K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2009, 07:11   #11
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Citat:
XXXXX
Kommunen har tidligere svaret, at vi henholder os til den aftale, som blev lavet med dine partsrepræsentanter, og vi har tidligere svaret, at det blev aftalt med repræsentanterne, at en uvildig læge skulle gennemgå de lægelige akter i sagen. Når resultatet af gennemgangen foreligger vurderes tingene på ny og herunder tages stilling til, hvad der så skal ske for at komme videre i sagen.
Ovenstående har ikke betydning i forhold til din anmodning om aktindsigt, som særskilt er besvaret, men vi vil med ovenstående vurdering som et element tage en fornyet samlet vurdering af sagen og i den forbindelse inddrage dine spørgsmål/klagepunkter fremsendt i flere mails. Du skal således ikke forvente, at hver spørgsmål i mails bliver besvaret enkeltvis, men de vil indgå i det samlede videre forløb til besvarelse, når der er taget stilling til, hvordan sagen fremadrettet skal håndteres.

Med venlig hilsen
XXXX


Hmm, det rykket dem så ikke en meter. Og har gjort dem opmærksom på at de dokumenter der er sendt til anden myndighed er urigtige og de nu behandler på dem. Hvis ikke de omskrivninger var sket af mine læge papir og havede lægekonsulenten ikke lavet sin egen diagnoser/udtagelser som ikke har noget med mine papir og gøre så havede der jo ikke været noget og sende som en underretning. Der er nu gået 2½ månede siden vi gjord kommunen opmærksom på de fejl der er sket. Fik en halv agtindsigt, men de påstår på kommunen at jeg har fået det hele med som jeg så også har skrevet til dem mangler der nogen papir. Jeg kan jo læse i de udtagelser der lavet fra kommune/lægekonsulenten at der er flere papir, da de jo skal holde sig til hvad andre læger skriver. Det kan bare ikke blive mere forrygt end det er nu. Man vil heller ikke oplyse mig om hvem den uvildige lægen er. og meget bekendt skal kommunen have min samtykke til og må videregive lægepapir/personfølsomme dokumenter til en anden myndighed. og mener også at når man aftaler en uvildig person, så er det en der tilgodeser begge parters ønsker. Vi var gået med til at nævnets læger/psykolog da disse er uvldige fra begge parter. Nu er der så udtalt fra kommunen at det er sendt i udbud. Men når jeg så skriver jeg vil have afbekraftet/bekraftet dette for jeg bare et svar om at de ikke vil fortælle mig noget fordi jeg har en part. JA! til et møde hvor jeg ikke selv måtte være tilstede, derfor var jeg nød til at der var en part for der. Men det betyder jo ikke at vedkommen styre min sag bagefter. Han har været bisidder hele tiden og vil han forsætte med. og så det jo klart man vælger sådan en til et møde hvor man ikke selv må være tilstede.

Hvis nogen af jer herinde har et godt råd til hvad man skal gøre så lytter jeg gerne
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 10:33   #12
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Jeg kan ikke huske hvilke §§ det drejer sig om, men i dem står der at selv om du lader en anden repræsentere dig hos kommunen, skal du og partsrepræsentanten BEGGE have tilsendt de samme papirer fra kommunen, og på samme tid.

Kommunen må ikke nægte eller undlade at sende dig alt relevant for din sag med begrundelse i at du repræsenteres af andre. Du er stadig part i sagen og derfor omfattet af loven om aktindsigt og om oplysning til parterne om hvad der foregår i sagen.

Er der nogen der kan finde § numrene til Færdselsuheld, så sagen kan blive bragt i orden?

Pøj pøj til Færdselsuheld. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 11:15   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, det må være disse to her:

Citat:
Vejledning og repræsentation m.v.

§ 7. En forvaltningsmyndighed skal i fornødent omfang yde vejledning og bistand til personer, der retter henvendelse om spørgsmål inden for myndighedens sagsområde.

Stk. 2. Modtager en forvaltningsmyndighed en skriftlig henvendelse, som ikke vedrører dens sagsområde, videresendes henvendelsen så vidt muligt til rette myndighed.

§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1, 1. pkt., gælder ikke, hvis partens interesse i at kunne lade sig repræsentere eller bistå findes at burde vige for væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser, eller hvor andet er fastsat ved lov.
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=105127#Kap3

Citat:
§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=121097#Kap2

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 16:22   #14
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Hvad med det at børne og unge handler/undersøger på grundlag af de urigtige oplysninger??? Selv og jeg kan bevise det ikke er sandt og har vist dem det ved det første møde.
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 16:25   #15
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser

Har prøvet, men de holder på deres stadig, så er virkelig på den. og de vil ikke kontakte børne unge omkring at de har sendt urigtige oplysninger.
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 16:33   #16
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Er der nogen af jer der ved om man kan tillade sig og skrive en mail til Lægekonsulenten selv. Han er jo i normal virke alm. læge. Han er jo ansat som en hvilken som helst anden person i kommunen vel, når nu har ikke er under lægeløfte
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 20:19   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved ikke om man KAN, men hvis det var mig, så ville jeg i hvertfald PRØVE!

Det værste der kan ske er, at lægekonsulenten ikke svarer...

Ved at flere har været i nærkontakt med lægekonuslent Hr Bang, og kan hive det ene nedladende svar frem efter det andet.....

Men om der er visse regler på området ved jeg ikke noget om!

Lægekonsulenten er jo kommunens mellemmand, så måske får du så bare svaret fra din sagsbehandler....??

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 21:26   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hejsa, jeg har læst mig lidt frem i den her tråd og prøvet at lede efter noget, som har noget med din situation at gøre.
Prøv at kigge ind her, ved ikke, om det kan bruges til noget, se især fra punkt 14:

https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=60828&#T38

Vil de ikke give dig aktindsigt? Hvis ikke, kan du så ikke få din partsrepræsentant til at gøre det, og I kan se på dem sammen?
Det ser ud til indtil videre, at al kommunikation fra dem vil gå til din partsrepræsentant....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 22:11   #19
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hejsa, jeg har læst mig lidt frem i den her tråd og prøvet at lede efter noget, som har noget med din situation at gøre.
Prøv at kigge ind her, ved ikke, om det kan bruges til noget, se især fra punkt 14:

https://www.retsinformation.dk/Forms...?id=60828&#T38

Vil de ikke give dig aktindsigt? Hvis ikke, kan du så ikke få din partsrepræsentant til at gøre det, og I kan se på dem sammen?
Det ser ud til indtil videre, at al kommunikation fra dem vil gå til din partsrepræsentant....

Har fået agtindsigt, men det halve af mine dokumenter mangler. Sjovt nok nogen af dem der beviser det modsatte af kommunen. Man jeg har krav på det som part i min egen sag. Men det ser ud til der kuner en vej og det er retten, men havede håbet på at man som kommunen forholdte sig til loven. Samt at man straks skred ind over for urigtige oplyninger når det kan bevises at de er det. Men i stedet bruger man dem målrette nu for og få ret, hvad de jo aldrig vil komme til
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 15:21   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Færselsuheld Se meddelelser
Har fået agtindsigt, men det halve af mine dokumenter mangler. Sjovt nok nogen af dem der beviser det modsatte af kommunen. Man jeg har krav på det som part i min egen sag. Men det ser ud til der kuner en vej og det er retten, men havede håbet på at man som kommunen forholdte sig til loven. Samt at man straks skred ind over for urigtige oplyninger når det kan bevises at de er det. Men i stedet bruger man dem målrette nu for og få ret, hvad de jo aldrig vil komme til
Ok og du er helt sikker på, at de burde have haft de her dokumenter?
Det jeg tror, du kan gøre nu, er at aflevere kopier af de dokumenter, som du mener de skal have. Din partsrepræsentant kunne aflevere dem for dig. Du har altid ret til at få de lægelige oplysninger hos lægerne.

Som jeg ser det nu, har de ikke givet dig nogen afgørelse på noget (hvis jeg forstår det rigtigt). Måske kan du se det udfra de papirer du har fået, men ovenstående er et forslag, du kan gøre...

Hvis du senere får afslag i afgørelsen, kan du så klage over afgørelsen pga. fejl if. med lægelige oplysninger/urigtige oplysninger osv...

Det var mine tanker
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SB vil ikke acceptere min partsrepræsentant Ibbe Spørgsmål ang fleksjob 22 24-03-2012 00:12
syg bisidder/partsrepræsentant sakra Alt det andet 6 18-05-2011 14:24
Partsrepræsentant blanket Tina Aalborg Alt det andet 2 22-10-2009 11:36
Partsrepræsentant Jonatan Alt det andet 4 08-08-2009 21:13
Partsrepræsentant Trold Dit og Dat 2 08-04-2007 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension