K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2009, 23:37   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Yes - afgørelse fra Statsforvaltningen :-)

Er næsten lige kommet hjem efter en kanontur og samvær med min barndomsveninde.
- Og der lå den så. En meget længe ventet konvolut fra Statsforvaltningen!
Måtte lige trække vejret dybt ind, knappe en flaske vin op, tænde nogle lys og drikke 2 glas meget hurtigt, før jeg lukkede det op.

Tredie anke over denne min kommune - som nu skal spare omkring de 50 millioner på udsatte børn og voksne...
Denne anke vil skabe precedens og hvor er det VILDT FEDT!!!

- For jeg havde mange klagepunkter og på nær et mindre et, har jeg fået fuldt medhold
De har endda sendt §'er med og tydeligtgjort det med store bogstaver for dem.
Nogle gange er kommunen så alligevel totalt ligeglade med afgørelserne, hvor folk får medhold.
Har selv prøvet det og måtte anke 2 gange over samme sag, før jeg fik ret og lov på min side - og stadig er i live.
Denne gang, tror jeg, at jeg vil spørge Borgervejlederen, om han går med til et møde med dem.

Det er opslidende og hårdt at anke, men det er det værd og især at denne sag skaber precedens netop nu, hvor de vil skære ind til knoglerne på udsatte mennesker.

En meget, meget lettet Mella.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2009, 23:46   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mella.... Først lige et stort tillykke.

Men er du ikke sød at lægge et link, så nye læsere ved, hvad du har fået medhold i?

Har du ikke skrevet noget i en anden tråd om det?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 00:02   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Jeg kan også kun" sige stort tillykke selv om jeg heller ikke ved hvad det lige drejer sig om.. men jeg ved af erfaring hvor opslidende det er, så kæmpe kram herfra helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 00:04   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Også stort tillykke fra mig!

Håber du gider linke til noget konkret på et tidspunkt, så vi kan glædes sammen med dig!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 00:21   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg vil også sige stort TILLYKKE.
Det er så opslidende at kæmpe, så det er rart når man får sin ret.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 07:47   #6
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
tillykke

vil da også bare lige ønske dig tillykke selvom jeg ikke helt ved med hvad... men skønt når det lykkes
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 12:13   #7
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Til lykke!
Jeg håber, du får borgerrådgiveren på den side. Det må være så opslidende endelig at ha' fået medhold, og så stå med en kommune, der vedbliver at være genstridig.

Pøj pøj med det.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 13:27   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej
Du får også lige et tillykke fra mig...
Jeg kan heller ikke lige finde ud af, hvad det er for en afgørelse.
Hvis kommunen ikke gør noget ved de fejl, de har begået før, må du endelig bruge borgervejlederen eller henvende dig til statsforvaltningen og sige, at de ikke gør noget, evt. ombudsmanden.

Held og lykke...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 13:58   #9
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Stort tillykke og et kæmpe

Held og lykke fremover

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 20:42   #10
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Tak for søde tilbagemeldinger

- Det er en laaang historie og skrev på et tidspunkt noget om det, men kan ikke lige finde det.
Så kort som muligt:
Da jeg endelig fik pensionen, tænkte jeg meget over, hvad jeg kunne gøre, for at mit og ungernes liv blev så okay som muligt.
Jeg bor i en ejendom, der før var privatejet, men da den blev sat til salg, kunne man som første gang andelsindehaver få sin lejlighed til en vildt favorabel pris.
Den kunne jeg ikke hoppe med på, da kommunen smølede med min pension og jeg var på kontanthjælp.
Vi der så stadig var lejere, fik besked om, at vores lejemål fortsatte på uændrede vilkår.
Sådan blev og er det ikke og jeg synes, at vores betingelser er blevet forværrede.
I forvejen hæftede vi for al indvendig vedligeholdelse, selv termovinduer og afløb, ja, alt lige undtagen centralvarmen...
Det stresser mig meget, fordi jeg aldrig ved, hvornår 'det næste braser sammen' og det er netop stress, som jeg skal undgå.
- Har ikke det store netværk og ingen familie i DK, så er det er dyrt, når der kommer en rigtig håndværker her.

Jeg søgte om opgangsbofællesskab for folk med psykiske lidelser (hvor man har sin egen lejlighed, men fælles opholdsrum) og jeg søgte om en ældrebolig (ældreboliger kan også tildeles som handicapboliger), som var min første prioritet.
I begyndelsen blev jeg mødt okay og så forskellige steder og skulle så til et funktionsevnemøde på Socialcenteret.
Pludselig efter lang ventetid, får jeg afslag på a l t og jeg nåede aldrig til det her funktionsmøde.

Jeg anker og det tager dem 3 måneder at svare.
Socialcenteret vurderer, at jeg har en funktionsnedsættelse, men ikke en betydelig.
Lissom de kan sidde og fjernvurdere i en krystalkugle, hvordan jeg har det og hvordan jeg magter min hverdag - den s k a l være velfungerende da min søn bor hos mig!
Det eneste jeg får medhold i fra deres side, er at jeg skulle have været partshørt før afslaget.
Både DUKH og Borgervejlederen siger, at jeg skal bede om en handlingsplan.
Den har socialrådgiveren skrevet, FØR jeg og min støtte/kontaktperson kommer og der er intet i den, som jeg kan bygge en fremtid på.

Nå, men som sagt får jeg medhold i alle mine klagepunkter, undtaget et mindre og ubetydeligt med meget vægt på at sagen ikke er belyst nok, samt at når kommunen har beviljet mig hjælp efter § 85 i form af støtte/kontktperson, kan den ikke begrunde sit afslag med, at jeg ikke har en betydelig nedsat funktionsevne.

Jeg ved godt, at lige den her anke ikke betyder så meget for de fleste herinde, men jeg er selvfølgelig utroligt lettet.
Udover vores situation kan dette måske og forhåbentlig skabe precedens, når kommunen til september kommer med deres spareagendaer i sær indenfor socialpsykiatrien.
Politikkerne kalkulerer nu med, hvordan de kan spare så grueligt meget, uden at overtræde retssikkerhedsloven og prøver at forudse konsekvenserne og antal anker.
Min psykiater siger, at han har temmelig mange, som ikke magter at anke og det er jo et stort problem.
Jeg nægter, at være med til, at mennesker jeg kender i denne by, skal behandles så uværdigt og udenfor lov og har tænkt mig at hjælpe alle dem jeg kan med at anke.
Det kan blive så omfattende, at jeg må søge hjælp til det og måske jeg vil søge efter fx. pensionerede socialrådgivere.

Her kommer de §'er Det Sociale Nævn har sendt til kommunen.
Der er måske nok nogle herinde, der kan få brug for dem.
Den første kendte jeg godt og havde den med i anken.

Retsgrundlag.

Lov om social service. Lov Nr. 573 af 24. juni 2005. Socialminisreiet. LF 38 04/05 (2. samling). Jf. lovbek. nr. 979 af 1. oktober 2008

§ 81. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde en særlig indsats til voksne med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller med særlige sociale problemer. Formålet med indsatsen er
1) at forebygge at problemerne for den enkelte forværres,
2) at forbedre den enkeltes sociale og personlige funktion samt udviklingsmuligheder.
3) at forbedre mulighederne for den enkeltes livsudfoldelse gennem kontakt, tilbud om samvær, aktivitet, behandling, omsorg og pleje og
4) at yde en helhedsorienteret indsats med servicetilbud afpasset den enkeltes behov i egen bolig, herunder botilbud efter lov om almene boliger m.v. eller i botilbud efter denne lov.

§ 85. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp og omsorg eller støtte samt optræning og hjælp til udvikling og færdigheder til personer, der har behov på grund af betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.

§ 108. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde ophold i boformer, der er egnet til længerevarende ophold, til personer som på grund af betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne har behov for omfattende hjælp til almindelige daglige funktioner eller pleje, omsorg eller behandling og som ikke kan få dækket disse behov på anden vis.
Stk. 2. Personer som modtager tilbud efter stk. 1, og som ønsker at flytte til en anden kommune, har ret til et tilsvarende tilbud i en anden kommune.
Det er en forudsætning, at den pågældende opfylder betingelserne for at blive optaget i både fraflytningskommunen og tilflytningskommunen.
Stk. 3. Retten til frit valg efter stk. 2 omfatter ret til, at ægtefælle, samlever eller registrerede partner fortsat kan indgå i husstanden.
Hvis en person ønsker, at en ægtefælle, samlever eller registreret partner fortsat skal indgå i husstanden skal det tilbud der gives efter stk. 1, være egnet til to personer.
Hvis den pågældende person med handicap eller sindslidelse, jf. stk. 2, dør, har den pågældende person ret til at blive boende.
- Så kommer der flere punkter, men de er mere specielle og hvis man har lyst, kan man jo selv finde de sidste (orker ikke at skrive mere af... )

En af ders mundtlige begrundelser var, at de ALDRIG før, havde haft en ansøger MED børn
Og....?

__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 02-08-2009 kl. 20:46.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Urent trav i statsforvaltningen? Webmaster Politik og Samfund 13 14-10-2012 01:58
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Tilføjelse til statsforvaltningen,hjælp! Leduce Alt det andet 3 23-11-2010 09:49
Svarfrist efter afgørelse fra Statsforvaltningen! Cocio Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 24-02-2010 09:27
statsforvaltningen ingen personale hvad gør man så,når man har anket og pjuske Alt det andet 5 02-07-2009 12:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension