K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2007, 18:00   #21
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Wink faldet for varighedsbegrænsningen

Er det virkelig rigtigt, at der ikke findes andre i dette forum, som er faldet for varighedsbegrænsningen? Så er i heldige - i den forstand, for lige meget hvad der så står på hjemmesiderne, der er faktisk ikke nogen, der interesserer sig for os - og vi er faktisk mellem 500-1000, hvorom det gælder, at vi falder for ja, varighedsbegrænsningen -årligt og heraf finder 500 arbejde under en eller anden form - mens de andre 500 aldrig bliver selvforsørgende, men må forsørges af ægtefælle. Ingen hjælp der - heller ikke fra Jobcenter. Er der andre, der har prøvet dette - i dette forum?
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 18:07   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej cherie.

Jo, der er mange, der er faldet for varighedsbegrænsningen. Hvis du læser rundt omkring, vil du kunne se, at bl.a. 2.000 ledige fleksjobbere er sat på kontanthjælp eller starthjælp, fordi kommunen så kan spare penge, hvis de ikke når at afklare borgernes forsørgelsesgrundlag, inden varighedsbegrænsningen udløber.

Men igen... prøv at læse Lenas sag... de prøvede også at standse Lenas sygedagpenge.

Prøv at bruge søgefunktionen, så finder du sikkert en masse svar på nogle af dine spørgsmål, hvis der ikke lige er nogen, der svarer dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 18:09   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv at læse på HKs hjemmeside.

De har haft en sag i Folketinget, fordi cirka. 5.000 mister forsørgelsesgrundlaget.

Der er meget at finde rundt omkring... måske især på fagforeningernes hjemmesider.

www.hk.dk www.3f.dk

Blot for at nævne nogle.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 18:32   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er lidt mere, som er aktuelt for dig, cherie.

Den allersidste sætning viser, at du har krav på at blive arbejdsprøvet, selvom du ikke forsørges af kommunen.

Men prøv at læse det grundigt, for der står en masse vigtige ting.

Det er sakset fra nedenstående tråd. Det er fra Hillerød Kommune.

Citat:
Når en borger modtager sygedagpenge, har kommunen til opgave i videst muligt omfang at få belystden sygemeldtes arbejdsevne i forhold til fremtidige arbejdsmuligheder inden for den ovenfor nævntetidsramme på 52 uger, herunder udredning af eventuel berettigelse til hjælp og støtte efter den socialelovgivning, for eksempel i form af revalidering, fleksjob eller førtidspension.Der vil imidlertid være situationer, hvor det ikke er muligt at afklare borgerens arbejdsevne inden forde 52 uger eller inden for den tidsmæssige ramme, som bestemmelserne om forlængelse givermulighed for.Eksempler på tilfælde, hvor afklaring af arbejdsevnen ikke kan færdiggøres på sygedagpenge:hvis der fortsat er mulighed for at behandle borgerens lidelse og kommunen derfor ikke forud forbehandlingen kan afgøre borgerens fremtidige arbejdsevne


hvis det ikke er muligt lægeligt at afklare arbejdsevnen inden for den af loven givne tidsrammehvis der tilstøder en ny lidelse/ny fraværsårsag medfører det ikke, at borgeren påbegynder en nysygedagpengeperiode på 52 ugerI de nævnte tilfælde må den resterende del af afklaringen af arbejdsevnen ske uden sygedagpenge.Kommunen skal efter 3 måneders sygemelding foretage en såkaldt "bred rådighedsvurdering", hvordet vurderes, om den sygemeldte står til rådighed ikke blot for sit hidtidige fagområde, men for hele arbejdsmarkedet. A-kassen foretager sin rådighedsvurdering i forhold til det specifikke fagområde, som A-kassen dækker. Der kan derfor opstå situationer, hvor kommunen på baggrund aflægeerklæringer, arbejdsprøvningsforløb m.v. vurderer, at borgeren kan stå til rådighed for detsamlede arbejdsmarked og derfor kan raskmeldes uden yderligere tiltag, men hvor A-kassen vurderer, at borgeren ikke kan stå til rådighed inden for det specifikke fagområde. Borgeren vil i dissesituationer hverken være berettiget til sygedagpenge eller arbejdsløshedsunderstøttelse.For alle de nævnte situationer gælder, at der vil kunne ydes kontanthjælp, hvis borgeren opfylderbetingelserne for at modtage kontanthjælp, herunder at behovet for forsørgelse ikke kan dækkes viaformue eller ægtefælle. I de tilfælde, hvor borgerens forsørgelsesbehov dækkes på anden måde endkontanthjælp, har borgeren dog fortsat ret til at få afklaret sin arbejdsevne i kommunen
http://www.k10.dk/showthread.php?t=3286&page=2
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2008, 20:01   #25
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hej cherie

Ja, syges forhold er på visse punkter værre end asylansøgeres forhold.
Børnene rammes også.


Du spørger om, hvad du kan gøre.

Der skal i kommunens afslag stå i brevet, HVOR du kan klage.
I dit tilfælde skal du klage til Beskæftigelsesankenævnet, hvilket kommunen faktisk også skal hjælpe dig med, men det hører man aldrig om.

Kommunen må IKKE standse dine sygedagpenge UDEN en plan for det videre forløb. Kommunen SKAL hjælpe dig i arbejde. (Der er jo "mangel" på arbejdskraft.)

Da fristen på een måned for længst er overskredet i din sag, anbefaler jeg dig at sende din klage direkte til Beskæftigelsesankenævnet. Så kan de tage stillling til, HVORDAN du kan hjælpes ind på arbejdsmarkedet igen.

Jeg kan anbefale dig at søge forskellige steder her på siden. Bl.a. vedrørende opfølgning på sygedagpenge.

Håber, du kan bruge det til noget, ellers spørger du bare igen.

(Og så lige en bøn... vær sød at oprette en ny tråd.)

Det er et stykke tid siden, jeg har været inde på K10, men meget er sket siden sidst - nemlig - jeg har klaget til Beskæftigelsesankenævnet idet jeg har fået afslag på fleksjob.

Jeg er forlængst faldet for varighedsbegrænsningen og kommunen har skrevet at min arbejdsevne skal afklares "i andet regi" og at de ville være behjælpelige med "erhvervsafklarende foranstaltninger" - men det viste sig, at der var ingen "erhversafklarende foranstaltninger" - ej heller kan min arbejdsevne afklares i andet regi. Er der andre, der har hørt disse formuleringer hos kommunen?

Jeg har så klaget til Borgmesteren, som ikke vil røre ved sagen, fordi der verserer en sag hos Beskæftigelsesankenævnet - kommunen vil altså ikke hjælpe mig med at trænge ind på arbejdsmarkedet.

Ved et møde i kommunen foreslog de så, at jeg skulle "søge uopfordret og med en kontrakt i hånden tilbyde mig selv som gratis arbejdskraft" - så det har jeg så gjort - til kommunen. Jeg venter på svar. Mit forbund skal naturligvis involveres senere hen.

Min arbejdsskade er blevet hjemvist - så nu skal vi starte forfra - men det er jo helt fint - og så skulle jeg være berettiget til at få sygedagpenge.

Jeg vil kæmpe til det sidste - jeg har intet at miste. Sådan har I det vel også, ikke?

Mvh
Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varighedsbegrænsning, Mette F. lover intet dudde Politik og Samfund 3 14-01-2013 09:03
afslag på fleksjob og hjemvisning til kommunen om min sygdagpengesag. abigal12 Din historie 0 13-04-2012 12:12
Intet fald i fleksjob Stella Er det overhovdet til at få fleksjob? 0 04-05-2009 10:54
Intet liv under arbejdsprøvninger til fleksjob. Kalula Din historie 6 31-03-2009 08:02
Arbejdsskader og hør intet fra kommunen. går nok snart til pressen hjælp Toben Skal kommuner ikke overholde loven? 5 17-06-2008 17:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension