K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2011, 15:07   #1
tommyknockerdk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
tommyknockerdk er ny på vejen
Ikke til rådig for arbejdsmarked

Hej
Har lige fået meddelse fra min jobkonsulent som mener ikke at man står til rådighed for arbejdsmarked hvis man ikke ligner resten af danmark´s befolkning..
Har en del tatoveringer en enkelt i ansigtet. Har et flettet skæg på ca 25 cm langt..

Kan det være rigtigt bare fordi man har fået et afslag på sit usene

Tak
tommyknockerdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 15:21   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hejsa.

Hvad er det du har fået afslag på? Kontanthjælp?

Hvad er begrundelsen for, at du ikke står til rådighed?
Er du udeblevet fra et møde / aktivering eller andet?

For nej, selvfølgelig kan man ikke få afslag på NOGET SOM HELST pga. udseende.
Men hvorfor tror du, at du har fået afslag derfor?
Jeg har ærligt talt svært ved at tro det. Dit udseende har jo intet at gøre med om du samarbejder.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 15:43   #3
tommyknockerdk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
tommyknockerdk er ny på vejen
Hejsa
Jeg er aldrig udblevet fra mødder eller aftaler, men har været til jobsamtale ang. flexjob hvor arbejdsgiveren forlangte at skægget blev klippet af, og at jeg fik fjernet den tatoo jeg har i mit ansigt.
Som jeg så selv mener, der skal jeg ikke arbejde, har haft flexjob i dansksupermarked som bager og har betjent kunder

Tommyknocker
tommyknockerdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 15:59   #4
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jeg er fortaler vhis man kan kalde det det.for at folk må se ud som de vil.men der er desvære nogen job hvor man ikke kan have meget meget langt hår tato i hoved osv osv osv osv.men ligefrem sige ikke tilrådighed for arbejdsmarket er lige gå for langt
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 16:05   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Man skal se præsentabel ud
så der er alså nogen job hvor man ikke må have tatoveringer
særligt i ansigtet som vist nok også er ulovligt

men hvis du søger på nogle job hvor det ikke er hindring at du har disse ting
Ja så kan jeg ikke se de skal blande sig.

foreksempel hvis jeg var arbejdsgiver, vil jeg da aldrig ansætte en med burka
uanset hvor dygtig hun er
men hvis de har arbejde i burka, så er der jo ingen problemer
men de fleste lever af kontanthjælp og så kan man diskutere om de stå til rådighed for arbejdsmarkedet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 16:08   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er fair nok at nogle arbejdsgivere måske sorterer dig fra, hvis de har et bestemt dresskode udadtil..

Men der vil altid være job man sagtens kan have, og dem står du jo til rådighed for, selvom der er et enkelt der smutter..

Hvis du søgte job som nice-to-look-at flystewardesse eller studievært, ville du sikkert også blive sorteret fra fordi du enten havde det forkerte køn eller alder...

Og man står altså stadig til rådighed på arbejdsmarkedet selvom man ikke får lavet en kønsskifteoperation for at passe ind....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 16:12   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
kan også vende den om hvis nu du kunne få fast arbejde men krav skæget skal væk ville du det
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 16:15   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
På et eller andet punkt synes jeg de strammer den lidt, hvis de mener du ikke står til rådighed fordi du ikke vil ændre dit udseende, det er da lidt drastisk...

Må jeg spørge om i hvilket fag du ikke kan bruges pga. af skæg og tatoo?

Men det vil jo spare dem for nogle penge hvis de kan fratage dig din forsørgelse, med den påstand om at du ikke står til rådighed, fordi du ikke vil ændre udseende, men mon den går i længden....

Er det et arbejde du selv har søgt eller et kommunen har fundet til dig, som så måske er lidt "malplaceret" i forhold til dit udseende?

Når man selv søger job, synes jeg jo nok man selv har en íde om hvor det "går an" at se anderledes ud.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 17:05   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det er bare IKKE i orden at sige, at du ikke står til rådighed i dette tilfælde.

Helt ærligt; arbejdsgiver kræver, at du får fjernet en tatovering. Det gør man ikke bare lige så let som at tage en piercing ud af næsen.

Du skal klage, og det hurtigst muligt og til samtlige mulige instanser. Hvis ikke de ændrer mening skal du køre den videre.

Det kunne være interessant med en principafgørelse på det punkt.
Ikke kun mht. tatoveringen. Også i forhold til, om jobcentret indirekte må bestemme, at man skal ændre udseende i forhold til frisure og skæg.


MTVR1 -> Det er ulovligt at LAVE en tatovering i ansigtet på nogen, ikke ulovligt at have den.

Susanne2412 -> Min bror arbejder i Bilka. Der må de ikke have synlige piercinger, han er blevet bedt om at blive klippet da hans hår var ved at vokse lidt vel langt og de skal have veltrimmet skæg. Så vil man anlægge skæg efter at have været glatbarberet må man gøre det når man ikke skal arbejde. Så man må formodentlig heller ikke have synlige tatoveringer, men det ved jeg ikke.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 18:06   #10
tommyknockerdk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
tommyknockerdk er ny på vejen
Skæget forsvinder ikke
tommyknockerdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsmarked pension nokaldrig Alt det andet 1 05-07-2012 08:38
Hej ..hvordan kan man søge om revalidering! hvis man ikke har været på arbejdsmarked shogun Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 30-03-2012 13:18
Det rummelige arbejdsmarked? Retssag :( Morgause Politik og Samfund 0 24-09-2009 08:38
For syg til arbejdsmarked for rask til pension zuza Det er da strengt ! 0 25-02-2008 15:16
EU om det rummelige arbejdsmarked, fattigdom osv. zuza Et godt link! 0 22-02-2008 02:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension