K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2011, 16:54   #11
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Helt ærlig PiaCP... -så er vi nødt til også at se et billed af manden, når du nu påstår han elsker dig


.
Hendes mand er billedet på hendes avatar
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 08:25   #12
lonek
Ved at vænne sig til K10
 
loneks avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2008
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
lonek er ny på vejen
En jeg kender og som hade fået erstatning og blev skilt, ja da troede konen / exen så , at hun skulle ha noget... af den, men nej. - Sikke en kone. Har været gift med manden i 40 år gået på halv tid på arbejdsmarket- født 4 børn . Passet hus og børn. Været med til at betale pension, forsikringer, gæld mm. Nu står hun tilbage med en gæld på 200000 kr. mens x manden kan kvitte sin del af gæld med sin erstatning på 2 mil.- Yes det er heltigvis godt med den der beskyttet konto
lonek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 12:10   #13
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lonek Se meddelelser
En jeg kender og som hade fået erstatning og blev skilt, ja da troede konen / exen så , at hun skulle ha noget... af den, men nej. - Sikke en kone. Har været gift med manden i 40 år gået på halv tid på arbejdsmarket- født 4 børn . Passet hus og børn. Været med til at betale pension, forsikringer, gæld mm. Nu står hun tilbage med en gæld på 200000 kr. mens x manden kan kvitte sin del af gæld med sin erstatning på 2 mil.- Yes det er heltigvis godt med den der beskyttet konto
Ja, det er godt for manden. Der er nu ikke så meget at misunde eller være forarget over, at en erstatning ikke skal deles med exkonen/manden i de tilfælde pengene er beskyttet.

Erstatning for erhvervsevnetab er FREMTIDIG indtægtstab, så klart en indtægt ud i fremtiden ikke skal deles ved en skilsmisse. Det fælles bo, som de har været fælles om i 40 år er jo delt, og er desværre endt med en gæld til hver af parterne. At parret fik 4 børn og konen gik på halv tid for at passe mand og børn betød måske at manden skulle arbejde fuld tid eller mere, for at det skulle hænge sammen, det var jo familiens frie valg.

Det er ikke rimeligt en millionerstatning skal deles - hvad nu hvis det var konens erstatning, og manden arbejdede fuld tid til en bankdirektørløn og rendte med halvdelen af konens fremtidige indtægt også - det ville være helt urimeligt at manden har direktørløn plus en stor del at de penge konen kunne have tjent efter skilsmissen, havde helbreddet været til det.

Jeg har selv en kreditorbeskyttet konto til erstatningspenge, ikke fordi jeg har gæld, men fordi jeg ønsker beskyttelsen af det der kunne være min fremtidige løn, efter en evt. skilsmisse. I forvejen har jeg kun en pension, mens manden stadigvæk har muligheder på arbejdsmarket og i stand til at tjene en rimelig stor løn. Han ville fortsætte sit liv, sidde godt i det økonomisk mens jeg skulle leve af en lille pension, uden muligheder for selv at tjene lidt ekstra. Erhvervsevnetabserstatning får man jo ikke for sjov og erstatningen er ens løn ude i fremtiden.

Så en kreditorbeskyttet konto er altid en god idè - i dagligdagen har det ingen betydning alligevel, men det kan have en enorm betydning i fremtiden, muligvis. Jeg går ikke lige med planer om skilsmisse, men man ved jo aldrig.

Er man medlem af f.x piskesmæld/whiplashforeninger, så råder de altid til kreditorbeskyttet konto - de har grufulde beretninger om hvor galt det ellers kan gå.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 13:45   #14
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
i går på tekst tv skrev de om at mange mangler ægtepagt..

det handlede om at man nu skal have ægtepagt for at kunne få del i mandens pensionsopsparing, noget med at manden jo typisk sparer meget op hvor kvinden måske slet ikke sparer noget op.. og det er jo fælles formue imens de er gift som der spares op af..

jeg kender ikke området særligt godt, så hæng mig ikke op for noget.. se evt tekst tv.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 13:51   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lonek Se meddelelser
En jeg kender og som hade fået erstatning og blev skilt, ja da troede konen / exen så , at hun skulle ha noget... af den, men nej. - Sikke en kone. Har været gift med manden i 40 år gået på halv tid på arbejdsmarket- født 4 børn . Passet hus og børn. Været med til at betale pension, forsikringer, gæld mm. Nu står hun tilbage med en gæld på 200000 kr. mens x manden kan kvitte sin del af gæld med sin erstatning på 2 mil.- Yes det er heltigvis godt med den der beskyttet konto
Det muligt at den ene blev gæld fri -men en erstatning på 2 mill. får man jo ikke for ingen ting-de eller det tab ved kommen har fået erstatning for kan ikke deles med nogle,det bare skal man leve med resten af sit liv.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 14:32   #16
lonek
Ved at vænne sig til K10
 
loneks avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2008
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
lonek er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Ja, det er godt for manden. Der er nu ikke så meget at misunde eller være forarget over, at en erstatning ikke skal deles med exkonen/manden i de tilfælde pengene er beskyttet.

Erstatning for erhvervsevnetab er FREMTIDIG indtægtstab, så klart en indtægt ud i fremtiden ikke skal deles ved en skilsmisse. Det fælles bo, som de har været fælles om i 40 år er jo delt, og er desværre endt med en gæld til hver af parterne. At parret fik 4 børn og konen gik på halv tid for at passe mand og børn betød måske at manden skulle arbejde fuld tid eller mere, for at det skulle hænge sammen, det var jo familiens frie valg.

Det er ikke rimeligt en millionerstatning skal deles - hvad nu hvis det var konens erstatning, og manden arbejdede fuld tid til en bankdirektørløn og rendte med halvdelen af konens fremtidige indtægt også - det ville være helt urimeligt at manden har direktørløn plus en stor del at de penge konen kunne have tjent efter skilsmissen, havde helbreddet været til det.

Jeg har selv en kreditorbeskyttet konto til erstatningspenge, ikke fordi jeg har gæld, men fordi jeg ønsker beskyttelsen af det der kunne være min fremtidige løn, efter en evt. skilsmisse. I forvejen har jeg kun en pension, mens manden stadigvæk har muligheder på arbejdsmarket og i stand til at tjene en rimelig stor løn. Han ville fortsætte sit liv, sidde godt i det økonomisk mens jeg skulle leve af en lille pension, uden muligheder for selv at tjene lidt ekstra. Erhvervsevnetabserstatning får man jo ikke for sjov og erstatningen er ens løn ude i fremtiden.

Så en kreditorbeskyttet konto er altid en god idè - i dagligdagen har det ingen betydning alligevel, men det kan have en enorm betydning i fremtiden, muligvis. Jeg går ikke lige med planer om skilsmisse, men man ved jo aldrig.

Er man medlem af f.x piskesmæld/whiplashforeninger, så råder de altid til kreditorbeskyttet konto - de har grufulde beretninger om hvor galt det ellers kan gå.
Ja Fremtidige Indtægt. Den indtægt manden ville ha haft , hvis han stadig var på arbejdsmarket. Indtægten som skulle være med til at betale gæld. Ja det er helt fint. Nu er han gæld fri. MEN DET ER KONEN IKKE. Det er efter min mening ikke RIMLIG.
lonek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 14:37   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lonek Se meddelelser
Ja Fremtidige Indtægt. Den indtægt manden ville ha haft , hvis han stadig var på arbejdsmarket. Indtægten som skulle være med til at betale gæld. Ja det er helt fint. Nu er han gæld fri. MEN DET ER KONEN IKKE. Det er efter min mening ikke RIMLIG.
Jeg er ikke sikker men mener da at en erstatning inden holder mere end erstatning for tabt arbejdsfortjenste,det vel også for tabt førlighed af en eller anden art.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 15:26   #18
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lonek Se meddelelser
Ja Fremtidige Indtægt. Den indtægt manden ville ha haft , hvis han stadig var på arbejdsmarket. Indtægten som skulle være med til at betale gæld. Ja det er helt fint. Nu er han gæld fri. MEN DET ER KONEN IKKE. Det er efter min mening ikke RIMLIG.
Manden er kun gældfri, fordi han vælger at bruge sin indtægt (erstatning) til at betale gæld ud på èn gang. Ved skilsmissen står parterne lige, og har delt deres fællesbo og gæld. Konen kan, i modsætning til manden, gå på arbejdsmarkedet og måske tjene kassen, det kan manden ikke - for kunne han, så havde han ikke fået erstatning for indtægtstab.

Reglerne for beskyttelse af erstatningspenge, i tilfælde af gæld eller skilsmisse kan nok virke firkantet, jeg syntes ikke det er særlig sjovt for konen at stå tilbage med sin del af gælden, og jeg ville selv føle et moralsk ansvar (for en fælles gæld) stod jeg i en lignende skilsmissesituation. Men da erstatningen ER for indtægtstab i fremtiden, så er det ikke rimeligt at en erstatning også skal deles under og efter en skilsmisse.

Vi har her i huset talt meget om hvad vi skal gøre, og vi har talt med vores advokat - da ingen kender fremtiden eller kan garantere evigt ægteskab, så ER det klogest at sikre sin beskyttelse af erstatningspenge, i dagligdagen har det ingen praktisk betydning, ægtefæller sørger jo for hinanden og kan nok enes om at bruge pengene fornuftigt til fælles glæde og gavn.

Men bliver man skilt, så er det godt man har været på forkant med enhver situation. Så derfor - kreditorbeskyttelse af erstatningspenge, hvilket enhver advokat også vil rådgive om.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skilsmisse PiaCP Alt det andet 7 05-09-2012 15:38
Skilsmisse par / forældre. Enteneller Alt det andet 0 15-01-2011 22:12
skilsmisse solstråle Dit og Dat 2 12-12-2010 21:27
Førtidspension og skilsmisse Dauch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 08-06-2007 10:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension