K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2007, 13:41   #1
mama02
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
mama02 er ny på vejen
Question hjælp !!

er der nogen som kan hjælpe??
jeg blev fyret for 3 mdr siden, og er på almindelige dagpenge, men kan ikke klare at skulle tilbage til et fuldtidsjob .Jeg bliver ligesom alle andre jagtet af a-kassen og jobcentret. Min læge har sagt at han ikke kan hjælpe mig til et flexjob ?? men hvad kan han så hjælpe med ???
For 10 år siden blev det konstateret at min lænderyg var kraftig nedslidt som der stod, og jag var i stor risiko for at få en diskopolaps da jeg ingen brusk havde imellem 4 og 5 ryghvivel. De fandt også ud af at jeg havde rygsammenfald og rydlidelsen scheuerman. Siden er der blevet konstateret slidtgigt i fingre, håndled, knæ, nakke, midt på ryggen og forkalkninger i skulderne. Dagligt tager jeg stærk smertestillende medicin som jeg slet ikke kan undværre, for så vil min dagligdag være helt uudholdeligt og jeg vil ikke få nattesøvn.
jeg vil gerne i flexjob eller helt få ro og på pension, men jeg er bange for at miste mine dagpenge, og helt stå uden penge, for så vil jeg også miste mit hus. ( mit hjem)
Hjælp hvad kan jeg gøre og hvordan vil min fremtid se ud med hensyn til forløbet til enten flexjob eller pensionsøgning. ??
kan min læge gøre noget og hvad ??? jeg har fået ny tid til at snakke med ham imorgen, så PLEASE HJÆLP !!!
mama02 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 14:24   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hej mama02

Om vi kan hjælpe dig skal jeg ikke kunne sige , men vi kan da prøve...

Det du skal tænke på nu er hvis du er på almindelige dagpenge og der kommer et job , vil du så være i stand til at tage det ?

Hvis svaret er nej (som det lyder til ) så skal du sygemelde dig (du står jo så ikke til rådighed for et job ) når du er sygemeldt så er du inde i kommunens system og der skal laves opfølgning på dig , de skal finde ud af hvilke kategori de skal sætte dig i og hvad der skal ske, der skal laves ressourceprofil på dig og der skal findes ud af hvordan de behandler din sag ...

Det er så her der i samarbejde med sagsbehandler skal findes ud af om hvorvidt du skal indstilles til fleksjob , førtidspension eller revalidering evt §58.

Det din læge mener med at han ikke kan hjælpe dig med et fleksjob er helt rigtigt din læge må ikke gå ind og anbefale feks en førtidspension eller et fleks , det han kan gøre er at støtte dig i din sygemelding og give div informationer når kommunen henveder sig og sammen med dig prøve at udrede din sygdom , er der nogen muligheder, er der anden behandling og ikke mindst er det en stationær sygdom uden mulighed for bedring ...

det er en lang sej og mange gange håbløs kamp, men det er desværre den vej du skal gå man kan ikke (har jeg aldrig hørt om ihvertfald ) komme og bede om fleksjob og dermed få det....

hvis du er i fagforening kan du også snakke med dem om hvordan du forholder dig , men du skal ind i kommunens system og have lavet en plan for at finde ud af hvad der skal ske , det er desværre sådan det fungere og den vej alle må gå

håbe at det kastede lidt lys over det og måske du skulle fortælle din læge i morgen at du overvejer at sygemelde dig og få en sag i gang om fleksjob det er meget nytteigt at have ham med i forløbet ...

held og lykke med det hele
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 14:36   #3
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Har du ikke fået en speciallægeerklæring? kommunen går meget ud fra den - har jeg indtrykket af - når de træffer beslutning om visitation til fleksjob - hvis du ikke kan arbejde op til 15 timer om ugen, så synes jeg helt klart at visitation til fleksjob bør komme på tale. Få dig en snak med din sagsbehandler i kommunen.
Held og lykke med det hele!
Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 10:30   #4
mama02
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
mama02 er ny på vejen
Smile

hej cherie

jo jeg har speciallægeerklæringer og røngtenbilleder fra alle mine "skavanker" ellers ville jeg jo ikke vide hvad jeg fejler
Tak for din respons på mit oplæg
mama02 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 10:35   #5
mama02
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
mama02 er ny på vejen
hej hejdien

tusind tak for dit svar på mine spørgsmål, du er sandelig inde i tingene.
dejlig med et sted man kan få et fornuftigt svar på sine mange spørgsmål. tak
mama02 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 13:01   #6
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Hej mama.

Ja, det er den vej du skal gå.
Jeg har selv fået dagpenge og blev så sygemeldt. Der gik ca. 4 måneder, så blev jeg indkaldt til samtale hos kommunen, derefter blev der lavet ressourceprofil og nu er jeg i arbejdsprøvning.

Så: bliv sygemeldt.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 16:33   #7
mama02
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2007
Indlæg: 5
Styrke: 0
mama02 er ny på vejen
Smile

hej mokkasine

stor tak til dig også fordi du gav din erfaring videre.
ja jeg har da fået en hjælpende hånd så jeg kan komme lidt videre, tak for det. ja sikket et " velfærdsamfund " vi har fået i danmark, for ikke at snakke om at den danske arbejdsstyrke er nedslidt om 20 år, hvis ikke man snart får gjort noget ved det. Puha man kan frygte for ens børn skal blive det meget tidligere end idag
mama02 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension