K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2008, 22:24   #11
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Ja, har fået afslag en gang i 2004. Havde selv søgt på det foreliggende. Havde haft en sagsbehandler, der ville have indstillet mig, men hun blev pludselig udskiftet til en dum tøs i 20 `erne, så pensionen gik selvfølgelig ikke igennem, da tøsen slet ikke var på min side. Begrundelsen for afslaget var, at man ikke mente alle muligheder var udtømte og der manglede noget mere arbejdsprøvning.

En anden ting er, at kommunerne koster i dyre domme, på ens speciellægerapporter og bagefter bliver man så syltet og så mener de pludselig, at rapporterne er for gamle og så kan man jo starte forfra....
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2008, 22:40   #12
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Unhappy øv

nu bliver min sag trukket længere ud, da jeg har fået brev i dag om at på grund af strejken er min tid på sygehuset aflyst

og den undersøgelse skal de bruge kommunen, træls øvøv
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 00:24   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Peacock ja den situation står jeg også i lige nu, kan ikke lade være med at tænke på dem der får frataget deres sygedagpenge pga strejken, det koster ikke kun helbred men også økonomi for de syge borger at der strejkes

Ps støtter op om strejken, syntes bare det var nemmere i starten da det ikke havde ramt mig endnu
men kan stadig godt forstå dem, det er og bliver regeringen der er noget galt med ....
  Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 08:23   #14
chaaaamp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
chaaaamp er ny på vejen
Øv øv jeg går her og regner med at det var 100% jeg fik min, afgørelsen falder på mandag d16/6.Jeg har været i arbejdsprøvninger, med det kunne jeg ikke holde til, så kommuen ville ansøg om min førtidspension.

Hvaså hvis man ikke får den, skal man så forsætte på sygedagpenge ??
chaaaamp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 08:38   #15
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Til Peacock og Heidien.

Husk at i så har ret til frit sygehus valg. Ofte er det jo de samme læger som shopper på privathospitaler/klinikker efter arbejde i det offentlige. På www.hjemmesidenvalg.dk kan man se hvilke sygehuse regionen har indgået overenskomst med. HUSK at man har frit valg blandt de private sygehuse, som der er lavet overenskomst med. Jeg ved der er nogen regioner som prøver at tvinge syge til bestemte private sygehuse, men det er faktisk ikke lovligt. De fleste privat hospitaler/klinikker har deres egne hjemmesider, hvor man kan finde oplysninger om hvilke læger de har tilknyttet.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 10:38   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
chaaaamp skriver

Øv øv jeg går her og regner med at det var 100% jeg fik min, afgørelsen falder på mandag d16/6.Jeg har været i arbejdsprøvninger, med det kunne jeg ikke holde til, så kommuen ville ansøg om min førtidspension.

Hvaså hvis man ikke får den, skal man så forsætte på sygedagpenge ??
Champ nej så plejer man at stoppe sygedagpengene , men hvorvidt det også gælder hvis det er kommunen der har indstillet dig til pension, det ved jeg ikke, men de skal jo sætte noget andet i stedet for , så har du en god fornemmelse for den pension, så fortsæt med at tro på det

Og husk at fortælle os mandag hvordan det gik

Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Til Peacock og Heidien.

Husk at i så har ret til frit sygehus valg. Ofte er det jo de samme læger som shopper på privathospitaler/klinikker efter arbejde i det offentlige. På www.hjemmesidenvalg.dk kan man se hvilke sygehuse regionen har indgået overenskomst med. HUSK at man har frit valg blandt de private sygehuse, som der er lavet overenskomst med. Jeg ved der er nogen regioner som prøver at tvinge syge til bestemte private sygehuse, men det er faktisk ikke lovligt. De fleste privat hospitaler/klinikker har deres egne hjemmesider, hvor man kan finde oplysninger om hvilke læger de har tilknyttet.

Velcro
Velcro det har du ganske ret i , for mit vedkommen var jeg til endokrinolog lige inden strejken startede, her fik jeg at vide at han ville henvise mig til en Reumatolog, men det er bare ikke gjort endnu og som min egen læge siger så skyldes det højst tænkeligt strejken, da han ved ikke at sende den heller ikke får mig under nogen garanti..'

ergo når strejken er overstået kommer henvisningen, og så kan jeg kun håbe på en pukkel hvis jeg vil hen til en anden end den på det lokale sygehus ..

men den 1 juli har jeg den næste tid hos endokrinolog og det er lige før jeg håber at strejken ikke er forbi der for de vil være nød til at annullere min tid og dermed kan jeg komme til en anden (ham jeg har skulle efter min læges udsagn være en af de bedste , men jeg kan sgi ikke li ham ) så for min del ser det ud til at jeg bare må vente videre (og det har jeg så gjort et år nu ) ved endokrinolog fik jeg brev om at jeg ikke kunne bruge frit sygehus valg i en følgeskrivelse .. (men har senere slået det op og det passede vist ikke helt alligevel ) så den kan jeg ikke lige fatte , den første tid ventede jeg på et halvt år ....
  Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 12:02   #17
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Hej Heidien.
Har du prøvet at få en kopi af din journal. Hvis din læge efter sidste besøg har skrevet Rp. rematolog, har han jo faktisk ordineret det. Så er det bare at ringe til afdelingen og få fat i en sekretær. Husk læger og sekretærer strejker ikke. Jeg har selv kæmpet for at få en henvisning frem. Det har krævet mange opkald og nu er det faktisk lykkedes. Det er er jo gunstigt for venteliste opgørelserne at køen ikke er så lang, men det viser jo ikke det rigtige billede når man venter på overhovedet at havne i køen.

Så ring og få fat på lægesekretærens nummer og bed hende om at få sendt den henvisning. Alternativt, må du gå via patientrådgiveren.

Hos patientrådgiveren burde du også kunne få oplyst om der er mulighed for at benytte det frie sygehusvalg i forbindelse med en endokrinolog.


Giv ikke op - men fat telefonen og sæt nogen i sving så du kan komme videre.
Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 13:07   #18
Mordanmark
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Indlæg: 18
Styrke: 16
Mordanmark er ny på vejen
Det ser jo ikke ligefrem positivt ud, når man læser om alle jeres afslag

Lider af social angst med depressive tendenser og har på det grundlag søgt FP i henhold til §18.

Allerede nu, tidligt i forløbet, kan jeg se, at man skal vitterligt have skruet hovedet rigtigt på, for at finde hoved og hale i alle de ting man skal igennem.
Samtaler, undersøgelser, møder, ressourceprofilering, arbejdsprøvninger og alt muligt og især umuligt!

Har allerede fået at vide, at jeg så godt som HAR tabt min ansøgning, trods lægers anbefaling.
Mordanmark er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 13:20   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Mordanmark det er jo kun nogen af dem, så hvad med at vi starter en ny tråd, så nogen af dem der har fået deres førtidspension kan fortælle om det

Jeg kender ikke til så mange der ikke har fået at vide at de ikke skal regne med pension på forhånd, det er åbenbart noget kommunerne godt kan lide at sige , så ikke falde ned i et stort hul pga det

Ellers er der masser af hjælp at finde her både hvis du har brug for støtte eller et godt råd det behøver ikke altid at være så¨sort og for god ordens skyld , jeg søger ikke pension jeg vil bare gerne have overstået nogle undersøgelser

men velkommen til siden her

Velcro jeg har lige gjort som du skrev men der var ikke nogen at tale med efter kl 12 ...

Så jeg prøver igen mandag og skal til egen læge tirsdag så må jeg se om jeg kan få hende til at rykke for den henvisning eller skrive en selv ...
  Besvar med citat
Gammel 13-06-2008, 13:58   #20
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg har snakket med den afdeling jeg var/er henvist til og jeg skal snakke med patientrådgivning på mandag da jeg kan benytte et privat sygehus da der er gået langt over de 4 uger

hvis altså de kan lave en mr. Flebografi og det skulle patientrådgivning kunne oplyse om

er meget spændt på om de laver sådanne noget, håber så jeg kan få det overstået er sq så bange for den undersøgelse, da jeg sidste gang ikke kunne tåle kontrasten og lå i over 12 timer før de fandt ud af det passede at jeg ikke kunne tåle det

ved godt at de ved det nu og ikke bruger det kontrast, men puha.. hehe

det vist ikke lige høre under denne tråd
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogle som har fået førtidspension, ved de nye regler? Risskov Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 23-08-2013 12:52
Fleksjob - nogle der har fået iår ?? ene Spørgsmål ang fleksjob 30 22-05-2013 22:26
Jer der har fået afslag på flex supersus Spørgsmål ang fleksjob 27 11-02-2012 21:05
når man har fået afslag linea Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 12-04-2011 12:39
har fået afslag på at afdrage frupia1 Alt det andet 36 27-09-2010 06:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension