K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2012, 11:36   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Få alt på skrift, så er det alt andet lettere at bevise tingene.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 12:06   #12
sopka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
sopka er ny på vejen
Hej Scorpion

Jeg kan kun fortælle, hvordan min forlængelse for sygedagpenge refusion skete.

Jeg henviser til denne tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=23906

held og lykke

mvh sopka
sopka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 12:09   #13
Scorpion
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Scorpion er ny på vejen
Sdp stop

Hej sopka. Mener du jeg skal søge om det nu her ???
Scorpion er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 12:10   #14
sopka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Indlæg: 43
Styrke: 12
sopka er ny på vejen
ups glemte lige noget

Det var, da jeg kom med mit svar til partshøringen, at jeg efter at have argumenteret for hvorfor sygedagpenge ikke skulle stoppe, skrev, at såfremt de ikke var enig i disse argumenter, så ville jeg søge pension på det foreliggende grundlag og derefter fleksjob hvis afslag på pension.

Og ja husk at få alt på skrift. For de nægter, hvad de har sagt.

Held og lykke
sopka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 12:18   #15
Scorpion
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Scorpion er ny på vejen
Sdp stop

Hvilken § går det ind under hvis man søger pension ? at man skal have sygedagpenge ?
Scorpion er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 15:14   #16
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
godt du ikke så let gir dig for du vil nok ikke kunne klare 37 t pr uge normalt arbejde, ja sagsbehandlere har en anden retsopfattelse en andre.

har du friske opdaterede lægeudtalelser kan det være en fordel at søge pension selv.
du skriver bare, at du søger førtidspension §17. stk 1, 2. på det foreliggende grundlag.

der behøver ikke være en begrundelse, men ellers er det fordi du af dokumenterede helbredsproblemer ikke kan forsørge dig selv ved ordinært arbejde.

bare husk alt skal være skriftligt , samtaler må gerne optages og ha en bisidder med til møder
jeg håber du finder flere gode råd herinde
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 16:25   #17
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Scorpion Se meddelelser
Hej stampe. Jeg syntes at jeg går ind under nogle af dem under § 28 stk 4.
Men problemet er at min Sbh holder sig til den udtalese som lægekonsulenten har lavet hvilket jeg mener hun ikke må, og at hun slet ikke ser på hvad speacial lægen og min egen + min psygolog har skrevet, hun holder sig så kun til hvad han har skrevet den lægekonsulent.

Hej jo det sagde jeg også til min Sbh men hun sagde bare nej

Min Sbh har ikke en gang lavet en ressourceprofil, så de kan finde ud af om jeg kan få, Revalidering, Fleksjob, Førtidspension eller ordinært job.
Hej Scorpion.

Alle skal have lavet en ressourceprofil.

Hvis din sagsbehandler fejer dig af når du henviser til § , så sørg for at skrive det du siger og ønsker reelt svar på ned og få kvittering på det er afleveret ( husk kopi til dig selv . )

Alle lægepapirer skal ligge i din sag, og indgå i afgørelser.

Hvis du ønsker at søge førtidspension, behøver du ikke at være på sygedagpenge.

Hvis du hos din sagsbehandler søger førtidspension, må de ikke stoppe udb. af sygedagpenge, først når din ansøgning om førtidspension er behandlet og afgjort.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 17:27   #18
Scorpion
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2012
Indlæg: 16
Styrke: 12
Scorpion er ny på vejen
Sdp stop

Hej le cuere. Har fået at vide fra min egen læge, hun siger at jeg skal passe på med at søge førtidspension, kan man søge til felx på sammen måde som førtidspension. så man bremser sagen med at de stopper sygdagpenge ??
Har nemlige snakket om flex med både psy og læge, retter det var dem som spurgte om jeg havde tænkt på det.
Scorpion er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 17:51   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Scorpion,

Ja du kan selv søge pension i forbindelse med sdp. stop. Dette iht. §17!! Dog skal du regne med, at det er en kort fornøjelse. Du kan forvente, at forblive på sdp. i 1 dage - til max. 3 mdr. medens ansøgningen står på. Hvis dine papirer ikke er til det, må du regne med afslag, hvorefter du vippes ud af systemet omgående. Efter flg. bliver du som ved stop af sdp. tilbudt at søge kh.

Alternativet omkring pension kunne være, at kommunen selv ønskede, at indstille dig og således starte en §18, men der lyder i slet ikke til, at være i din sag pt.

Fleksjob er ligeså noget man indstilles til via arbejdsprøvning(er) og helbredsmæssige afklaring(er). Når alt er på plads deromkring kan man være heldig og blive indstillet til fleksvisitering.

Med ovenstående skal du nok mest koncentrere dig hvorvidt grundlaget for forlængelse af dine sygedagpenge er ok.

Du skriver bl.a, at du blev anvist, at blive raskmeldt, hvorfor det?

Har du været i arbejdsprøvning under din sdp. periode?

Læger, psykiatere, psykologer og andre special indsatser har ingen kompetance omkring hvad man skal gøre i sdp. systemet som sådan. De kan ikke anbefale at du får fleksjob eller funktion. Fint nok at du får hjælp til en partshøring, lad os håbe at den bliver hørt og følger sygedagpengelovens regler. For kommunen er det vigtigt, at lægerne i deres papirer har angivet dit funktions niveau, dvs. hvordan du fungere i hverdagen og dennes opgaver og det vil jeg da formode at de også har!!??

Ligeledes formoder jeg, at du er stationær i dine lidelser for det er også en af de øverste prioriteter i forhold til forlængelse af sdp.

Ligesom Stampe syntes jeg at vi mangler flere info. i din sag i forhold til at rådgive dig. Det største spørgmål er nok hvad er sket mens du har været på sdp. i 52 uger?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 24-08-2012 kl. 17:55.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 18:10   #20
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Scorpion Se meddelelser
Hej le cuere. Har fået at vide fra min egen læge, hun siger at jeg skal passe på med at søge førtidspension, kan man søge til felx på sammen måde som førtidspension. så man bremser sagen med at de stopper sygdagpenge ??
Har nemlige snakket om flex med både psy og læge, retter det var dem som spurgte om jeg havde tænkt på det.
Hej Scorpion.

Godt spørgsmål. Jeg tror ikke ansøgning om fleks. bevirker at de ikke har ret til at stoppe sygedagpenge, men jeg ved det ikke. Måske en anden person her på K10 ved det.

Man kan kun få førtidspension hvis erhvervsevnen er nedsat til det ubetydelige i alle erhverv.

Men selvom de siger det, er det eneste der kan ske ved at man søger førtidspension, at man får afslag. Får man det, kan man så enten anke afgørelsen eller søge fleksjob.

Til gengæld så får du jo udb. sygedagpenge i tiden der går fra du søger føtidspension og indtil ansøgningen har været igennem systemet. du er sikret mod at de stopper dine sygedagpengene, hvilket jo er en fordel.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sdp Stop Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 17-09-2012 06:31
Sdp-stop hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-07-2012 14:24
Stop af revalidering?? joseemma Alt det andet 10 12-08-2011 14:05
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Råb op og sig stop! Tante Ana Det er da strengt ! 13 05-03-2009 12:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension