K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2016, 10:55   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kan kommunen modsætte sig, at man tager et bestemt job

Hvis man ser et job, der går ud over de angivne skånebehov, men, som man ved, man kan klare, hvis atmosfæren er i orden - og især fordi man har erfaringer - kan kommunen så sætte sig imod at man tager det?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2016, 11:43   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis du selv finder et job og beder jobcenteret godkende det, behøver du jo ikke gøre opmærksom på at der kan være skånebehov som kun bliver tilgodeset netop her som ville være et problem.

hvis jobcenteret selv bringer det op og tænker det som et problem, kan du jo foreslå en praktik på stedet for at tjekke ud at du kan holde til det.

Jobcenteret er jo interesseret i at få dig i job, så mon ikke man ville få chancen for at bevise at man kan holde til det?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2016, 12:20   #3
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Nu kender jeg ikke noget til din sag, men det lyder lidt mærkeligt med nogle skånebehov som du tilsyneladende godt kan klare. Evt. betingelser for at kunne klare noget burde vel også være beskrevet.

Jeg kender ikke meget til kommunal sagsbehandling men ville opfatte dig som utroværdig, hvis du på den ene side ikke kan klare noget bestemt og derfor har skånebehov for området og på den anden side, at du godt kan klare noget, dog under forudsætning af at visse betingelser er opfyldt.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2016, 13:30   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
UHA! Nu bliver du vist mistænksom!
Jeg skal ikke stå, ikke være i larm og tummel, men bare arbejde med word og grafik i samarbejde med andre. Kommunen har vist bare fået den ide, at jeg ikke kan være i kontakt med andre, fordi jeg er asperger - men det kan jeg altså godt, hvis det foregår i en rolig atmosfære. Jeg tænker på timetallet - men jeg er nok ikke kandidat. Det lyder bare som noget for mig.
Jeg har ingen sagsbehandler, så de, der skal bestemme, kender ikke min sag rigtigt og har ikke læst resultaterne fra mine arbejdsprøvninger.
Jeg er bare bange for alt for firkantede grænser.

Sidst redigeret af mukke; 01-04-2016 kl. 13:32.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2016, 13:43   #5
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
UHA! Nu bliver du vist mistænksom!
Jeg skal ikke stå, ikke være i larm og tummel, men bare arbejde med word og grafik i samarbejde med andre. Kommunen har vist bare fået den ide, at jeg ikke kan være i kontakt med andre, fordi jeg er asperger - men det kan jeg altså godt, hvis det foregår i en rolig atmosfære. Jeg tænker på timetallet - men jeg er nok ikke kandidat. Det lyder bare som noget for mig.
Jeg har ingen sagsbehandler, så de, der skal bestemme, kender ikke min sag rigtigt og har ikke læst resultaterne fra mine arbejdsprøvninger.
Jeg er bare bange for alt for firkantede grænser.
ok, jeg troede bare at alle skånebehov mv var eller skulle være samlet et sted.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2016, 14:10   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ok, men forstår ikke formulering.... Skånebehovene er formuleret i den afsluttende akt....altså ét sted - de fysiske såvel som de psykiske.
Problemet er, at de, der efterfølgende håndterer alt vedr. job kan have en stereotyp opfattelse. Den jobkonsulent, jeg har fået, demonstrerer en meget oversigtlig, firkantet opfattelse af, hvad aspergere kan - som om vi var ens.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2016, 17:35   #7
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
ikke hvis du er enig med en arbejdsgiver

Jeg forstår godt hvad du mener Mukke. Jeg tror ikke en jobkonsulent kan nægte at godkende et job hvis timetallet passer nogenlunde. Det sikreste er nok at aftale alt med arbejdsgiveren - og få fat på jobkonsulenten til sidst. held og lykke
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2016, 17:57   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Dlne skånebehov skal være opfyldt. Det er kommunens opgave at påse det.

Men god ide at finde jobbet og præsentere det for kommunen og hør, hvad de siger.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2016, 23:57   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kommunen-----det må vel være jobkonsulenten? Hmmm, jeg tror at alle helst vil have, at jeg tager mere end de 7 timer....
Jeg har lige haft en periode, hvor jeg flippede ud over mangelen på præcise aftaler.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension