K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2013, 18:57   #1
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
18.5 time effektiv?

Er det rigtig man ikke kan have over 18.5 time i fleksjob?- hvad nu hvis jeg har 25 timer men jeg har en række skåne hensyn som der skal tages højde for? Jeg er på pension nu og arbejder 9 timer i beskyttede beskæftigelse og håber på forsat udvikling hvis hovedet kan følge med men synes reglen om 18.5 time er skræmmende det kan man jo ikke leve af og hvis man skal gøre et forsøg får man det da førstdårligt når man er psykisk ustabil i forvejen :s - og man kan jo heller ikke være i en fagforening på feks 20 timer man kan ikke optjene dagpenge ret :s

Sidst redigeret af Mrperfektone; 13-12-2013 kl. 19:00.
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 19:25   #2
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
når man er oppe omkring de 20 timer på flexjob så begynder kommunen at betragte en som selvforsørgende og man er derfor ikke længere flexjobber og skal leve af det man kan tjene selv
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 21:02   #3
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
.

Ja ja men det vel 20 timer effektivt man kan vel godt have 25 hvis der mange skånehensyn som trækker den effektive tid ned?
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2013, 00:25   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mrperfektone Se meddelelser
Ja ja men det vel 20 timer effektivt man kan vel godt have 25 hvis der mange skånehensyn som trækker den effektive tid ned?
Hvis du er på max 18,5 time EFFEKTIVT så er du på den sikre side.. Derfor kan man godt være på job i fx. 25 timer.

Men der er vist ikke noget lovmæssigt fastlagt.. Det nærmeste er reglen om, at du skal være mindst 50% uarbejdsdygtig for at komme i BETRAGTNING til en fleksbevilling.

På den gamle ordning var der mange med et timetal på 20 - 25 timer ud af 37 timer.. Men jeg har ikke hørt om nogen, som har mistet retten til fleks af den grund.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2013, 12:28   #5
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Hvis du er på max 18,5 time EFFEKTIVT så er du på den sikre side.. Derfor kan man godt være på job i fx. 25 timer.

Men der er vist ikke noget lovmæssigt fastlagt.. Det nærmeste er reglen om, at du skal være mindst 50% uarbejdsdygtig for at komme i BETRAGTNING til en fleksbevilling.

På den gamle ordning var der mange med et timetal på 20 - 25 timer ud af 37 timer.. Men jeg har ikke hørt om nogen, som har mistet retten til fleks af den grund.
Okay jeg tænker bare meget over det da det måske kan blive fremtiden hvis jeg kan klare det men jeg vil give det et forsøg i beskyttet beskæftigelse over en længere periode så jeg kan se om jeg forbliver stabil pyskisk men synes reglen om 18.5 time er ondsvag det tvinger igen nogle til at bedrage systemet og snyde med det effektive timetal fordi man ikke kan klare sig for 20 timer effektiv uden tilskud ligesom at nogle førtidspensonister kunne blive fristede til sort arbejde da det ikke er registret nogle steder for hvis de feks bidrager med 2 timer kan de risikere at få deres førtidspension revuderet og få et fleksjob selvom ingen ved om de kan klare kravene i ordningen med hensyn til at være aktiv jobsøgende osv osv der jo ingen der siger at fordi man kan klare 2 timer kan man holde til at være i et fleksjob med de krav der stilles .
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension