K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2008, 15:48   #11
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Skriver til min sagsbehandler 3 gange om ugen i øjeblikket for at rykke. Problemet er, at jeg er afsluttet i JSV, og jeg kommer ikke tilbage dertil, før jobcenteret er færdig med min revurdering, og i øjeblikket venter de på lægelige oplysninger..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 15:49   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
klassisk... fra hvem...din egen læge ? Så spørg din læge om at skynde sig !!!
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 15:52   #13
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Fra hospitalet som jeg har ringet til 2 gange. Igår hidsede jeg mig så lidt op, hun ville så undersøge det og ringe tilbage. Svaret er, at hospitalet HAR sendt papirerne og kommunen siger, de ikke har haft tid til at kigge posten igennem..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 15:53   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
vorherrebevares...eller er det væk igen...nej hør her de venter så længe de kan og trækker sager i langdrag

husk denne tråd...

Måske søg aktindsigt igen for at læse hvad de mener nu...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ht=revurdering

har fået af vide at de her er gode til at finde fleks...de ligger på Nørreport.

http://www.fleksjob.hartmanns.dk/?gc...FQREMAodWQdw9w
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 16:11   #15
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hvornår kan man vælge dem? Altså jeg mener, kommunen skal jo først blive færdige med min revurdering, og så skal jeg vel tilbage til JSV. Men er der ikke noget med, man på et tidspunkt får ret til en privat aktør?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 16:16   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
her er loven

Anden aktør

Personer, der er visiteret til fleksjob, har ret til at blive henvist til anden aktør med henblik på etablering af fleksjob, når personen har modtaget kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse i 6 måneder inden for 9 måneder efter visitationen til fleksjob. Det samme gælder, når personen har været i fleksjob eller ordinær beskæftigelse i 9 måneder inden for 18 måneder og derefter har modtaget ledighedsydelse i 6 måneder inden for 9 måneder. Perioder med ydelse under barsel medregnes ikke.



Personer, der er visiteret til fleksjob, og som kommunen ved revurderingen har vurderet fortsat opfylder betingelserne for fleksjob skal henvises til anden aktør med henblik på etablering af fleksjob, når personen har modtaget kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse i 12 måneder inden for 18 måneder efter visitationen til fleksjob. Det samme gælder, når personen har været i fleksjob eller ordinær beskæftigelse i 9 måneder inden for 18 måneder og derefter har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder med ydelse under barsel medregnes ikke.




Personen skal have mulighed for at vælge mellem flere aktører.




Kommunen skal vejlede om retten til at blive henvist til anden aktør og om henvisningen til anden aktør.



Personer, der er visiteret til fleksjob før den 1. januar 2007 og modtager ledighedsydelse, bliver omfattet af bestemmelsen om anden aktør, når de efter den 30. juni 2006 er blevet revurderet. Personer, der modtager kontanthjælp, starthjælp eller særlig ydelse, bliver omfattet af bestemmelsen, når der efter den 30. juni 2006 er foretaget opfølgning. Henvisning til anden aktør kan dog tidligst ske fra den 1. juli 2007.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 16:18   #17
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tak Stella
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 16:20   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
også det her og det var så lidt...

Seks ugers selvvalgt uddannelse

Personer, der er visiteret til fleksjob, kan inden for de første 12 måneders sammenlagt ledighed deltage i visse uddannelser. Uddannelserne kan maksimal have en længde af seks ugers varighed. De uddannelser, man kan vælge, fremgår af bilaget til bekendtgørelse nr. 679 fra 22. juni 2006 om ændring af bekendtgørelse af fleksjob. Kommunen kan oplyse nærmere om, hvilke uddannelser der er tale om, ligesom man kan finde bekendtgørelsen på Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside www.ams.dk. Man går ind under overskriften Tal og Love, dernæst under bekendtgørelser. Kommunen skal ikke godkende valget af uddannelse.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 08:07   #19
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Problemet er bare, at jeg er afsluttet i JSV.. Indtil de er færdige med revurderingen, sker der ikke noget som helst.

Og lige nu er jeg ved at springe i luften, for jeg har både mailet og ringet uden at få svar.

Så vidt jeg véd, venter de nu på lægekonsulenten.

11 mdr. er der gået nu Og jeg har ikke været til eneste møde i al den tid. Den sagsbehandler jeg har nu, har jeg aldrig set, og når jeg ringer, ved ingen hvem hun er

Ej helt ærligt, jeg er ved at gå AMOK!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2008, 11:25   #20
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Det kan jeg sandelig godt forstå du er gh72

Efter at have læst hele tråden synes jeg godt nok det er for dårligt med den behandling du får. Min mand er i fleksjob (dog pt. sygemeldt pga morbus scheuermann) og de gange han har haft brug for hjælp til at finde et job, har kommunen da hjulpet ham. Det kan jo ikke passe at man bliver visiteret til fleks, og så skal man gå hjemme og ikke ane hvad der skal ske nu. Hvad er din økonomi hvis jeg må være så fræk at spørge? Altså får du ledighedsydelse eller er du på kontanthjælp?

Det der så ryster mig allermest er, at du kontakter din sagsbehandler 3 gange om ugen uden resultat. Hold kæft, (undskyld sproget) hvis det var min sagsbehandler, så skulle hun dælme se mig troppe op og ikke forlade hendes kontor før der var sket noget. Og jeg havde fået det med på skrift. Hvorfor kan i ikke allesammen få samme slags sagsbehandler som jeg selv? Hun er simpelthen det sødeste og mest hjælpsomme væsen.

Og så om en uge så er hun sikkert også dum.... hehe ej det tror jeg ikke, men for pokkr da hvor er det trist at systemet skal tabe så mange mennesker på gulvet fordi de ikke har tid til at kigge posten igennem... det kan jo så ikke helt passe, da en undersøgelse viser at de kun bruger en time om dagen i snit til klient kontakt.... Så de må drikke kaffe og ryge smøger resten af dagen....

Lige lidt galde herfra. Håber da virkelig der snart sker noget gh72.

Mine tanker går til dig idag.

Knus marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revurdering af fleksjob, kan jeg miste 'fleksretten'?? Chrovnitsa Spørgsmål ang fleksjob 8 20-03-2013 23:00
Revurdering le cuere Dit og Dat 9 03-06-2012 15:09
Fleksjob revurdering le cuere Alt det andet 7 31-05-2012 07:01
revurdering af fleksjob-bevilling tigger Spørgsmål ang fleksjob 5 20-06-2011 07:22
Revurdering af fleksjob Maije Spørgsmål ang fleksjob 1 02-07-2007 15:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension