 
Azfalts avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Indlæg: 56
Styrke: 0
Azfalt er ny på vejen
Kommunerne har rigeligt med muligheder for at yde hjælp til os alle, men på grund af kasse tænkning og blokpolitik og anden polimik udnytter kommunerne sjældent de lovmæssige muligheder, enten på grund af økonomisk tænkning eller direkte dumhed / uvidenhed omkring gældende lovmuligheder.


Som det fremgår af kort skimtning af artiklen, mister hun dagpengene fordi hun ikke anses for at kunne komme på arbejdsmarkedet igen, derfor ville det kun være rimeligt at forlænge sygedagpengene indtil pensions sag er færdigbeghandlet.
Læser derfor artiklen som endnu et skole eksempel på dårlig, mangelfuldt og lovbrudmæssigt udført arbejde fra pågældende kommune. Så er egentligt pågældende borgmester der bør anklages, for tilsyneladende at have ansat inkompetent personale!

Hvilket i bedste fald, burde medføre at kommunen kommer under administration indtil forholdene er forbedret.


PS.
Nærlæser artiklen når jeg ligeledes kommer hjem fra undersøgelse, faldt over dette indslag på vej ud af døren.
Muligt jeg kommer med rettelser til hvad jeg her har skrevet.

Sidst redigeret af Azfalt; 30-06-2009 kl. 11:48.
Azfalt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 11:44   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Til Bent Bøgstedt.



Du udtaler til Fynske medier i dag http://www.fyens.dk/article/1273343:...l-sikres-penge



Dansk Folkeparti mener ikke, at der er behov for lovændringer. Kommunerne har rig mulighed for at sikre kvinder som Ellen Danekilde en indtægt, og dem skal de bruge, mener arbejdsmarkedsordfører, Bent Bøgsted (DF).

Det er lidt af en påstand du der kommer med og det vil glæde mig sammen med tusinder af andre sygemeldt der hver dag lever under konstante trusler om at miste sit eksistensgrundlag hvor i loven du finder belæg for dette.

Jeg må formode at du kender til loven om sygedagpenge og derfor også ved at der står i forhold til forlængelse .

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.


Jeg må formode at du snakker om § 27 3) for det første kommer det ikke nær de 3 år du nævner og desforuden så er kræft jo en lumsk sygdom og ingen læger vil da bombastisk konstatere at deres patient kan være tilbage i løbet af 52 uger på det ordinære jobmarked ingen ved jo hvad kemo og medicin kan gøre af skade.

Og det er så den eneste forlængelse jeg kan se muligheden for , hvis du kan se anden så syntes jeg da at du skal oplyse om det, da vi hverdag hele året rundt på www.k10.dk oplever mennesker der enten har mistet deres sygedagpenge eller står for at mistet dem fordi deres helbred ikke kan afklares i den fart som det af loven kræves ..

Du udtaler så yderligt.



Bent Bøgsted kan ikke finde nogen fornuftig grund til, at Ellen Danekilde skal afskæres fra indtægt. Kommunen har mulighed for at forlænge sygedagpengene helt op til tre år, hvis der er chance for, at hun kan komme til at arbejde igen. Hvis ikke bør hun have en førtidspension, mener han.


Det er så dybt beklageligt og dybt tragisk og ikke mindst harmende når der kommer sådanne udtaleser fra politikkere der burde varetage borgernes tarv , ved at komme med sådan en udtalelse kommer den gængse danske befolkning hurtigt til at lide af den totalt misopfattelse af at er man i sit livs krise så¨er der hjælp at hente , og når så du kommer med sådanne bemærkninger ja så vil mange tænke hvad er problemet og hvad piver de for , en kvinde der som den omtalte lider af en så uforudset sygdom som kræft er har ikke mange muligheder og ikke nogen smuthuller i loven der kan redde hende .. du skriver at hun så skal have førtidspension nu er det sådan at man IKKE kan få førtidspension før end man er helt og aldeles og fast konstateret så syg at man ikke kan være på arbejdsmarkedet og heller ikke har mulighed for at komme tilbage til arbejdsmarkedet .



Hvis du tager et kig i lov om førtidspension vil du kunne se her at det tydeligt fremgår at der ikke er nogen muligheder for en kvinde som omtalte for en førtidspension .

§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 18 til 65 år.

Stk. 2. Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension,

1) at personens arbejdsevne er varigt nedsat, og

2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.


Og med det beskedne kendskab jeg har til kræft så vil man ikke kunne sige at man aldrig vil komme tilbage igen ergo kan man ikke sige varigt nedsat arbejdsevne , man vil måske kunne komme tilbage til ordinært job ,man vil måske kunne vurderes til et fleksjob man vil måske dø, ergo kan man ikke som du hævder give en førtidspension .



Vi har i Danmark ikke mulighed for at give en midlertidig førtidspension , som ellers kunne være løsningen for mange med invaliderne sygdomme med uforudsigelige forløb så som kræft og mange andre..

Mange (især politikkere ) tror at muligheden er til stede ved denne §

§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Desværre står der jo så i § 16 at arbejdsevnen skal være varig nedsat og det er der jo ikke belæg for at sige ved uforudsigelige sygdomme ,og går du ind og læse sm-afgørelser vil du jo også kunne se at det meget tydeligt fremgår at kommunen er i sin gode ret til at nægte mennesker førtidspension hvis der er mulighed for bedring og det er der jo i mange sygdomme så som kræft .

Så måske DF skulle kigge på §16 og sørger for at der bliver åbnet en lille rude sådan at de mennesker med uforudsigelige sygdomme kan få en midlertidig pension , indtil tiden må vise om behandling virker eller om der sker et mirakel , der er i hvert fald ikke belæg for at hænge kommunerne ud og få det til at lyde som om det ikke er noget problem , det er et kæmpe problem og et problem som tusind af syge borger rammes af hver eneste år vil DF gøre noget ved det eller siger man bare en ting til medierne og når man så opdager at virkeligheden ikke ser sådan ud så holder man mund og kravler i ly ?



Med venlig hilsen
xxxx
www.k10.dk



Ps håber du vil svare mig om du stadig mener at der er en mulighed for forlængelse af sygedagpenge eller om der er mulighed for førtidspension og så vil henvise til den lov hvori du mener det optræder for ingen ander kan se den mulighed, at den burde være der og at mange tror den er der er der ingen tvivl om at vi alle mener men at den reelt ikke er til stede det er livet hårde fakt for mange syge dansker ,så jeg ser frem til dit svar og denne mail sætte på www.k10.dk og ligeledes vil et svar komme der sådan at de mange tusinder der er medlem og som ser siden hver dag kan se hvad DF mener om dette og hvad svaret er det kan jo være at vi, advokater, ankestyrelsen og kommunerne har overset noget du har set


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sætter lige adresser til div politikkere der kan have interesse i at høre en historie eller to Bent Bøgsted står øverst

[email protected],
"[email protected]" <[email protected]>,
Thomas Adelskov <[email protected]>,
[email protected],
[email protected],
Lone Møller <[email protected]>,
Nana Bjerg <[email protected]>,
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected]

Sidst redigeret af Hejdien; 30-06-2009 kl. 12:08. Årsag: sætter lige adresser ind
  Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 11:48   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Azfalt Se meddelelser
Kommunerne har rigeligt med muligheder for at yde hjælp til os alle, men på grund af kasse tænkning og blokpolitik og anden polimik udnytter kommunerne sjældent de lovmæssige muligheder, enten på grund af økonomisk tænkning eller direkte dumhed / uvidenhed omkring gældende lovmuligheder.


Som det fremgår af kort skimtning af artiklen, mister hun dagpengene fordi hun ikke anses for at kunne komme på arbejdsmarkedet igen, derfor ville det kun være rimeligt at forlænge sygedagpengene indtil pensions sag er færdigbeghandlet.
Læser derfor artiklen som endnu et skole eksempel på dårlig, mangelfuldt og lovbrudmæssigt udført arbejde fra pågældende kommune. Så er egentligt pågældende borgmester der bør anklages, for tilsyneladende at have ansat inkompetent personale!
Azfalt kan du pege på hvor i følge loven hun kan få forlænget ?

Jeg kan ikke se hvor hun kunne få forlængelse for som det er nu kan man ikke sige at det er varigt (det kan ingen jo vide ) og man kan ikke sige at hun kan komme tilbage (det kan heller ingen jo vide ) men at hun burde beholde sine sygedagpenge indtil den dag man ved noget , eller der burde være mulighed for revudering af sådanne sager ved en førtidspension det er ganske oplagt men som loven er skrevet sammen så kan jeg også kun se at de kan slippe uden om at give noget som helst ...

Jeg kan virkelig ikke se hvor det fremgår at hun har krav på forlængelse i følge love, kan du pege på det for mig , altså helt hardcore rettil det ene eller det andet .. og ikke hvor man mener hun burde kunne få det ene eller det andet ...
  Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 11:51   #5
Jonatan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Lokation: Sjælland
Indlæg: 43
Styrke: 15
Jonatan er ny på vejen
Super

Hej Hejdien.

Som sædvanligt et super sagligt og skarpt indlæg. Det bliver spændende om han tør/vil svare på det.

Jonatan
Jonatan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 11:55   #6
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
hejdien

Puha. Det er lidt af et indlæg at skal leve op til når jeg selv får skrevet en mail til hr bøgsted.

Men lige nu er mine tanker to timer fremme.

Skal have skrevet speciallæge erklæring her kl 14 på OUH som skal danne grundlag for førtidspensions sag.

Men jeg ved nu hvem jeg skal henvende mig til sammen med de mange andre der er kommet i klemme. Men tvivler på hr Bøgsted er den store hjælp i sidste ende he he
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 12:09   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Takker for rosen ...

Henrik du plejer nu nok at komme godt efter så ser frem til at læse din mail ..

Held og lykke på OUH krydser fingere for dig, og håber at der nu kan ske noget så du kan få den pension
  Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 12:16   #8
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Jo tak. Iøvrig fik jeg et billigt grin den anden dag da jeg kiggede i min mail.

Der var en mail fra en i Arbejdsdirektoratet efter jeg havde sendt en ny mail til Inger Støjberg. Hun fik dem til at henvise til et tidligere svar som hun havde sendt til mig selvom jeg rejste nye spørgsmål.

Det er ikke for sjovt hun i folkemunde går under navnet komiske inger ha ha
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 12:23   #9
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Lidt udenfor emnet.

Men i april sendt jeg følgende mail til fru støj.

Kære Inger Støjberg.

Først og fremmest tillykke med posten som beskæftigelsesminister.

Jeg har tidligere skrevet til Claus Hjort Frederiksen for at fortælle om mine oplevelser med sygedagpenge systemet.

Hvad vil du gøre for at sikre borger på sygedagpenge i Danmark ikke skal ende på kontanthjælp, fordi kommunerne tænker økonomisk kassetænkning?

Vil du arbejde for at få gjort op med de lægekonsulenter som findes i kommunerne der rask væk tilsidde sætter lægestatus og speciallæge skrivelser?

Det sidste nye er at borger på sygedagpenge skal have mulighed for at få forlænget 26 uger udover de 52 uger.

Jeg har skrevet til medlemmerne af arbejdsmarkedsudvalget og gjort opmærksom på at der i henhold til sygedagpenge lovgivningen allerede findes denne mulighed i § 27 stk. 2.

Hvordan vil du sikre at borger på sygedagpenge få en høj faglig og saglig sagbehandling i kommunerne og ikke bliver sendt på kontanthjælp uden at være afklaret selv efter 52 + 26 uger?

Hvordan vil du lukke hullet i lovgivingen som kommunerne udnytter til at sende sygedagpenge modtager på kontanthjælp og derefter opnår fleksjob. Den syge vil således blive på kontanthjælp ind til de kommer i fleksjob. Var den syge blevet tildelt fleksjob fra sygedagpenge ville den syge i stedet modtage ledighedsydelse for fleksjobber.

Mvh

Henrik B. Pedersen

Som svar fik jeg blot en skrivelse som var det samme som rend og hop. Faktisk et endnu mere dumt svar en man fik hvis man skrev til Claus Hjort.

Jeg afsendte så i maj følgende mail.

Kære Inger Støjberg
Beskæftigelsesminister

Vedr.: Behandling af B 167 tirsdag den 12 maj.

Jeg skriver til dig igen efter jeg i dag den maj sad som så ofte og fulgte debatten fra folketinget på DR2.

Jeg sad under din tale og kom i tvivl om hvor meget kendskab du har til hvordan det er at være sygedagpenge modtager. Tidligere har jeg skrevet om min oplevelser til din forgænger Claus Hjort Frederiksen. Men jeg synes du skal prøve at høre en beretning fra livet udenfor Christiansborg tykke mure.

Sommeren 2005 blev jeg ansat på en døgn inst for voksne senhjernskade. Desværre skete der en episode efter kun 2 ugers ansættelse som er gået hen og ændret mit liv.

På en vagt stod jeg og spillede billiard med en beboer og som et lyn fra en klar himmel slår han mig i hovedet med en billiardkø. Det har siden kostet en nedtur med depression, angst og stress.

I snart 4 år har jeg kæmpet en kamp med mig selv og forsøg på at få en hverdag hvor min depression, angst og stress ikke skulle styrende for mig. Men desværre er det en meget ulig kamp at kæmpe. Ved siden af har jeg kæmpet en kamp med et tungt system som sygedagpenge modtager.

Jeg har været arbejdsprøvet, forsøgt revalideret, været i virksomhedspraktik og her senest har REVA Odense opgivet mig. De har ikke kunne finde et egnet praktiksted som kunne tilgode se mine skånebehov og deres interne værksted blev også droppet da man vurdere jeg ikke ville komme til at profitere positivt af dette.

I 4 år har jeg oplevet at blive kaldet for små dum, hypokonder, fået krænket min retssikkerhed under sagsbehandlingen og blevet udsat for nærmest det man kunne betragte for psykisk tortur osv. Jeg vandt en anke sag over kommunen i sep 08 og selv der forsøgte man at løbe fra kendelsen og fra statsforvaltningen som rettede en skarp kritik af sagsbehandlingen i min sag.

Min sag er nu den REVA har afmeldt mig og sendt sagen tilbage på min sagsbehandlers bord med indstilling om der bør undersøges om mulighed for at der bliver rejst sag om førtidspension. Jeg afventer pt. at få skrevet en speciallæge erklæring som skal understøtte REVA`s indstilling.

Det der fik mig til tasterne var din udtalelse om at der er ingen som bliver slæbt igennem arbejdsprøvninger i flere år. Erling Bonnesen fulgt op med i sin ordfører tale at sige vi kunne være stolte over at bo i Danmark hvis man var syg.

Jeg kan henvise til jeg har kendskab til en lang række af sager der har taget langt over 2-3 år. Jeg har kendskab til personer som efter 52 uger er blevet sendt på kontanthjælp uden at være færdig afklaret. I har godt nok indgået forlig 1 april hvor man kan få forlænget 26 uger men jnf lov om sygedagpenge § 27 stk 1 nr 2 er der allerede lovhjemmel til at forlænge 26 uger.

Er du stolt over den sagsbehandling jeg har modtaget?

Er du stolt over at min sag snart har kørt i 4 år?

Er du stolt over at selvom jeg får skrevet speciallæge erkæring er jeg ikke sikker på at min sag ender med førtidspension men kan ende med jeg kommer på kontanthjælp for at blive trykket mere rundt?

Hvad vil du som minister gøre for at rette op på de lange sagsbehandlings tider i kommunerne så folk ikke ender på kontanthjælp?

Det eneste man høre fra regeringen når snakken falder på sygedagpenge modtager er at man skal have dem tilbage på arbejdsmarkede. Har du overvejet der faktisk sidder en del mennesker som ikke magter at vende tilbage på arbejdsmarkede og med den politik som der bliver ført kommer disse mennesker i klemme?

Mvh
Henrik B. Pedersen

Som svar på den sidste mail modtager jeg så følgende svar

Til Henrik Pedersen

Direktoratet har fra Beskæftigelsesministeriet modtaget din mail af 12. maj 2009 til beskæftigelsesministeren til besvarelse.

Direktoratet kan henholde sig til beskæftigelsesministerens svar af 1. maj 2009, og foretager sig derfor ikke yderligere.

Med venlig hilsen

Mie Skovbæk Mortensen

fuldmægtig

Arbejdsdirektoratet

Ville ellers gerne have fået et svar på om Inger var stolt
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2009, 12:46   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg sendte også en til hende da hun blev minister for det område og jeg fik svar fuld af fejl , da jeg så bad om forklaring omkring fejelen hørte jeg intet , og fik så det tip at true dem med ombudsmanden og det hjalp... ikke på deres fejl men på at der kom svar også her var det sendt til arbejdsmarkedsstyrelsen til besvarelse ...

Så vigtigt er det område

http://www.k10.dk/showthread.php?t=8213
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Venstre. Konservative og Dansk Folkeparti jsn Politik og Samfund 27 02-07-2011 09:14
Dansk Folkeparti ligger op til store stramninger overfor ledige Anna1 Politik og Samfund 12 25-05-2010 14:55
Glemmer Dansk Folkeparti, så husker jeg det!!! Henrikxxxx Politik og Samfund 7 22-11-2009 12:34
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10
Endnu mere stress zuza Dit og Dat 0 19-02-2009 15:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension