K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2010, 19:58   #1
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
kursusbeløb til fastholdelse i fleksjob

Hey der
Er der nogen herinde som ved hvad kommunen betaler for et 20 ugers kursus hos ”Contra” ?
Jeg har ladet mig fortælle at der er en pris for kursus og en ”bonus” hvis det lykkes dem at finde job til en.
Min situation er kort fortalt:
Jeg har været ansat i fleksjob på 16 timer siden 2004, men var desværre indblandet i en færdselsulykke i 2008, som gjorde at jeg blev opsagt hos min daværende arbejdsgiver. Jeg har dog løbende haft en positiv dialog med min arbejdsgiver, som har gjort, at jeg i november 2009 fik en aftale om genansættelse. Eneste betingelse fra arbejdsgiver var at jeg skulle gennemgå nogle kurser, som arbejdsgiver var pålagt fra producenterne (ja det drejer sig om en virksomhed inden for telekommunikation.) Prisen for disse kurser ville i 2010 kr ca blive 150.000,- som arbejdsgiver ville betale halvdelen af, så kommunens udgift ville ca blive kr. 75000,-, og beløbet skulle således betales til arbejdsgiver over 6 måneder i løbet af 2010.
En sagsbehandlings tid på ca.5 mdr. fra kommunens side,inden jeg fik et mundligt afslag, med begrundelsen: Der kan ikke bevilges så stort et beløb, for at fastholde dig i job, fik både min arbejdsgiver og jeg selv, til at ryste på hovedet.
Jeg har endnu ikke kunnet finde på skrift, at der skulle være et loft på kursus beløb mv, for at blive fastholdt i job, og jeg er i den forbindelse interesseret i at få oplyst hvad kommunen betaler for et kursus, som jo ikke garanterer mig job.
På forhånd tak
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 02:03   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg ved ikke, om man kan få oplyst, hvad sådan et kursus koster. Jeg har selv været hos Contra og der gik mange rygter om priser osv., der var endda en, der spurgte om prisen hun havde hørt, var rigtig, og der fik vi bare at vide, at det var en forretningshemmelighed.. Så jeg ved ikke, du kan jo prøve at spørge dem eller kommunen, om de vil oplyse om det.
Men noget andet er, at hvis en arbejdsgiver gerne vil have dig ansat, så burde de da også stå for den efteruddannelse der er nødvendig i jobbet; det kan man da ikke bare regne med, at kommunen vil betale for?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 07:24   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ved, at et forløb hos et Reva-center ofte IKKE koster under 100.000kr.

Prøv engang at spørge til pris, ring eller skriv.
Måske det var en god ide at skrive for senere dokumentation.
Evt du kan finde det i kommunes referater der er offentlige, omkring udbydere, til job-centret.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 09:49   #4
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Jeg googlede lige lidt – og det ser ud til at priserne er meget forskellige.
Revaforløb kan koste 3500,- – 4500,- om ugen
Se f.eks her http://www.revasonderborg.dk/Reva-sd...udsparaply.pdf
Eller HKI
http://www.hki.dk/fileadmin/Billeder...isoversigt.pdf

Andre aktører ser ud til at have langt lavere priser – Her en lidt ældre aftale med Ramsdal
16 uger efter forløbsstart afregnes driftstilskud: Kr. 4.800 ekskl. moms
Ved ansættelse i fleksjob afregnes 50 % af bonusandel: Kr. 7.200 ekskl. moms
13 uger efter jobstart afregnes 50 % af bonusandel: Kr. 7.200 ekskl. moms
Se hele aftalen her:

http://domino.rksk.dk/internet/Agenda_internet.nsf/7f9a50e3cbaa75d0c12572c0002ff75a/7aa2a78732a81bd0c12573520025d789/$FILE/Kontrakt%20-%20Skjern.pdf
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 12:34   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Teletrold Se meddelelser
Hey der
Er der nogen herinde som ved hvad kommunen betaler for et 20 ugers kursus hos ”Contra” ?
Jeg har ladet mig fortælle at der er en pris for kursus og en ”bonus” hvis det lykkes dem at finde job til en.
Min situation er kort fortalt:
Jeg har været ansat i fleksjob på 16 timer siden 2004, men var desværre indblandet i en færdselsulykke i 2008, som gjorde at jeg blev opsagt hos min daværende arbejdsgiver. Jeg har dog løbende haft en positiv dialog med min arbejdsgiver, som har gjort, at jeg i november 2009 fik en aftale om genansættelse. Eneste betingelse fra arbejdsgiver var at jeg skulle gennemgå nogle kurser, som arbejdsgiver var pålagt fra producenterne (ja det drejer sig om en virksomhed inden for telekommunikation.) Prisen for disse kurser ville i 2010 kr ca blive 150.000,- som arbejdsgiver ville betale halvdelen af, så kommunens udgift ville ca blive kr. 75000,-, og beløbet skulle således betales til arbejdsgiver over 6 måneder i løbet af 2010.
En sagsbehandlings tid på ca.5 mdr. fra kommunens side,inden jeg fik et mundligt afslag, med begrundelsen: Der kan ikke bevilges så stort et beløb, for at fastholde dig i job, fik både min arbejdsgiver og jeg selv, til at ryste på hovedet.
Jeg har endnu ikke kunnet finde på skrift, at der skulle være et loft på kursus beløb mv, for at blive fastholdt i job, og jeg er i den forbindelse interesseret i at få oplyst hvad kommunen betaler for et kursus, som jo ikke garanterer mig job.
På forhånd tak
Hvis jeg var dig ville jeg skrive til den der havde givet mig afslaget og bede om at få det på skrift, jeg ville så samtidig sende historien til borgmester og kommunalbestyrelse hvor jeg stillede spørgsmålstegn ved kommunen prioritering, der er ingen garanti for at du kommer i job ved at være hos privat aktør, dertil kommer at kommunen hvis ikke det lykkedes at finde et job til dig inden for en given tid (12 ud af 18 måneder) vil miste refusion til dig og derfor vil skulle stå alene med udgiften til din ledighedydelse og det er lidt svært at se logikken i det ...

Det er ikke sikkert at der kommer noget ud af det men det er da et forsøg værd
  Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 14:52   #6
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
hey igen
Jeg takker for de gode svar, og jeg prøver nu på at få et skriftligt afslag så jeg kan anke sagen.
Jeg vender tilbage når der sker noget nyt i sagen
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afklaring i forhold til fastholdelse i fleksjob.... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 72 19-05-2011 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension