K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2009, 20:02   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Definition af "Varig" i forhold til fleksjob

Hej.

Lige et kort resume fulgt af mit spørgsmål:

Jeg er sygemeldt og har været det i næsten 2 år. Er desværre kommet på kontanthjælp efter 52 + 13 + 13 ugers sygedagpenge. Den sag ligger i beskæftigelsesankenævnet. Jeg har ingen sikker diagnose, men en del speciallægeerklæringer med forskellige bud på en diagnose - desværre er der ikke 2 der er helt ens. De tidligere speciallægerklæringer mener min tilstand er varig og at jeg vil kunne klare et fleksjob. Det har jobcenteret/kommunen "naturligvis" ikke rettet sig efter og har afvist fleksjob med den begrundelse at jeg ikke har en sikker diagnose - den anke ligger også i beskæftigelsesankenævnet.

Nu til mit spørgsmål:
Min nyeste speciallægeerklæring vil komme til at lyde på en hjernebetændelse, hvoraf jeg har eftervirkningerne - det kan helbredes med tiden. Det er således ikke varigt ( = for evigt ), men kan tage flere år om at hele. Der er kun tiden og smertestillende der kan hjælpe. Ingen fysiske øvelser/træning kan afhjælpe det. Jeg spurgte ekstra lægen, da REVA har fundet alskens dårligdomme, der kan afhjælpes ved træning.

Er det mon nok til, at kommunen/jobcenteret ( endelig ) bevilliger mig fleksjob?
Hvad er jeres erfaringer?
Kan jeg forlange at kommunen henviser mig til f.eks. en MR-scanning, hvis de bliver ved med at "plage" mig med unødig ventetid og andre cirkusnumre?

Hilsen
Cordulla
- stadigt mere træt af at sidde fast i "siruppen" bestående af alle de løfter sagsbehandleren kommer med, men ikke holder, og alle de teorier og diagnoser, der ikke bliver registreret/læst af jobcenter/kommune.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 11:20   #2
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Tror desværre ikke du får bevilget fleksjob, det er supervigtigt at der ikke er den mindste chance for at du med tiden bliver i stand til ordinært fuldtidsarbejde. Min erfaring er, at det er vigtigt at have ord som varig, stationær, ubehandlelig o.s.v med i sin sag. Det er skidt for din sag at der står du kan helbredes med tiden, samt at REVA peger på at træning kan afhjælpe alaskens andre dårligdomme.

Men da du har anket både stop af sygedagpenge og afslag på fleksjob, så er der nok ikke andet for, end at vente og se ankeafgørelserne. Det samme tror jeg kommunen gør.

Du kan heller ikke FORLANGE, at kommunen henviser til MR-scanning, men du kan da prøve at spørge om de alligevel vil betale en MR-scanning....er sådan en scanning vigtig i forhold til at afklare dig og din sag, så kan det muligvis bevilges.....ellers så prøv at få din læge/speciallæge til at henvise dig.

Hvad siger din egen læge? Eftervirkninger efter hjernebetændelse er dog en diagnose.

Vh S.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 11:33   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvordan kan lægerne snakke om en hjernebetændelse, uden en MR-scanning.
Men tro mig, jeg føler med dig, øv ingen sikker diagnose igennem 7 år
har selv været til 6 af den slags siden 2002. har godt en nok hjernelidelse, som en del af min diagnose. Men kunne først ses mellem de sidste to fra 2006 og 2009.
grund der var en smule i 2006, men som de ikke mente havde en større betydning.
dernæst en helt ny MR-scanner i 2009. Samt min tilstand er også blevet langt dårligere i perioden.
Du får ikke en uden du lægger meget pres på lægerne, den er nemlig meget dyre og udfører. Kommunen betaler ikke.
Især når lægerne oven i mener man ikke fejler noget neurologisk.
de tog meget fejl, men de læger får man aldrig en undskyldning af.
Men kæmp og kæmp og ikke give op. Har lært en ting, der er en kæmpe forskel på lægernes
kompetencer.
Hvis jeg ikke selv havde presses på lægerne, havde jeg helt sikkert ingen diagnose idag.

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-10-2009 kl. 11:39.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 12:44   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det er faktisk muligt....

....ved hjælp af blodprøver at se om der er betændelsestilstande i kroppen. Og udfra hvilke betændelsesbakterier det er at fastslå hvor betændelsen sidder. Så jo man kan godt fastslå en hjernebetændelse uden en scanning af hjerne. Det gjorde man trods alt indtil for 25-30 år siden.
Netop hjernebetændelse har nogle meget konkrete symptomer, såsom at nakken bliver stiv, hovedet kan ikke bevæges frem og tilbage, er nok den mest dominante.

Men Cordulla, hvis du mener en scanning af hjernen kan hjælpe dig, så bør du gå til din læge og få en henvisning til en neurolog, du siger bare til din læge "Jeg vil gerne have en henvisning til en Neurolog". Punktum. Det må han ikke nægte dig. Og sommetider er man nødt til at tage sagen i egen hånd. Og giv ikke op før du har en diagnose.
Men en god ide er at du begynder at holde en dagbog, over din tilstand, dine symptomer, og din medicin.

Held og lykke.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 14:40   #5
Angel
Ved at vænne sig til K10
 
Angels avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2009
Lokation: Høje Taastrup
Alder: 64
Indlæg: 21
Styrke: 16
Angel er ny på vejen
Kan måske blive rask om nogle år

Et lille sidespring med udgangspunkt i Cordullas diagnose.

Citat:
Oprindeligt indsendt af storesøster Se meddelelser
Tror desværre ikke du får bevilget fleksjob, det er supervigtigt at der ikke er den mindste chance for at du med tiden bliver i stand til ordinært fuldtidsarbejde. Min erfaring er, at det er vigtigt at have ord som varig, stationær, ubehandlelig o.s.v med i sin sag. Det er skidt for din sag at der står du kan helbredes med tiden, samt at REVA peger på at træning kan afhjælpe alaskens andre dårligdomme.
Jeg får koldsved ved at læse at det er noget skidt at få diagnose/prognose der siger man måske bliver rask/bedre om nogle år. Jeg troede at det var positivt, for så kan jeg få flexjob og om nogle år kan man vurdere om jeg er blevet så meget bedre at jeg kan arbejde på ordinære vilkår. Mine diagnoser er heller ikke glasklare og bestemt ikke kendte sygdomme og følgeproblemer.

Hvad skal jeg gøre og leve af indtil tiden miraluløst har helbredt mig?

Kan I henvise til tråde der omtaler dette problem, for det er nyt for mig.

Angel
__________________
Livet måles ikke ved antallet af åndedrag vi tager, men af de øjeblikke der tager vejret fra os.
Angel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 14:57   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
netop det skulle jo være positivt, at man kan få det bedre.
bare ikke når det hedder pension eller flex.
der skal ens sygdom være varrig til de 65. Alså ingen mulighed at ens tilstand bliver bedre. det skal man så have papir fra lægerne.
I mange tilfælde er problemet netop, hvis lægerne eller kommunen ikke mener ens tilstand er varrig. Så er man stort set tabt i systemet.
det står i social loven.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 15:26   #7
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej.

Tak for jeres svar, selvom det lidt er hvad jeg frygtede....

Jeg har flere specialelægeerklæringer - herunder fra 2 neurologer, hvoraf den ene kunne ikke finde noget ( eller i hvertfald ikke det han søgte efter ).
3 andre speciallæger har brugt ord som "varig", "stationær" og "kun symptombehandling".
Selv på baggrund af disse lægeerklæringer afviste jobcenteret at visitere mig til fleksjob.

Så var det jeg kom til REVA , der fandt det mange "problemer" især med hensyn til min holding - den fysiske holdning altså - og forskellige led og muskelspændinger. Men de fandt heller ingen diagnose. Det positive var så, at det hele kunne trænes væk i løbet af ½ år. Gid det da var så vel.

Så kom jeg til den seneste speciallæge, som altså mener det går over i løbet af et par år.

Mit spørgsmål om henvisning til MR-scanning gik derfor på, at det måske kunne være med til at afklare om min situation er varig eller langvarig. Der er dog nogen forskel på "for evigt" og "måske 4-5 år".

Jeg kommer nok ikke op på fuld tid bare sådan - jeg har været arbejdsprøvet i 9 måneder samme fantastiske sted. Jeg virkelig elskede at være der, men var der i max. 6 timer om dagen ( incl. pauser ) med 1-2 ugentlige sygedage.

Som det ser ud efter den sidste lægeerklæring kan jeg altså se frem til et par år på kontanthjælp og al det formyderi og de meningsløse krav der stilles. Ikke ligefrem de mest lyse fremtidsudsigter.

ØV, ØV og 117 x ØV.

Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 15:27   #8
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Hejsan.
Hvis jeg var dig, ville jeg gå til egen læge, og blive henvist til MR Skanning den vej igennem. Er der ikke mulighed for, at du sammen med din læge, kan blive enige om, en kompeten person, der kan samle de forskellige læge udtalelser, og lave en samlet udredning? Det må da være den vej du skal.
Knus fra Lotus.
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 17:05   #9
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Hvis kommunen har brugt det at du ikke har en diagnose som begrundelse for ikke at give dig fleksjob, har du efter min mening en god sag. Det er nemlig ikke diagnosen der bestemmer, men derimod arbejdsevnen.

At lægerne så ikke kan blive enige om hvad du fejler og om det kan behandles er så straks værre, da tilstanden SKAL være varig for at du kan få fleksjob/pension.

Jeg vil dog håbe at det hjælper at 3 læger har sagt varig/stationær, men desværre er det kun noget tiden vil vise.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 17:09   #10
puttenu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Alder: 57
Indlæg: 28
Styrke: 15
puttenu er ny på vejen
hej
har bare lige lyst til at sige, at man IKKE kan have en meningtits (hjernehindebetændelse)uden at opdage det!!!!! jeg havde det for ca.11 år siden , og måtte fake nakketivhed for at blive indlagt! men udover det har man høj feber, en hovedpine som er=3x migrænanfald,senere kommer opkastninger, eller sagt på en anden på måde man er ikke i tvivl om at man er ved at tage biletten..... konstateringen af meningtits forgår ved blodprøve samt udtag af knoglemarv dette kan osse mærkes!!
undskyld cordulla,det havde ikke så meget med sagen at gøre...
held og lykke ,og kæmp vidre...
puttenu er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Videoen "Når funktionsnedsættelsen er varig og ikke kan ændres af pisk eller gulerod" Elaine Et godt link! 7 27-01-2011 18:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
"Lægelig" definition på kronisk sygdom! buster Alt det andet 13 10-01-2010 14:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension