K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2011, 03:07   #1
sami
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
sami er ny på vejen
flexjob

Hej
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal bevise overfor min sagsbehandler, at jeg ikke kan klare et fuldtidsjob pga. depression og specielt trætheden som er indvaliderende. Jeg har været sygemeldt i over to år og har søgt om flexjob, men foreløbig er det slet ikke noget hun vil høre om, hun mener jeg skal i virksomhedspraktik i 20-25 timer og jeg magter det simpelthen ikke. Både min læge og psykiater forstår min situation, men hvis ikke hun ønsker nogen udtalelse fra dem, hvad gør jeg så? Det er bare så håbløst, jeg ved jeg højst kan arbejde 12-15 timer om ugen og dette kun hvis jeg får det bedre.

Er der nogen der kan hjælpe mig???

Jeg har lidt af depression i 9 år, men de sidste to år har været værst og er bare aldrig blevet helt rask.
sami er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 09:05   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Det bedste du kan gøre er at sige ja til den virksomhedspraktik, og så kun være der i de timer du magter... så beviser du jo netop at du ikke kan mere.

Så længe der ikke forelægger beviser for at du ikke kan arbejde mere, så kommer du ikke længere i systemet.

Du skal huske at føre dagbog over dine dage også derhjemme.

Men du kommer ikke videre hvis ikke du tager den virksomhedspraktik OG siger fra når du IKKE kan mere, og jeg mener her at du virkelig skal sige fra og GÅ HJEM når det bliver for meget. Uanset hvad dem på kommunen siger, for du er den eneste der kender din krop, og ingen af dem takker dig når du går helt ned.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 09:12   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Det bedste du kan gøre er at sige ja til den virksomhedspraktik, og så kun være der i de timer du magter... så beviser du jo netop at du ikke kan mere.

Så længe der ikke forelægger beviser for at du ikke kan arbejde mere, så kommer du ikke længere i systemet.

Du skal huske at føre dagbog over dine dage også derhjemme.

Men du kommer ikke videre hvis ikke du tager den virksomhedspraktik OG siger fra når du IKKE kan mere, og jeg mener her at du virkelig skal sige fra og GÅ HJEM når det bliver for meget. Uanset hvad dem på kommunen siger, for du er den eneste der kender din krop, og ingen af dem takker dig når du går helt ned.
Helt enig, er selv i praktik pt. og jeg siger dig, jeg anede ikke hvad de kikkede efter og hvad der var betydningsløst, så i forhold til hvad hun spurgte om til mødet(virksomhedskonsulenten) og det der står i min dagbog, ja, det er mega forvirrende......ting jeg ikke anser som vigtige, er vigtige for dem! Skriv ALT!
Jeg skal være der 4 t dagligt og efter under...2 timer..er jeg så færdig at jeg tilbringer resten af dagen i min seng, men de får deres papirer, så må jeg rejse mig, bagefter!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 09:38   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Den job-plan du bliver bedt om at underskrive(den skal laves), indføjer du at du vil gøre dit bedste, vedr timer, men at du ikke er sikker på at kunne indfri dette.

Herunder vil du anmode om blid opstart, dvs 1-2 timer dagligt.
Og forbeholder dig ret til at timerne kun regulere efter aftale, med dig efter grundig vurdering.

Alternativt ville jeg insistere på at blive afklareti et reva-center, da de er de eneste der kan afklare BREDT, og hvor der er rette fagpersonale til at vurdere din restarbejdsevne, både vedr skånebehov, og timer.

Hvis job-centret insistere på virksomhedspraktik, da få dem SKRIFTLIG til at bekræftige at dette er nok ift en fleksbevilling, såfremt du ikke kan præstere ordinæret timeantal!
Eller er under 20timer!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 10:44   #5
sami
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
sami er ny på vejen
Tusind tak til jer allesammen. Endelig fik jeg hjælp, jeg har bare været så frustreret fordi jeg ikke kunne komme videre i mit liv. Endnu engang tak for hjælpen.
sami er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 11:08   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er helt enig med de andre, som har svaret dig.

Det er ikke dine læger der bestemmer hvorvidt du skal have fleks, og dine "påstande" kan/må de ikke tage for pålydende, der skal beviser på bordet.

M.h.t. dagbog kan jeg anbefale denne model, som jeg selv brugte: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Når du er i en arb.prøvning er det meget vigtigt, at du møder op hver dag, så vidt du overhovedet er i stand til det, også selvom du så går hjem efter 10 minutter.
Hvis du bliver hjemme, og ringer og sygemelder dig, så vil de kunne påstå, at de ikke har kunnet vurdere dig og på den måde bliver din arb.prøvning dømt ubrugelig, eller også vil du blive forlænget.

En anden ting er, at det er en god idé, at have sin læge med på sidelinien.
Hvis du f.eks. en dag er nødt til at blive hjemme fra arb.prøvningen, så kan du ringe til din læge i dennes telefontid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension