K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2009, 20:46   #101
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ja, søde Buster, det er netop sådan noget jeg sidder og mistænker, så jeg anker den selv og skriver hvorfor til SL (min fagforening) og beder dem om at forblive i sagen, for sådan som jeg ser det, er det fuldstændig umuligt at få medhold i Beskæftigelsesankenævnet, selvom man lovgivningsmæssigset har ret; men det ser ud til at jfr. både Huldra's og Cape's sager, så får kommunerne MEGET lang snor, hvor vi, syge borgere i ODSHERRED KOMMUNE, ikke får ikke og en S...

Vores retssikkerhed? ..... EN BY I RUSLAND!!!!!

Tænker: "NO WAY!!!"

Tænker: HMMM, Datatilsynet, Tilsynsrådet for kommunerne, DUKH, pressen, politikere ...... HMMM får sq travlt; men som gammel, faleret RUC'er, så er jeg vel forpligtet til at holde både min egen og K10's fane højt og gå til modstand, ganske som man gjorde i gamle dage, da TYSKEN rendte ind over vore grænser og besatte vort land

Nu er det sq bare vore egne landsmænd m/k, der sidder og påberåber sig at vi har et VELFÆRDSDANMARK, men det har jeg sq lidt svært ved at få øje på, og så er det jeg sætter os, der er syge ind i HISTORIEN, for minder det jer ikke om et eller andet ret grimt, som man HELST IKKE SNAKKER HØJT OM .... nemlig at de første modstandsfolk blev betegnet som TERRORISTER OG SABOTØRER .... Jeg spørger bare: "Genkender vi et eller andet?

Hvor blev menneskerettighederne af?
Hvor blev menneskelig anstændighed af?
Hvor blev syge borgeres rettigheder af?

Ja, jeg spørg' bare

De varmeste hilsner fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2009, 21:49   #102
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja kære Hyanna... det er bare med at blive i kampuniformen.. og ikke tro en skid før end du har noget godt på papir..
den her kommune er ikke sjov at danse med.

men vi må sammen kæmpe...
har du talt med Cape for nylig? og evt. set hendes sagsakter??
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2009, 10:26   #103
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Huldra ..... Jeg skrev en pm til Cape igår, og så håber jeg på at "høre" fra hende på et tidspunkt ... og, nej, jeg har ikke set Cape's sagsakter; men jeg er temmelig sikker på at det vil være 'interessant' læsning
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2009, 11:59   #104
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg modtog en mail fra SL (min fagforening) hvor den faglige konsulent, der var gået ind i min sag skriver følgende:

Citat:
Har vist glemt at orientere dig om at der jo ikke er nogen ide i at anke stop af sygedagpenge på nuværende tidspunkt - når de er genoptaget. Vi må vende tilbage til sagen, når der er faldet en afgørelse i forhold til din ansøgning om FP.
... Så det var da godt, jeg fulgte jeres råd om at få den anke gjort færdig og afleveret ... Tusinde tak, venner !!!

Kære Buster, har igen nærlæst det du sendte på min tråd og som jeg ser det, havde jeg haft frist indtil igår ved kontortids ophør; men den blev afleveret igår formiddags, så jeg er ikke så nervøs, selvom jeg helst ville have været færdig med anken for en uge siden; men jeg har ligget vandret i luften med både det ene og det andet, så de 4 uger gik bare alt for hurtigt, så jeg er SÅ glad for at du og Sct. Peter har været der med støtte og konstruktiv kritik ... Tusinde tak !!!

Nu er jeg så bare spændt på om Kommunen også affærdiger min anke med henvisning til at jeg har søgt en § 17 ... Det skulle da ikke undre mig; men så må jeg jo tage den der fra, for lige meget hvad jeg vælger, så opleves det, som at man prøver at 'gå på kviksand' ... Og, nej, det kan man jo ikke ... man synker lige meget hvad man gør

Læste også den artikkel du, Buster, havde sat ind den 31/7 fra tv2east om dummebøder til kommunerne, når de laver administrative fejl, ja, så er der jo ingen tvivl om at det er de syge borgere der kommer til at betale prisen i sidste ende, for vi er jo de sidste i 'fødekæden' ... Det åndssvage er bare at vi ender med at være totalt uarbejsdygtige, fordi vi bliver dybt traumatiseret i det system og udvikler 'kommunefobi' depression og generaliseret angst, som vi så også skal behandles for ... åh, det er skruen uden ende

Men nu vil jeg liiige lade op til 'næste runde', så nu må det vel være kommunalpolitikkernes tur ... ikke at jeg tror det hjælper; men 'de' skal, i hvert fald, have at vide, hvad konsekvenserne af deres, i efteråret 2008 vedtagne spareplaner, har for den enkelte syge borger og for sagsbehandlingen i Kommunen!

Jeg håber at Huldra og Cape er med på en fælles skrivelse/klage over sagsbehandlingen i Kommunen, for hvis vi står samlet, tror jeg det er sværere for byråd og borgmester at sidde os overhørige, specielt når man tænker på der snart er valg til Byrådet

De varmeste hilsner til jer alle fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2009, 13:36   #105
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja Hyanna.. vi er klar.. ja jeg er da... smiler...
uanset hvad kommunen skriver om de afventer din ftp sag, så kan ingen komme og sige at du ikke har klaget inden de 4 uger.. for det har du gjort. det kan de ikke ændre på. og du har jo kvittering..
jeg var også på komunen idag, tænk de har lavet en bakke, til indgående post.. ude på skranken, så alle og enhver kan læse de breve som ligger øverst.
og på den måde tror de at de kan undgå at lave en kvittering. men jeg gik da bare forbi den bakke og bad om en kvittering. og jeg havde taget et ekstra sæt med, for hun så helt opgivende ud ved tanken om at hun skulle gå 10 meter til kopimaskinen. så jeg sagde jeg har en kopi her, og hun spurgte om den var magen til. og ja det var den jo. men hun kontrollerede det ikke særligt...
så de papirer skulle gerne komme i min sag.. og jeg bad lige om aktindsigt fra juli 08 og til nu, fra både sygedagpengeafd. og kontanthjælpsafd..

så må vi se hvad der sker. og brevet blev stilet til afdelingslederen i jobcenter.. selvom jeg ved han er en ......t... men jeg skrev jo at jeg ville sende brevet på mail også, så sender det lige til nogen. hvem har jegi kke besluttet. for jeg skal jo måske ikke sende det til mange. hvis vi laver noget fælles..
det må vi lægge en plan for..
vi ses..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 12:03   #106
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg kan ikke huske om jeg har skrevet, at jeg også har sendt en 'lille reminder' til Psykolognævnet, da sagen jo har ligget der i et års tid efterhånden; men i den 'reminder' har jeg også anmodet om at et bestemt punkt i min klage bliver taget op som et principielt spørgsmål i Nævnet.

Jeg blev jo, som bekendt, bare undersøgt og der efter fik jeg psykolograpporten tilsendt af sagsbehandler. I rapporten er der flere faktuelle fejl og jeg er blevet påduttet en personkarakteristik, som ingen andre (mig selv inclusive) kan genkende. Denne påduttede 'psykiske funktionshæmning' er indføjet i min ressourceprofil, som den skinbarlige sandhed, uden at jeg har haft mulighed for indsigelse.

Jeg mener jo at man som minimum må kunne kræve at en psykolograpport, af arbejdspsykologen, tilsendes 'klienten' til gennemlæsning og godkendelse, før en sådan rapport videresendes til Kommunen!

Jeg fik i week-end'en svar fra Psykolognævnet: De tager det op til principiel afgørelse, så jeg er meget spændt på udfaldet, da det jo ikke bare handler om mig; men hver eneste klient, som kommunerne finder på at tvinge til en arbejdspsykolog under trussel om at 'smække i for kassen', hvis der ikke bliver pareret ordre

Jeg ville have skrevet ovennævnte i går aftes; men midt i madlavningen fik jeg en opringning der sendte Viper og mig ud af døren i en fart, og hen til min broder, der var i panik over et stykke kød der havde sat sig fast i spiserøret

Vi måtte af sted til skadestue i Holbæk efter forgæves at have forsøgt at få det forbistrede stykke kød til enten at komme op og ud eller ned i mavesækken.

En meget lang aften, hvor der blev forsøgt al muligt og de havde sq ikke engang det værktøj der skulle til at få fjernet det forbandede stykke kød

Så han blev indlagt natten over, og vi kunne så køre hjem kl. 00.20 til den aftensmad, der så blev til natmad og min broder skulle så køres til Slagelse Sygehus her til morgen (hvor de har værktøjet, hvilket også er sket, og nu har de ENDELIG fået fjernet det kødstykke .... PHUUUH !!!

Altså, hvilket serviceniveau, hvor man skal køre fra den ene egn til den anden, for at afhjælpe sådan en 'bagatel' (dog en meget smertefuld og ubehagelig 'bagatel', skulle jeg hilse og sige!), og hvor et menneske skal lide i mange timer, for noget der kunne ordnes på en time

Nå, så fik jeg da også luft, for jeg har naturligvis været død bekymret for min broder.

til jer alle fra en meget lettet Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 10-08-2009 kl. 12:09.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 12:52   #107
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
åh, det var godt, at de endelig fik styr på det..

men hold da op.. hvor svært kan det være at have sådan noget "værktøj"... er det meget mere end en gripetang med bøjeligt rør.. lidt ligesom sådan en dims man kan samle småting op med i en motor.. ??

er det endnu et udslag i de berømte besparelser..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 13:36   #108
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Det er et udtryk for regeringens centralisme-planer .... vi ventede sammen med et ungt par (og en masse andre, der i blandt små børn) der havde ventet i 5 timer, fordi de har lukket Sygehuset i Kalundborg, hvor det unge par kom fra

Der var heller ikke plads til min broder på en stue, så han blev kørt ind i et personalerum, og fik et glas med en ske, som han kunne larme med, hvis han havde brug for hjælp ..... lang transport (godt Viper og jeg har en bil) ingen plads, sparsomt med personale og en masse mennesker, der havde brug for hjælp, der i blandt små børn ... Det er det danske sundhedssystem anno 2009

Så, jo Huldra, der skal jo spares, når endemålet er privatisering, ikk'
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 14:17   #109
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ak, ja den ensomt liggende fjeldhytte langt væk fra alt og alle.. lyder mere og mere tillokkende... hvis ikke lige det var fordi jeg har 4 levende børn at tage mig af og passe på og ikke mindst som jeg ikke kan undvære...

men jeg ku sat.. godt undvære presset fra systemet.. og den der nedværdigelse af en, fordi man ikke har helbred som en jernhest..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2009, 20:29   #110
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Kæreste søde Hyanna...

Kæreste søde Hyanna.

hvis mine arme kunne nå fra Kbh, og helt til Odsherred lige nu skulle du have den største krammer, men jeg tænker så meget på dig og Viper og hele sagen, jeg har desværre kun kunne følge lidt med på side linjen her på k10.

Jeg kan se alle de kompetente mennesker her på k10 er med dig, og det glæder mig usigeligt---du er i gode hænder ligesom jeg var sidste år da jeg stod i L..t til halsen---og fik hjælp fra dig og Viper og så mange mennesker her på K10.

Hyanna og Viper når , der er kommet ro på igen så skal vi ses igen og jeg glemmer aldrig vores zoo tur---vi trænger til at grine igen snart.

kram fra thelma som tænker på dig.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension