K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2012, 20:13   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tesh Se meddelelser
Jeg har siden April 2010 været sygmeldt med lænde smerter, har været hele møllen igennem, hos læger, kiropraktor, fys, behandlinger med massage, knæk,elektroder chokbølge osv osv hver gang blev smerterne værre....
røngten viste ingenting.

MR. skanner viste en lille revne i diskus mellem l5 og s1 og en mulig lille prolaps midtfor, fik besked på det ikke var/er derfor jeg har smerter, og skulle fortsætte med træning, som hver gang gir flere smerter....

Blev kaldt til møde på kommunen, Marts 2011 og fik afvide at nu skulle vi tænke hurtigt for at få mig raskmeldt, De syntes jeg skulle i arb. prøvning på et plejehjem, da jeg der kunne læse avisen og hygge med de ældre, min farmor lå på hospice med kræft og jeg kunne ikke overskue at skulle sidde hos, og hygge med andre ældre lige i den tid, så jeg "fandt" et andet sted (skolebibliotek) med alle skånehensyn, men på trods a det havde/fik jeg stadig rigtig mange smerter...

Sb sagde jeg skulle i en arb prøvning mere da EN ikke kunne stå alene, hvis hun skulle ha nok til hvis jeg ikke blev rask og senere skulle indstille mig til flex...

Da jeg i mellemtiden havde mistet min elskede farmor kunne hun se muligheden for arb prøvning på et plejehjem.. Det følte jeg mig ikke klar til så "fandt" et nyt sted en lille special butik - Der har jeg nu været knap 6 måneder...

Jeg er rigtig glad for at være der og chefen sørger for at jeg har det godt og alle tager hensyn til mig - problemet er bare at jeg ikke kan holde til det, jeg er der max 2-3 timer 4 dage om ugen ( mindre nu)

Nu er jeg så kommet på smertecenter og fået diagnosen Kronisk Kompleks non-malign smertetilstand, og skal i et behandlingsforløb der, de siger de ikke kan gøre mig rask men at de kan hjælpe mig til at acceptere og måske finde en pille der kan mindske mine smerter...

MEEEN mine 52+39 uger stopper om 1 måned, så er det kontanthjælp

PUHA det blev vist en lang smørre selvom jeg syntes jeg ikke har det hele med !!!

Det jeg har brug for råd til er....

Sb siger der ikke er nok til hun kan indstille mig til en pension men syntes jeg selv skal gøre det, den vil blive afvist men så kan jeg håbe på der er nyt mht behandlingen på smertecenter,-som hun siger...

Jeg har hørt fra flere at det vil skade min "sag" hvis jeg selv søger, nogen der har erfaringer med det ???
Hej Tesh,

Du skal endelig ikke selv søge pension iht. §17, den skal helst søges af din sagsbehandler iht. §18, men den tid og forhåbentlig glæde.

Ligenu skal du arbejde på forlængelse af dine sygedagpenge, for som jeg kan se er du "kun" blevet forlænget een gang og dette iht. §27 stk. 2. Man kan sagtens forlænges flere gange, bare det ikke er det samme pkt. nr. Jeg vil mene at du kan forlænges iht. §27 stk. 1 nr. 4. Forlængelses reglerne lyder som flg.

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægeligebehandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Hvis du "bare" har nogle læge papirer, der indikere at du ALDRIG kommer på det ordinære arbejdsmarked igen, så bør du kunne forlænges iht. nr. 4 for afklaring mod fleks eller ftp.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:40   #12
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tesh Se meddelelser
Jeg har papirer fra remoutalog der siger at der er som jeg skrev, forstår ikke hvorfor der blir stillet tvivl om det Peter ? :-)

Men gir dig ret det er noget rod, men det er mht at jeg snart står uden indtægt

Jeg er forresten fra Rebild kommune :-) du spurgte tidligere, jeg er nu i behandling på smertecenter på skørping privat hospital...

Chokbølger var hos en kiropraktor, og vil lige sige den dag kunne jeg ikke selv gå derfra ikke engang selv åbne døren, men jeg var i arbejde (sygmeldt) på det tidspunkt, og "hoppede" på alle de behandlinger de sagde ville hjælpe mig...
Set i bakspejlet, skulle jeg ikke ha tænkt "det skal være skidt før det blir godt"
Men det kan jeg ikke bruge til noget nu....
Jeg mener du bør indberette chokbølge behandlingen til sundhedsstyrelsen som kan tage stilling til den praksis !!!
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd søges. ASS. DahlDK Alt det andet 4 11-03-2013 13:17
Veninder søges .... solsikke Alt det andet 28 28-02-2012 07:33
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
Skatteekspert søges Simmer Spørgsmål ang fleksjob 4 31-08-2009 19:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension