K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2011, 13:05   #1
MetteMusen
Føler sig hjemme på K10
 
MetteMusens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2010
Lokation: Vejen
Alder: 46
Indlæg: 29
Styrke: 14
MetteMusen er ny på vejen
Hvordan kommer man igang med ansøgning om pension??

Jeg er 34 år, har bl.a. psoriasisgigt, der resulterer i dårlige hofter, dårlige skuldre, led ødelagt i nakke og lænd, konstant hovedpine, ekstremt træthed, koncentrationsbesvær. Derudover har jeg sarcoidose, er hypermobil, har cøliaki, psoriasis.
Min kæreste er lige blevet tilkendt revalidering, skønt det endelig er på plads ( han har medført hjertefejl)

Jeg har været i fleksjob i 5 år nu. Det sidste år der er virkelig gået ned af bakke. I efteråret 2010 fik jeg et anafylaktisk chokk pga. noget biologisk medicon jeg åbenbart var giga-allergisk overfor. siden har jeg haft det rigtig skidt og er først for nylig kommet i medicinsk behandling jeg kan tåle - fra ssep. 10 - maj 11 har jeg haft så mange forskellige bivirkninger, at jeg har haft rigtig mange sygedage, 3 x længere varende sygemeldinger og 4 x halsbetændelse/kold lungebetændelse ( bare for at nævnne noget af det)

Forrige onsdag måtte jeg holde 4 gange på vej hjem fra arbejde for at kaste op, jeg havde simpelthen så ondt over det hele. Og dagen havde været en katastrofe på arbejde - jeg kunne ikke huske de mest banale ting (har arbejdet der knap 8 år i alt), kunne ikke koncentrere mig om at tale i telefon.

Jeg blev torsdag sidste uge sygemeldt i samråd med min læge - hun mener jeg har presset min krop for meget.

Jeg er kraftigt ved at overveje at opgive mit arbejdsliv. Jeg har ingen kræfter når jeg har fri. Og de sidste 10 mdr. har jeg heller ikke engang kunne passe mine ugentlge 12 timer på jobbet.

Men hvordan kommer man i gang med ansøgningen om pension?? Er det bedst at jeg bliver fyret fra mit fleksjob pga. for mange sygedage ? Eller skal jeg fortælle jobkonsulenten hvordan jeg har det?? Eller????
JEg har længe læst med på sidelinjen, og synes der er rigtig mange der fortæller om et langt sejt forløb med kommunen.

De første 4år, er gået så fint i fleksjob, men nedturen sidste år,en depression sidste forår og en graviditet har virkelig sat sine spor.

Lidt hjælp ville være rart.
MetteMusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 13:19   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Du skriver du er sygemeldt, så burde det gå pr. automatik at Jobcentret tager fat i dig indefor de første 6 uger, hvor der er et møde om at være på sygedagpenge og så en individuel samtale bagefter.

Der skal du kort fortælle hvordan du har det og så finder jobcentret ud af hvad der skal ske, og du må love mig at du ikke lader dig presse til at komme på arbejde igen, når du har det så dårligt...

Eller du kan selv tage fat i Jobcentret og finde din sagsbehandler, og så få vedkommende til at arrangerer et møde hvor I finder ud af hvad der skal ske med dig, for du skal da afklares i forhold til om du fortsat kan arbejde med fleks eller hvad der skal ske.

Hel og lykke og pas på dig selv, Jobcentret gør det ikke...

Du må ikke selv sige op, lad din arbejdsgiver fyre dig....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 23:59   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Be evt kommunen om at rådighedsvurdere dig i forhold til fornyet timeantal.

Du kan også forblive sygemeldt, og se tiden an.
Men vigtigst ; hvad siger din speciallæge?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 07:13   #4
MetteMusen
Føler sig hjemme på K10
 
MetteMusens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2010
Lokation: Vejen
Alder: 46
Indlæg: 29
Styrke: 14
MetteMusen er ny på vejen
Min special-læge har jeg desværre først en tid hos sidst i aug, da hun har taget en lang ferie.
Problemet er, at jeg tror hun synes hun har "fikset" mig så godt hun kan. Det er følgevirkningerne af sygdommen jeg lider mest under.
Men vil bestemt tage den op med hende i aug.

Tror jeg bliver ved med at være sygemeldt indtil da. Jeg har jo egentlig 3 ugers ferie snart, og kan ikke finde ud af, om jeg skal raskmelde mig, eller bare være syg??

Er ret ked at den situation. Vi bor i hus, og med een på revalideringsydelse - og mig (der nok ender på ledighedsydelse) så er der jo også et økonomisk issue. Kan mærke det også bekymrer mig, finanskrisen har jo ikke gjort noget godt for friværdien ;o(

Men tak for svarene indtil nu
MetteMusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 09:36   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Du skal ikke raskmelde dig, du skal forblive sygemeldt, det synes jeg personligt du vil få mere ud af, sådan som du har det.

Og når du ikke at holde ferie inden 1. sept. så kan du efter 1.sept. få udbetalt dine 3 ugers sommerferie.

Og det har ikke indflydelse på udbetaling af hverken sygedagpenge eller ledighedsydelse.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 10:03   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du har formodentlig ret ift speciallægen. Det er bare vigtigt at speciallægen forklare, din forværring, herunder div bivirkninger med medicinen.

jeg tror også at det er bedst at forblive sygemeldt, hvis det er det du er.

Alternativt, vil du fremstå, som klar igen, og vil få svært ved at forklare evt ny sygemeldning.

Dog vær opmærksom på, hvis I har tænkt at rejse udenlands.
Men få nogen til at tømme postkasse, og sikre evt henvendelse fra job-center, således at du kan regere med det samme, uanset hvor du er.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 12:27   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser

jeg tror også at det er bedst at forblive sygemeldt, hvis det er det du er.

Alternativt, vil du fremstå, som klar igen, og vil få svært ved at forklare evt ny sygemeldning.

Dog vær opmærksom på, hvis I har tænkt at rejse udenlands.
Men få nogen til at tømme postkasse, og sikre evt henvendelse fra job-center, således at du kan regere med det samme, uanset hvor du er.

VH POpiae
Helt enig, det handler også om hvilke signaler man sender.

Også m.h.t. at rejse hjemmefra, som sygemeldt har man ikke ret til, at holde ferie, men hvis i "bare" skal være hjemme og slappe af er der ingen problemer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2011, 15:48   #8
MetteMusen
Føler sig hjemme på K10
 
MetteMusens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2010
Lokation: Vejen
Alder: 46
Indlæg: 29
Styrke: 14
MetteMusen er ny på vejen
Vi skal bare på camping en uges tid - ellers ingen planer, da min kæreste er i forrevalidering, og derfor ikke kan få fri...
MetteMusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2011, 02:27   #9
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Du skal ikke raskmelde dig, du skal forblive sygemeldt, det synes jeg personligt du vil få mere ud af, sådan som du har det.

Og når du ikke at holde ferie inden 1. sept. så kan du efter 1.sept. få udbetalt dine 3 ugers sommerferie.

Og det har ikke indflydelse på udbetaling af hverken sygedagpenge eller ledighedsydelse.
hvordan kan man få dem udbetalt ??
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 09:00   #10
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af havheksen Se meddelelser
hvordan kan man få dem udbetalt ??
Du henvender dig til Borgerservice, de skriver under og sender dem videre og du får dem udbetalt.
Til Maj kan du så gøre det samme, med de resterende 2 uger, hvis du heller ikke har kunne afholde dem pga. sygemelding.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løntilskudsjob, hvordan kommer jeg igang fiskecykel Spørgsmål ang fleksjob 6 11-10-2011 22:21
Forlængelse af sygedagpenge mens ansøgning om fleksjob er igang? Beatrice Spørgsmål ang fleksjob 16 17-12-2010 01:20
Hvordan kommer man ud af et flexjob? carlos Spørgsmål ang fleksjob 17 18-06-2010 22:16
Hjælp - Hvordan kommer jeg igang?! Mette1107 Spørgsmål ang fleksjob 5 02-03-2008 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension