K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2011, 21:16   #61
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Hej Gunvor

Det var virkelig rart at få gang i nogle ting - håber at der kommer noget god viden ud af det.

Ja, facaden er jo også med til at afstive én, så verden ikke falder helt sammen!!! Hos SB valgte jeg at stå ved at jeg ikke havde det godt, lagde facaden næsten helt... det var så nok ikke det rigtige valg dér Der er ingen forståelse dér.

til dig
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2011, 12:27   #62
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jea

Citat:
Hos SB valgte jeg at stå ved at jeg ikke havde det godt, lagde facaden næsten helt... det var så nok ikke det rigtige valg dér Der er ingen forståelse dér.
Ja, desværre glimrer de fleste SB med en alt for stor distance til de borgere, som har det rigtigt skidt. Nogle kan selvfølgelig ikke kaperere dette uanset, hvilken stilling de var ansat i. Andre har større rummelighed, idet mindste til at lade det fylde rummet uden enten pinlig tavshed el. uhensigtmæssige udsagn i situationen. Ked af du skulle have denne oplevelse oveni. men den kan jo bruges positivt til at du nu ved, hvilken respons du kan vente hos SB fremover, og dække dig ind i forhold til dette.

Selv tager jeg ingen chancer, der er jo rigelig af udmygelser i forvejen i dette regi. Pga. hvordan systemet kører og har gjort de i en del år, så har jeg besluttet mig aldrig at ligge facaden helt i dette regi. Og kan jeg ikke klare det af en el. anden grund, ja, så må mødet afbrydes og genoptages, når jeg har fået samling på mig selv. Basta!

Og i denne sitatuion er det jo godt, at have en bissider med, som hjælper med netop at indskærpe mødets form, herunder hvis der er brug for en pause, da det kan være svært at selv sige det i selve situationen. Man kan forud m. bisidder have aftalt et signal, der betyder at denne må bede om en pause på ens vegne overfor SB, hvilket man så bare behøver at bekræftige med et kort ja.

Afventer gode svar på dine undersøgelser, når den tid kommer (snart!)

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 12:58   #63
bachfuger
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 2
Styrke: 0
bachfuger er ny på vejen
Hej. Jeg bliver lige nødt til at kommentere på det du skriver mht at hvis man fra lægernes side har vurderet at ens arbejdsevne er dårlig og at man ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked så skal man afklares i forhold til flexjob eller førtidspension at sådan forholder det sig åbenbart ikke altid. Jeg blev ringet op af min sagsbehandler i fredags der fortalte at de nok stopper mine sygedagpenge pr. 30 sep. Jeg er ikke afklaret i forhold til flexjob eller førtidspension til trods for at der i de lægeligt papirer står at det sammenlagt må anses at min erhvervsevne må være ophævet i ethvert erhverv og at der ikke er yderligere behandlingsmuligheder. Men lægekonsulenterne på jobcentret ved jo mere om os end de læger der har haft os i fingrene gør og det betyder nu at jeg ryger ud af sygedagpengesystemet uden at være afklaret. Jeg er helt håbløs fordi jeg ikke kender reglerne og jeg ved ikke hvor jeg skal søge hjælp eller hvad jeg skal gribe og gøre i. Jeg er godt nok medlem af en a- kasse men de vil jo heller ikke have mig da jeg skal kunne stå til rådighed på det ordinære arbejdsmarked og det ville jeg jo aldrig få en læge til at skrive at jeg kan. Det skulle da lige være lægekonsulenten og sagsbehandleren. De kan nemlig noget lægerne ikke kan. De kan gøre en rask. Det er ret flot.
Nogen der ved hvad jeg skal gøre og hvor jeg skal henvende mig?
bachfuger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2011, 14:05   #64
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Hej bachfuger - Velkommen til K10.

Først og fremmest er det en god idé at læse dette om sygedagpengestop: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Og JA, nogle sagsbehandlere er åbenbart i stand til at gøre folk raske. Det kan MIN også (Bidende ironi)

Og så vil det være bedst, hvis du opretter din egen tråd her på K10 med dine spørgsmål. Du får mange flere svar og gode råd
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 17:34   #65
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Thumbs down Jobcenter fastholder sygedagpengestop!

Har netop i dag modtaget brev fra kommunen - de fastholder afgørelsen og sender nu papirerne videre til BAN. Så nu krydser jeg fingre for at de i BAN læser HELHEDEN i lægepapirerne og at de rent faktisk tager stilling til de ting jeg har påpeget i min klage, samt i mine kommentarer til RP og i min partshøring.

SB/kommunen virker til at være både døve og blinde overfor alle mine argumenter - det er fuldstændig som at "snakke med en dør"

I løbet af denne måned kommer jeg gennem en del undersøgelser, så min helbredsmæssige afklaring fortsætter... også selvom kommunen mener at jeg er færdigudredt

Suk... nu starter så den lange ventetid på vurdering af sagen i BAN...
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 19:37   #66
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jea, når du modtager brev fra BAN om at de har modtaget din sag, så bed om aktindsigt hos dem... Du gør det på samme måde som hos jobcenter... BARE for lige at tjekke hvad de har modtaget i din sag

Trist at du skal dette igennem. Venter selv på afgørelse af sygedagpenge sag i disse dage, så jeg kender din frustration....
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 11:08   #67
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Hej FrkNorden.

Ja, det vil jeg gøre! Og jeg mener også at have læst herinde (hvis jeg husker rigtigt) at jeg kan sende nogle yderligere papirer ind til dem.

Hvis der kommer noget nyt ud af mine undersøgelser ville det jo være fint at kunne sikre at det kommer med i sagen!
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 12:34   #68
zbm
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
zbm er ny på vejen
hej hvor lang tid er Ban sådan cirka om en afgørelse jeg har ventet 3 md
zbm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 13:29   #69
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Det må du gerne Jea.... Det er jo ligesom når man opdaterer jobcenter med nyt i ens sag Og mangler der det MINDSTE du syntes er vigtigt for din sag, skal du sørge for at indsende det

Bare gå i flæsket på dem alle sammen
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2011, 13:36   #70
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
zbm - det kommer an på hvori landet du bor, i hovedstadsområdet hvor jeg bor er der f.eks. 4 - 6 mdr´s ventetid.

Umiddelbart er det en god idé, at fortsætte sin afklaring i kontanthjælps regi eller afklarings afsnittet på jobcenteret. Det er det spild af tid at vente på BAN vil jeg sige.

Man kan selvfølgelig være heldig at få medhold om 4 - 6 mdr. og så klage videre, men alt andet lige er det nok nemmere at forfølge sin afklaring til den kommer på plads. Dette medmindre man har brug for en pause og/eller ens helbred ikke er til at komme i f.eks. arbejdsprøvning, hvis man ikke har været heri allerede.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension