K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2009, 17:45   #1
Cdog
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Cdog er ny på vejen
Kommunernes tidsfrist

Jeg vil gerne have indflettet, at Guldborgsund kommune ikke overholder deres tidsfrister for borgerne. Jeg har personligt modtaget et brev fra borgmester Kaj Petersen, Guldborgsund Kommune, hvor han beklager dette. Men dette var først efter jeg havde klaget over ventetiden. Det kan ikke være rigtigt, at borgere der er kommet i klemme i systemet, skal vente til sagsbehandlere føler for at de skal svare. Der er en lovgivning på dette område, som burde tilgodese de svage i samfundet - lige nu er jeg en af dem - men det bliver bare ikke overholdt.
Administrationen i kommunerne er efterhånden så stor, at den enkelte i kommunen ikke ved hvor, hvad eller hvem deres kolleger er.
Håber på, at se Guldborgsund kommune, på den negative side af kommunens frister meget snart. Brev er tilgængeligt efter ønske.
venligst Jesper
Cdog er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 18:06   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Cdog.
Velkommen til. Tak, skal du ellers have, du lyder s.. vred. Herligt.

Du skal vide at vi har kæmpet længe for netop det du nævner. Se på forsiden under Svarfrister kommuner eller Statusrapport Svarfrister øverste venstre hjørne.

Tag et kopi af det relevante og send det til dit Handicapråd og kommunalbestyrelsens medlemmer. Så er du med i kampen.

Hvis ikke du, gør det garanterer jeg dig at det vil tage mindst 2-3 år før det er bragt i orden. Har du spørgsmål til fortolkningen af RSL §3 stk.2 kommer du bare igen.
Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 18:47   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cdog du kan bare sende linket til Webmaster i en pb du kan sende det på adressen ... http://www.k10.dk/private.php?do=newpm&u=2 det er godt at du kommer ind og skriver det men netop vores liste over kommuner der ikke overholder tidsfrister er et kæmpe arbejde, både at holde opdateret og at lave listen ...

Så når man opdager noget der ikke er ok så sender man linket til kommune siden til Webmaster og han sætter det på hurtigst muligt

Det er ikke altid at han når at se alle trådene og som Peter ganske rigtig skriver så er det noget der er arbejdet på meget længe (især af Peter ) og som du så helt rigtigt skriver så er det noget svineri at man ikke kan forvente at kommunerne overholder de mest simple love og regler ...

Og med de ord er det vist igen tid for mig til at surfe en tur igennem de kommuner vi har på listen og se om nogen har gjort noget for at få bragt orden i deres ting
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 08:07   #4
Maximus482
Udmeldt af K10
 
Maximus482s avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2009
Indlæg: 19
Styrke: 15
Maximus482 er ny på vejen
Næstved Kommune

Kan også tilføjes til kommuner, der ikke overholder tidsfrister, aktindsigt,partshøring, samt egne visioner om værdigrundlag, for hvordan man taler til borgerne.
Borgmester Henning Jensen er ligeglad. Han har travlt med at være på 'youtube', og tigger om en omfartsvej..
Maximus482 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 10:10   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg kan se at de har fjernet siden hvor deres tidsfrister lå så de skal da helt sikkert lige rettes..

Jeg har sendt linket til den side der var engang og skrevet til web at den ikke eksistere længere http://www.naestved.dk/404/index.htm...s&site=website

Men husk når i falder over at jeres kommunen enten har eller ikke har svarfrister på deres side , så skriv lige en pb til web om det sådan at vi kan få dem på listen af enten ok kommuner eller ikke ok kommuner ...

der er en liste over alle kommuner øverst til venstre på forsiden hedder kommuner svarfrister ....

Det vil gøre det meget nemmere for os der sidder og leder efter kommuner og prøver at få en dialog med kommunerne hvis vi ikke også selv skal sidder og terpe det hele igennem

PS har jeres kommune svarfrister på og de ikke står på listen over ok kommuner , så husk lige at skrive linket med til web til hvor svarfristerne er så han ikke også skal sidde og lede efter dem
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 14:02   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
NU TAGER JEG DEN LIGE IGEN .....

Jeg ved ikke om det er mig der ikke udtrykker mig godt nok eller om det er jer der

Vi har her på K10 et afsnit der hedder kommunale svarfrister ...

Den ligger her http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner

Der går man ind og ser om ens egen kommune er der , og har de en side med svarfrister ...

Konstatere man at de har en side med svarfrister og de ikke er på listen , sender man et link til webmaster med svarfristerne og de vil blive sat på ..

Konstatere man at de IKKE har en side med svarfrister skriver man igen til webmaster og skriver hvilke kommune man kommer fra og at de ikke har deres svarfrister oplyst .. med link til ens kommune

Så kommer de på listen over ikke ok kommuner og hen af vejen bliver de kontakte jævnligt af undertegnet og gjort opmærksom på at de åbenbart har lidt svært ved at leve op til retssikkerheden her i landet ...

Jeg ved godt at i er mange der sidder og prøver at få jeres kommuner til at overholde de gængse svarfrister ,men det er ikke lige der vi kan hjælpe jer , det jeg skiver om her er vores liste .....

Håber at jeg har forklaret det rigtig nu, så vi ikke lægger web´s mail boks ned ...
  Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 15:00   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen Optimist.

Nej, det ser ud til at din kommune har fjernet disse frister. Det er der mange kommuner der er i gang med pt.

Så der er kun een måde: skriv til kommunen om hvor du kan se de offentliggjorte sagsbehandlinsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 samtidig sender du kopi til formanden for handicaprådet:

Sind
Formand
Jeppe Bruun-Petersen
Farverhus 65
6200 Aabenraa
[email protected]
74 62 64 84

Lad os hører hvad der bliver svaret. Hilsen Peter

Sidste nyt. Har fundet følgende på kommunens hjemmeside men det er sædvanlivis ikke fyldesgørende. :
http://aabenraa.dk/borger/sundhed+-+...8relsesfrister

Sidst redigeret af phhmw; 16-04-2009 kl. 15:13. Årsag: tilføjelser
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tidsfrist SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-01-2012 23:13
Ang. tidsfrist i partshøring amacing Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 10-07-2011 21:33
Tidsfrist?? Road66 Spørgsmål ang fleksjob 11 17-07-2010 18:44
Tidsfrist for ressourceprofil gitta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-01-2010 02:49
Kommunens tidsfrist. MorWettendorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-11-2009 01:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension