K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2011, 13:46   #1
oceania1020
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
oceania1020 er ny på vejen
Cool HJÆLP......Til Førtidspension..

Hej alle i forumet
Jeg er ny her, men syntes det er alle tiders med dette forum. Jeg er sygemeldt, og ledig fleksjobber. Er 56 år og været ledig siden marts- 11, hvor jeg sluttede efter at have arbejdet i puljejob(20 timer/uge). Jeg gik total ned på det jo, og kan hverken husk, koncentrere mig, eller samle mig til noget som helst. Jeg er TRÆT og mit hoved føles som cement. Jeg har div. andre skavanker. Jeg er træt af det hele... og kunne derfor godt tænke mig at søge pension.... MEN jeg ved ikke hvor jeg skal starte med at henvende mig?????
Jeg går til kontrol hos min læge

Hilsen den Fortvivlede
Helle
oceania1020 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 14:48   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du vil få afslag hvis du direkte søger en FP, du har slet slet ikke været i gennem det man skal i gennem for det overhovedet kan komme på tale at vurdere om du måske hører til på FP.

For at få FP skal ALLE behandlingsmuligheder være afprøvet, og du skal vurderes stationær af lægerne (inklusiv kommunens lægekonsulent)
Din arbejdsevne skal afprøves, for mange op til flere gange, og vurderes = nul arbejdsevne eller det der hedder ubetydelig arbejdsevne, inden for ALLE fag vel at bemærke, dvs kan du klare fx 16 timer på et kontor, så er din arbejdsevne IKKE ubetydelig inden for alle fag = man kan ikke få FP (men i dette eksempel fleks)

OG så skal det ikke mindst udelukkes at du ikke vil kunne klare et fleksjob, og som det ser ud lige pt ud fra hvad du beskriver så er fleks på ingen måde udelukket, men der imod meget realistisk, især fordi kommunerne SKAL! stile efter at få så meget arbejde ud af dig som overhovedet muligt, de skal så vidt muligt forsøge at holde dig på arbejdsmarkedet med de hjælpe/støtte ordninger der nu findes.

Som jeg læser det du skriver er du ikke sygemeldt, dvs du skal kontakte dit jobcenter og bede om at få en sagsbehandler tildelt, få stablet et møde på benene, og tage en snakke med SB´er om hvad du har af muligheder.

SB´er vil sikkert begynde at afklare dig i forhold til hvilken hylde du hører på så fermt du er ledig, hvis ikke vil du med 80% sikkerhed få besked på at klare dig selv.

En afklaring tager ofte flere år at komme i gennem, alt efter hvad man fejler og hvor åbenlys ens arbejdsevne, eller mangel på samme er, jo mindre åbenlys, jo længere tid tager det, meget generelt skrevet, for jo mere skal man bevise at man rent faktisk ER syg og ikke kan arbejde under normale vilkår.

Nå men ud fra det ekstrem lidt info jeg har om dig så bør du stile efter en fleks og ikke en FP for, det lyder ikke til du har nul/ubetydelig arbejdsevne.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 14:53   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig med lum

samt du må endelig ikke selv søge på en §17, så ryger du på kontanthjælp ved et afslag
mener jeg har skrevet det i en anden tråd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2011, 14:54   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Du lavede en tråd igår om nøjagtig det samme, du skal blive i din egen tråd fremover, det gør det hele meget nemmere.
Der kan sagtens gå et stykke tid før end der er nogle svar, specielt her i ferietiden.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18556

Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til sag om førtidspension mettekorn Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 17-09-2012 11:13
Lov om førtidspension - kan jeg få hjælp? Skizonym Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 21-03-2011 13:44
Hjælp til førtidspension Mussi At søge førtidspension 14 05-07-2008 21:06
Hjælp vedr. førtidspension!!! Story At søge førtidspension 20 12-06-2008 11:09
førtidspension hjælp anne tina friis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-10-2006 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension