K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2010, 16:58   #21
tigerlili
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Lokation: Odder
Alder: 70
Indlæg: 5
Styrke: 0
tigerlili er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
hvis ikke det står tydeligt på papiret at det er tilkendt som en midlertidig førtidspension, så er det en fast pension..

der er ikke noget at være i tvivl om..
Nej, læs paragraf 16, det betyder midlertidig pension.
tigerlili er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 17:00   #22
tigerlili
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-09 2010
Lokation: Odder
Alder: 70
Indlæg: 5
Styrke: 0
tigerlili er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lost10 Se meddelelser
okaii mange tak for svaret ...
Også til dig læs svaret om § 16, det er en midlertidig pension, dvs. sagen kan genoptages hvis man skønner du igen er blevet arbjedsdygtig i en vis grad. og den kan tages op mner jeg hver 5 år.
tigerlili er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 17:43   #23
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerlili Se meddelelser
Også til dig læs svaret om § 16, det er en midlertidig pension, dvs. sagen kan genoptages hvis man skønner du igen er blevet arbjedsdygtig i en vis grad. og den kan tages op mner jeg hver 5 år.
tigerlili jeg er ked af at rette dig men sætter lige social loven ind prøv lige at læse § 16 der står ikke noget om midlertidig pension

Citat:
Kapitel 3

Førtidspension

§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 18 år til folkepensionsalderen.

Stk. 2. Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension,

1) at personens arbejdsevne er varigt nedsat, og

2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.
link til social loven https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126569#K3

Hilsen Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 19:45   #24
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
oki nu er jeg lidt forviret nogen siger at den er en midlertidig pension , og andre siger fast ... Kender nemlig ikke meget til lov og § ..
__________________
Førtidspensionist per d. 1/7 2010.
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 20:50   #25
de4aks
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 23
Styrke: 0
de4aks er ny på vejen
er også sikker på den er fast.. det er jo bare en general lov der ligger ved alle førtidspensioner at de altid kan tage den op igen, hvis man begynder at arbejde i et stort omfang. har læst rimelig meget om det.. så er rimelig sikker.

tillykke med din pension, venter selv på min. snakkede med sagsbehandler idag, lægen i kommunen er ved at sætte sidste hånd på sagen, så håber det bliver snart.
de4aks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 21:48   #26
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerlili Se meddelelser
Nej, læs paragraf 16, det betyder midlertidig pension.
Du er da velkommen til at sige jeg tager fejl.

Men min egen mand har tidligere fået en midlertidig pension. og da stod det klart og tydeligt i afgørelsen at den skulle genoptages efter 2 år.

Siden har han fået den tilkendt fast. og der stod ikke noget som kunne ligne at den skulle genoptages..

så jeg mener nu nok, at jeg kan tillade mig at sige at det står klart og tydeligt hvis den skal genoptages.
mvh
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 16:26   #27
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
§ 20., stk. 1 Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16.
Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt .

Så muligheden for genvurdering af en førtidspension findes allerede fyldestgørende tilstede i nuværende lovgivning, da man ikke kan forvente nogen tilkendes førtidspension UDEN virkelig at opfylde de meget stramme betingelser herfor. Samtidigt er man som borger forpligtiget til, at underrette kommunen, om ændringer i ens sundhedstilstand.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 16:29   #28
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
okai mange tak alle ..
__________________
Førtidspensionist per d. 1/7 2010.
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 13:43   #29
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
førtidspensioner med klausul

" Kommunerne har mulighed for at tilkende førtidspensioner med klausul om, at sagen kan genoptages til vurdering på et senere tidspunkt. Analysen viser her, at kun 497 tilkendelser af førtidspension i 2008 var med klausul om genoptagelse af sagen til ny vurdering på et senere tidspunkt. Til trods for, at antallet af førtidspensioner, der tilkendes som følge af psykiske lidelser, er stærkt stigende, så er anvendelsen af klausulen om genoptagelse næsten ikke brugt. Klausul en kun anvendt i 3% af alle sager i 2008. For unge er andelen dog lidt højere. Her er klausulen anvendt i 8,5% af sagerne. "

http://www.brnordjylland.dk/Viden-om...on-100219.aspx

Findes der ikke nogen klausul i ens afgørelse om FP, ja..., så kan man sove roligt....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2010, 09:20   #30
ema
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
ema er ny på vejen
den lange sagsbehandling.

jeg har nu fået tilkendt min førtidspension, men jeg er blevet indstillet af to gange, først ved arbejdsprøvning,hvor jeg skulle være i 3 mdr, de sendte mig hjem efter en mdr
,og indstillede mig til førtidspension,i marts mdr.
derefter ny sagsbehandler,jeg forsøgte at tale på tlf svare i en mdr,men intet hørte,og det var hver dag jeg ringede op,
tilsidst var der en anden der i juli,overtog min sag,hun skulle også lige på ferie en mdr.
så kom vi til sep mdr,hvor hun så indstillede mig,hun ringede tilbage,og sagde den nu var afsendt,til kommunen,jeg blev tilkendt førtidspension.men mit spørgsmål er---er det der hvor man er i arbejdsprøvning der gælder,eller er det jobcentret. det lyder mærkelig at skulle indstilles 2 gange.eller tog det jobcentret ca 7 mdr at læse indstillingen.
ema er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bevilling af førtidspension petersenmia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 24-09-2013 23:00
Kommunernes bevilling af førtidspension til personer med en psykisk lidelse Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 15 21-11-2012 14:54
Bevilling/afslag førtidspension? Mussen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-11-2012 14:24
Bevilling af Førtidspension Lost10 Din historie 22 13-07-2010 17:05
½ bevilling iceb Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 19-09-2009 22:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension