K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2013, 12:21   #1
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Center for Afklaring og Beskæftigelse "CAB"

Jeg er i dag af Jobcenter Kbh blev "tvunget" dvs uden valg, til at møde op hos Center for Afklaring og Beskæftigelse "CAB", Sydbanestien 6, 2450 København Sv. Der står ikke ret meget inde på den side jeg kunne finde ->Link<_

Jeg blev arbejdsløs dec 2012, og er for 1'ste gang i mit liv røget på kontanthjælp. Kan nogen fortælle noget om dette sted ?

Møde- og sluttid ?
Antal dage om ugen ?
Kantine, priser kvalitet osv. ?
Parkeringsforhold ?
Forbehold for skånebehov ?
Rygning ?
Kørselstilskud (antal km pr dag) ?
Andet ?
Hvad betyder det hvis man er i "matchgruppe 2" ?

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 12:29   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kender ikke lige CED københavn, men mach gruppe 2 betyder, du skal have lidt hjælp til, at komme tilbage til arbejdsmarkede, du kan regne med, at skal møde op hver dag i op til 30 timer.

Kørseltilskud kan du søge, hvis du har transport udgifter.
kommer an på hvor langt du har.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 20:47   #3
Svaninden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Svaninden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Jeg er i dag af Jobcenter Kbh blev "tvunget" dvs uden valg, til at møde op hos Center for Afklaring og Beskæftigelse "CAB", Sydbanestien 6, 2450 København Sv. Der står ikke ret meget inde på den side jeg kunne finde ->Link<_

Jeg blev arbejdsløs dec 2012, og er for 1'ste gang i mit liv røget på kontanthjælp. Kan nogen fortælle noget om dette sted ?

Møde- og sluttid ?
Antal dage om ugen ?
Kantine, priser kvalitet osv. ?
Parkeringsforhold ?
Forbehold for skånebehov ?
Rygning ?
Kørselstilskud (antal km pr dag) ?
Andet ?
Hvad betyder det hvis man er i "matchgruppe 2" ?

Mvh Kim
Der er ikke ret mange p-pladser, heller ikke ved stationen. Til gengæld ligger det tæt på stationen, så har du mulighed for at tage toget, gør det.

Rygning foregår, så vidt jeg ved, i et "telt", men du kan risikere at skulle stå udenfor matriklen. Det ligger på et hjørne af Vestre Kirkegård, så vær forberedt på jokes af "opbevaring" og den slags. Jeg syntes det var lige lovlig morbidt, men der er forskel på humor.

Kantinen er god. Billig og sund. Jeg savner faktisk at kunne spise der. Der var altid en varm ret, en vegetarret, salatbord og vist nok sandwich/smørrebrød. Altså, lidt at vælge mellem. Det er i øvrigt en af Kim Larsens sønner, der har kantinen og du er ikke i tvivl, når du ser ham.

Jeg har to erfaringer med stedet. Først som sygemeldt, hvor det velsagtens var det bedste tilbud for mig nogensinde. Dernæst som arbejdsløs på dagpenge, hvor det var helt ude af proportioner og noget på linje med hovsa-aktivering i provinsen. Jeg ved ikke hvordan det er som kontanthjælpsmodtager, men jeg håber at du går udenom enkelte af underviserne. De er fandme ikke for hvide mennesker.
Svaninden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 23:46   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kio, anmod om aktindsigt på JC (jobcenter) og evt. også på CAB, så du præcist ved, hvad de har modtaget om dig.

Match 2 er indsatsklar.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 09:24   #5
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Hej Svaninden.

Takker og bukker mange mange gange for dit indlæg.
Jeg har dog et par ekstra uddybende spørgsmål, jeg håber du vil besvare.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Svaninden Se meddelelser
Der er ikke ret mange p-pladser, heller ikke ved stationen. Til gengæld ligger det tæt på stationen, så har du mulighed for at tage toget, gør det.
Møder alle på samme tid om morgenen, eller har folk forskellige mødetidspunkter ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Svaninden Se meddelelser
Rygning foregår, så vidt jeg ved, i et "telt", men du kan risikere at skulle stå udenfor matriklen. Det ligger på et hjørne af Vestre Kirkegård, så vær forberedt på jokes af "opbevaring" og den slags. Jeg syntes det var lige lovlig morbidt, men der er forskel på humor.
Bare der er rygepause, er der det ?
Jeg mener, de kan da ikke forbyde folk at ryge...

Hvad mener du med "jokes af "opbevaring" og den slags" plz hehe ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Svaninden Se meddelelser
Kantinen er god. Billig og sund. Jeg savner faktisk at kunne spise der. Der var altid en varm ret, en vegetarret, salatbord og vist nok sandwich/smørrebrød. Altså, lidt at vælge mellem. Det er i øvrigt en af Kim Larsens sønner, der har kantinen og du er ikke i tvivl, når du ser ham.
Fedt, jeg elsker Kim Larsen og god mad, hvad ligger priserne på ca ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Svaninden Se meddelelser
Jeg har to erfaringer med stedet. Først som sygemeldt, hvor det velsagtens var det bedste tilbud for mig nogensinde. Dernæst som arbejdsløs på dagpenge, hvor det var helt ude af proportioner og noget på linje med hovsa-aktivering i provinsen. Jeg ved ikke hvordan det er som kontanthjælpsmodtager, men jeg håber at du går udenom enkelte af underviserne. De er fandme ikke for hvide mennesker.
Hvad var grunden til at "det bedste tilbud for mig nogensinde" når du var sygemeldt plz ?

Mvh Kim

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Kio, anmod om aktindsigt på JC (jobcenter) og evt. også på CAB, så du præcist ved, hvad de har modtaget om dig.

Match 2 er indsatsklar.

Hej Carmen.

Takker og bukker for dit indlæg.

Jeg har prøvet det der med aktindsigt før, fik intet ud af det, og jeg har intet at skjule, så hvad vil formålet være med det, andet end at genere dem ? hehe

Har du et link, der vil forklare hvad Match 2 er plz ?
Forstår ikke hvad "indsatsklar" det betyder i denne sammenhæng.

Hvor mange "Matcher" er der ?



Damen inde i jobcenter har skrevet:
"Kim har været inde og ude af systemet, først på dp og nu på kontant hjælp, derfor har Kim nu brug for at få støtte, hjælp, sparring til at finde job, evt. løntilskudsjob hvor der ER mulighed for at dette munder ud fast job. Kim har brug for input til at se hans udfordring med nogle nye vinkler og brug for at opdage at der stadig er muligheder for at han finder jobbet. Du henvises til 13 ugers jobpakke +30 (25 timer ugentligt)
hos CAB i perioden 15.04.2013 til 12.07.2013"


lidt længere nede står der:
"AKTIVERING - CAB JOBPAKKE +30 " klikker på dette og så står der:
"Type: Vejledning og opkvalificering (kursus)
Startdato: 15-04-2013
Slutdato: 12-07-2013
Timer pr. uge: 21 timer
Forsørgelse: Kontanthjælp
Aftalt med: AMC Tidlig Jobservice, Jobcenter København"

Er det normalt at man skal tvangs-aktiveres 6 mdl frem hver eneste dag, når man er på kontanthjælp, efter at have været arb.løs i 3 mdl ?

Først skriver hun "(25 timer ugentligt)" og så står der "Timer pr. uge: 21 timer", hvad kommer til at gælde her tror i ?


Jeg vil skam gerne arbejde, men jeg har skånebehov i form af fremtræden slidgigt i begge knæ, kan derfor ikke stå eller gå hele dagen, og en gammel piskesmældsskade i nakken ( ekstreme smerter/hovedpine til tider) fra et tidligere arbejde jeg havde, som de godt ved fra en lægeerklæring jeg skulle give for nogle år tilbage da jeg var sygemeldt.
Den har de vel stadig.

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 10:02   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Kio

Der er 3 match grupper. Hvor 1 er absolut klar til at arbejde, hvor match 3 er passiv.

Der er en række tråde om match her på K10, så du kan evt. bruge søgefunktionen.

Ang. om det er 21 eller 25 timer, må du vel spørge jobcentret, da det trods alt dem, der bør kunne svare dig på det...

Det er ganske normalt, at man skal aktiveres. Det er ikke "tvang", som du skriver, synes jeg absolut ikke, man skal sige. Man må selv yde noget for at få kontanthjælp, da du arbejdssøgende. Man kan jo selv vælge, om man vil aktiveres eller ej. Hvis man ikke vil, fratager de blot kontanthjælpen. Så det er op til én selv...

Man kan læse bla. om aktivering af kontanthjælp her: https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx

Sidst redigeret af curls; 06-04-2013 kl. 10:08.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 10:12   #7
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej Kio

Der er 3 match grupper. Hvor 1 er absolut klar til at arbejde, hvor match 3 er passiv.

Der er en række tråde om match her på K10, så du kan evt. bruge søgefunktionen.

Ang. om det er 21 eller 25 timer, må du vel spørge jobcentret, da det trods alt dem, der bør kunne svare dig på det...

Det er ganske normalt, at man skal aktiveres. Det er ikke "tvang", som du skriver, synes jeg absolut ikke, man skal sige. Man må selv yde noget for at få kontanthjælp, da du arbejdssøgende. Man kan jo selv vælge, om man vil aktiveres eller ej. Hvis man ikke vil, fratager de blot kontanthjælpen. Så det er op til én selv...

Man kan læse bla. om aktivering af kontanthjælp her: https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx
Hej curls.

Tak for dit info.
Og jeg er enig med dig at man skal yde noget for at få kontanthjælp.
Jeg håber bare de tager hensyn til mine skavanker, ellers må jeg sygemelde mig med store smerter

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 10:14   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Jeg har prøvet det der med aktindsigt før, fik intet ud af det, og jeg har intet at skjule, så hvad vil formålet være med det, andet end at genere dem ? hehe
Hver gang man bliver sendt ud i noget nyt, af kommunen, er det en god idé, at se hvad det nye sted har fået tilsendt fra kommunen vedr. ens person.

Min erfaring er, at der meget nemt kan være skrevet forkert o.l., som kan være skyld i misforståelser.

F.eks. var jeg sendt til anden aktør, og da jeg fortalte, at jeg havde haft rygproblemer i over 20 år kunne jeg godt se, at han undrede sig.
Da jeg skulle gå bad jeg om kopi af de papirer han havde modtaget fra kommunen, og fik dem med det samme.

Deri kunne jeg se, at min sb havde fejlciteret en speciallæge.
Speciallægen havde skrevet "mere end 10 års varende rygsmerter", men sb havde skrevet "ca. 10 års varende rygsmerter".

En lille fejl, men i forhold til denne konsulent (som var et rigtig rart og ordentligt menneske) tror jeg det har været vigtigt, at få dette på plads, så han ikke troede, at jeg var fuld af løgn.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2013, 12:07   #9
Svaninden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
Svaninden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Hej Svaninden.

Takker og bukker mange mange gange for dit indlæg.
Jeg har dog et par ekstra uddybende spørgsmål, jeg håber du vil besvare.




Møder alle på samme tid om morgenen, eller har folk forskellige mødetidspunkter ?



Bare der er rygepause, er der det ?
Jeg mener, de kan da ikke forbyde folk at ryge...

Hvad mener du med "jokes af "opbevaring" og den slags" plz hehe ?



Fedt, jeg elsker Kim Larsen og god mad, hvad ligger priserne på ca ?



Hvad var grunden til at "det bedste tilbud for mig nogensinde" når du var sygemeldt plz ?

Mvh Kim
Som sygemeldt havde man aftaler med ens kontaktperson om hvornår man mødte, hvilke dage man mødte osv. Man var jo syg og havde brug for ekstra støtte. Som dagpengemodtager hed det kl. 8. Præcist. Og man måtte knapt gå udenfor for at ringe til mulig arbejdsgiver eller modtage opkald. Jeg var desværre for syg til at klage over forløbet, da jeg stoppede. Jeg syntes det var grotesk. Underviseren brugte lang tid på at ævle om sig selv - han var uddannet maskinsmed, vist nok, men fik stress, fik revalidering og blev underviser. Jeg tror personligt han havde pjækket fra voksenpædagogik-kurset. Han lyttede ikke overhovedet til vores input. Men det var for et år siden - det er måske bedre nu. Det håber jeg sq.

Der er rygepauser indlagt, men der er også tilbud om rygestop. Det er det mest åndssvage tidspunkt at tilbyde det på - når man er arbejdsløs, har man sjældent ressourcerne til at ændre vaner. Uanset hvor fornuftigt det må være.

Grunden CAB ligger på er en del af Vestre Kirkegård. Jeg kan ikke huske hvad man brugte pladsen til i gamle dage, men jokes'ene går på at udenfor hegnet opbevares de døde, indenfor opbevares de levende "døde" - som i at brugerne på CAB ikke kan bruges ude i samfundet. Nogle skreg af grin - jeg syntes bare det var upassende. Men ok, jeg så mig også gal på underviseren, så intet han sagde var sjovt eller rigtigt. Haha.

Det er et år siden jeg var der sidst som dagpengemodtager, men prisen lå vel på 20-25 kr for et varmt måltid. Jeg husker det ikke så nøje, og priserne kan være sat op.

Grunden til at det var det bedste tilbud for mig, da jeg var sygemeldt, var at der blev kørt nogle hold med sygemeldte, der alle havde stress, angst, depression og den slags til fælles. Jeg lærte noget om hvorfor min krop reagerer som den gør i stress-situationer og jeg lærte at forstå at jeg ikke skal dø, selvom det føles sådan. Jeg arbejdede på at face min stress og angst. Jeg havde rigtigt mange jubii-oplevelser og jeg følte at jeg blev stærkere. Lige så stille. Det crashede så da jeg blev tvunget ud i raskmelding, oplevede den der underviser og at de tog sygedagpengene fra mig. Men den viden jeg har med mig derfra kan de ikke tage fra mig.

Jeg håber du får en god tid på CAB. Der er fantastisk smukt nu hvor det er forår - der er en lille "dam" med rislende vand og vist nok guldfisk og åkander. Når æbletræerne blomstrer, bliver man helt glad i låget. Og kirkegården er også fantastisk fin. De fysiske rammer på den måde er ok. Jeg håber dog at du slipper for den der underviser. Mage til stud har jeg sjældent mødt.
Svaninden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 11:03   #10
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Svaninden Se meddelelser
Som sygemeldt havde man aftaler med ens kontaktperson om hvornår man mødte, hvilke dage man mødte osv. Man var jo syg og havde brug for ekstra støtte. Som dagpengemodtager hed det kl. 8. Præcist. Og man måtte knapt gå udenfor for at ringe til mulig arbejdsgiver eller modtage opkald. Jeg var desværre for syg til at klage over forløbet, da jeg stoppede. Jeg syntes det var grotesk. Underviseren brugte lang tid på at ævle om sig selv - han var uddannet maskinsmed, vist nok, men fik stress, fik revalidering og blev underviser. Jeg tror personligt han havde pjækket fra voksenpædagogik-kurset. Han lyttede ikke overhovedet til vores input. Men det var for et år siden - det er måske bedre nu. Det håber jeg sq.

Der er rygepauser indlagt, men der er også tilbud om rygestop. Det er det mest åndssvage tidspunkt at tilbyde det på - når man er arbejdsløs, har man sjældent ressourcerne til at ændre vaner. Uanset hvor fornuftigt det må være.

Grunden CAB ligger på er en del af Vestre Kirkegård. Jeg kan ikke huske hvad man brugte pladsen til i gamle dage, men jokes'ene går på at udenfor hegnet opbevares de døde, indenfor opbevares de levende "døde" - som i at brugerne på CAB ikke kan bruges ude i samfundet. Nogle skreg af grin - jeg syntes bare det var upassende. Men ok, jeg så mig også gal på underviseren, så intet han sagde var sjovt eller rigtigt. Haha.

Det er et år siden jeg var der sidst som dagpengemodtager, men prisen lå vel på 20-25 kr for et varmt måltid. Jeg husker det ikke så nøje, og priserne kan være sat op.

Grunden til at det var det bedste tilbud for mig, da jeg var sygemeldt, var at der blev kørt nogle hold med sygemeldte, der alle havde stress, angst, depression og den slags til fælles. Jeg lærte noget om hvorfor min krop reagerer som den gør i stress-situationer og jeg lærte at forstå at jeg ikke skal dø, selvom det føles sådan. Jeg arbejdede på at face min stress og angst. Jeg havde rigtigt mange jubii-oplevelser og jeg følte at jeg blev stærkere. Lige så stille. Det crashede så da jeg blev tvunget ud i raskmelding, oplevede den der underviser og at de tog sygedagpengene fra mig. Men den viden jeg har med mig derfra kan de ikke tage fra mig.

Jeg håber du får en god tid på CAB. Der er fantastisk smukt nu hvor det er forår - der er en lille "dam" med rislende vand og vist nok guldfisk og åkander. Når æbletræerne blomstrer, bliver man helt glad i låget. Og kirkegården er også fantastisk fin. De fysiske rammer på den måde er ok. Jeg håber dog at du slipper for den der underviser. Mage til stud har jeg sjældent mødt.
Takker igen, lige det sidste spørgsmål

Var der gratis kaffe dengang du gik derude ?
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Aktiv udvikling" på Arbejdspsykologisk Center i Slagelse. Gerbilwoman Alt det andet 2 07-04-2013 21:56
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Processen efter arb. prøvning på et "center" Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 52 16-02-2012 15:02
"Kilden"(Faxe) Center for afklaring lukker buster Politik og Samfund 0 04-12-2010 12:47
Center for Afklaring og Beskæftigelse faster ib Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 23-10-2009 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension