K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2013, 11:48   #11
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg skal "bare ha alt det mad jeg vil have" når jeg vil have det om det erklokken 02,00 om natten jeg vil ha indbagt pølser er det jeg skal gøre. Min krop har ikke fedt nok lige nu. Jeg skal gøre det modsatte af alle andre. Jeg skal bare bruge alt det sødmælk jeg vil ikke noget med at bruge min mælk til madlavningen. Når jeg har jeg fået Melatonin til at sove på
Jeg håber virkelig at det hjælper med noget mad en god nat søvn
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom

Sidst redigeret af Vej86; 15-02-2013 kl. 12:01.
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 14:09   #12
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Nu har jeg så fået en henvisning til psykolog hjælp min mor skal lige ha spor nogle af sine venner de kan anbefale en Der er jo mange ting end over. Håber det hjælper. Er glad for min egen læge Hun har været til stor hjælp i alt det her
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 14:15   #13
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Hvor godt at høre Og dejligt du har en god læge - det betyder meget.
Pøj pøj med det videre forløb.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 14:49   #14
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg har det virkelig svært ved at ba om hjælp ja jeg har været igennem en stor op og det har været et langt forløb op til op og bagefter op kommer der og et forløb som jeg er igang med nu.
Det jo ikke en livsvigtig op jeg var igennem jeg forstår ikke at jeg går ned på sådan en omgang. Overvejer om jeg ikke bare skal ud og se nogle mennesker igen også få den op på afstand og komme igang med mit liv igen.

Jeg kan ikke gennemskue om jeg får det dårligere at går der hjemme ??
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 16:32   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Vej86,

Når der sker det mindste nyt for mig i min dagligdag, omlægning af rutiner og lign., så kan jeg forvente fysisk smerte og ikke mindst reaktioner fra min psyke. Jeg er meget afhængig af at hver dag er som den plejer og der ikke bliver for mange udsving i forhold dertil. Hvis der er "koster" det helt klart ekstra.

Efter min første arbejdsprøvning på 6 mdr. i 2008 kom der en lille pause, så vi kunne finde ud af om hvorvidt jeg kunne indstilles til fleksjob. I den periode skulle jeg jo "bare være hjemme", hvilket jo skulle være helt fint og netop noget jeg havde ønsket i lang tid. Dog endte det med at jeg kastede mig ud i noget frivilligt arbejde som jeg heller ikke kunne magte!!

Endelig her efter nogle år har jeg "LÆRT" at være hjemme og holde mig i ro. Jeg har naturligvis nogle ting jeg tager mig til dagligt, men jeg har lært at holde mig nogenlunde til det jeg magter og ikke mindst så har jeg lært at jeg ikke har nøde at "brænde mig selv af" på en arbejdsplads.

Det kræver tid at lære sig selv og sine mønstre at kende. "Kroppen kan huske" sagde min psykolog til mig engang og den kan jo huske at vi var igang - kontant- eller med noget i al fald. Nu skal den så vænnes til noget andet og en ny tankegang og det er ikke bare sådan lige. Vi må give os selv tid til at lære at være hvor vi er når vi har det godt. Det havde vi også ind i mellem på arbejdspladsen, men det var det, for det kunne vi ikke holde til i længden. Nu er det noget nyt der skal tages hul på og det må vi så prøve af og stykke sammen så godt vi kan.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2013, 21:41   #16
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg har mulighed for at være et sted 5 timer om dagen som er helt frivilligt om jeg kommer 1 dag om måneden eller om jeg kommer alle hverdag.
Det er tilpasset os med særlige behov Altså det er hvis noget med at man skal være der end til maden er færdig. Men der er mulighed for at gå efter 2 timer hivs det er det jeg vil Og de tager rigtig mange pauser hvis der er behov for det og der er fri kaffe Jeg skal bare ringe hvis jeg ikke kommer en dag Så prøver det af og hvis ikke er noget så bliver jeg bare der hjem. Hvis det er noget så kommer der så tit som jeg vil
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 09:37   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja hvis du kan administrere det er det jo fint. Bare husk på at det også kræver indkørings tid og du skal nok starte noget lavere i timer og arbejde end du havde tænkt dig.

Det er hele tiden med at finde "melodien" så man kan få sig nogle gode leve vaner.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 11:00   #18
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg tænker 2 timer om dagen eller end til en bestemt opgave er færdig og måske 2 dage om ugen. Og tage den hen af vejen så om jeg kommer på fuld tid i løbet af en måned eller om jeg aldrig kommer på fuld tid må jeg se på. Som jeg har det vil det nu vil det være meget dårlig at være på fuld tid
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2013, 12:25   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Vej86,

Husk at bære over med dig selv ikke mindst i starten og undervejs. Lad være med at bebrejde dig selv hvis du kun kan ½ time i starten pr. dag med et par pauser. Vi ved at vi er tilbøjelige til at "overdimensionere" os selv og siger 2 timer det er jo ingenting, men det er det jo og er det for meget så accepter at sådan er det.

Man har så meget kørende i knolden når noget skal igang på ny. Man husker hvordan man kunne klare det ene og det andet "førhen", man skal ikke sammenligne, det er helt ok at tingene er som de er nu og ikke som førhen, sådan er det bare. . Man har altid tilbøjlighed til at glorificere fortiden i mangt og meget.

Skriv herinde hvordan det går, vi er sikkert nogle der kan finde logikken i hvorfor det forhåbentligt går godt eller lidt dårligere end forventet. Hovedsagen er at du prøver og det skal du rose dig selv stort for, det er super flot.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 25-02-2013 kl. 12:30.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2013, 14:45   #20
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Når nu har jeg fået en tid ved en psykolog jeg synes der er langt til tid til det men men sådan er det bare. Her går det ok. Jeg ikke gennemskue hvor mange kg jeg skal tage på før jeg skal over på "almindelig" mad igen. Hvis jeg skal være i normal gruppe skal jeg tage 12 kg men så kommer op på kg hvor jeg aldrig har været før ?? Jeg vil faktisk gerne holde mig på de kg som jeg er på nu.
Jeg ved også godt at jeg ikke har noget at give af hvis jeg skulle blive syg Bare en gang opkast gør at jeg bliver dårlig og det tager flere timer at komme mig. Så jeg virkelig ikke kræfter til at blive syg nu.
Der er da også noget positivt det ser ud til at de andre tager på ferie en dag før tid det bliver godt tænkt en dag mere uden da andre hjemme. Jeg vil gerne følge dem til toget så de ikke skal tænke på hvordan de kommer med bus end til toget Jeg blev helt glad da jeg hørte at det var en mulighed
Når ja der måske en tur til Kina til efteråret en gang
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykolog? Antoniette Alt det andet 24 11-02-2013 16:50
Psykolog hjælp+ DahlDK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 04-02-2013 16:26
Kontant-hjælp - tilskud til medicin og psykolog frkkaos Alt det andet 7 27-04-2012 22:15
Psykolog Mai-Britt Dit og Dat 0 17-06-2008 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension