K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2012, 18:32   #1
lomus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
lomus er ny på vejen
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen?

Hvis man har været på sygedagpenge 52 uger d. 1. dec., + forlænget 2 måneder til 1. feb. , dernæst dagpenge 1 måned, og herefter fast fuldtidarbejde 1. marts, hvordan er reglerne så for hvornår man kan få sygedagpenge igen, hvis man f.eks. skal ind og opereres og deraf skal sygemeldes igen?
Mener det er enten 3 måneder eller 6 måneder man skal have været ude af sygedagpenge systemet og raskmeldt før man kan få igen, men hvordan forholder det sig?
lomus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2012, 01:05   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det afhænger også af om du er alm løn slave eller selvstændig.

Hvor meget du får udbetalt opgøres i antallet af timer du har arbejdet og hvor meget du har tjent.

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=139213

Citat:
§ 26. Hvis retten til sygedagpenge er opbrugt under en sammenhængende sygeperiode på mere end 52 uger, jf. § 24, stk. 1, kan der på ny udbetales sygedagpenge, når den sygemeldte godtgør at have været arbejdsdygtig i mindst 13 uger efter varighedsbegrænsningens indtræden. Ved arbejdsdygtighed i mindre end 13 uger kan den sygemeldte på ny få udbetalt sygedagpenge fra kommunen, når beskæftigelseskravet i § 32 eller i § 42 er opfyldt. Det er endvidere et krav, at en af betingelserne i § 27 for at forlænge sygedagpengeperioden er opfyldt.
Ved selvstændige:

Citat:
§ 42. Retten til sygedagpenge er betinget af, at der inden for de seneste 12 måneder har været udøvet selvstændig virksomhed i mindst 6 måneder, heraf den seneste måned forud for sygefraværet. Virksomheden skal være udøvet i mindst halvdelen af den normale overenskomstmæssige ugentlige arbejdstid. Har virksomheden været udøvet i mindre end 6 måneder, medregnes perioder med forudgående beskæftigelse som lønmodtager.
Til en anden gang, så brug søgefunktionen og nyttige links, der vil du tit kunne finde svaret på dit spørgsmål, især hvis du lige gider bruge 5 min på at skimme den lov i gennem du spørger til (som her sygedagpengeloven)

Lige netop den type spørgsmål her har vi flere brugere som ikke ønsker at svare på, fordi de lidt føler det er at give rådgivning til snyd, jeg er af en anden opfattelse, loven er lige for alle, og selvfølgelig kan man komme ud for at blive rask, for så igen at blive syg få brug for OP ell. Der til er folk ude på at snyde, skal det nok blive opdaget, det er jeg ikke 2. sek i tvivl om, kommunerne skal spare og er ekstrem hurtige til at opsnappe når folk ikke har rent mel i posen, de har MEGET øje på den slags, og om muligt endnu hurtigere til at straffe for det urene mel.
Så snart det kommer til at spare har jeg ret stor tiltro til kommunerne og deres SB´ere... Hey kryds i kalenderen jeg har sagt noget positivt om kommunerne wii *lol*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg få sygedagpenge igen, hvis jeg ikke kan klare job? Jupiter Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 05-02-2012 17:49
Kommune fortrød: Thomas får sygedagpenge igen Webmaster K10 Nyheder 0 18-12-2011 12:40
raskmeldt men syg bo christensen Alt det andet 9 08-12-2010 18:34
Hvor længe skal man have arbejdet for at have optjent sin ret til sygedagpenge igen? Sivtop Alt det andet 6 23-10-2010 18:16
sygedagpenge igen? popiae Alt det andet 10 12-12-2007 10:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension