K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2012, 15:24   #131
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
nu er jeg lige lidt nys hvordan klar i jer i hverdagen for for mig er det temmelig nyt at det er på vist nerve skade. jeg har altid fået at vide før det var en diskus med nerveråds tryk efter et trafikuheld hvor jeg først fik dianosne piskesmæl efet år fandt man en polaps og nu her 10 år efter er det gået over i nerve skade fordi min nerve baner er ødelagt og mit centralnerve systen ikke funger og er meget følsom jeg tåler ikke berøring på den ene side af kroppen og jeg kan ved det mindst brug af min arm bliver hele min arm hånd spastisk. jeg bliver jaget rundt af min kommune der er søgt pension til mig før men har ikke fået det. fordi de her midler der nu afprøves ikke var prøvet. selvom lægen der skulle afprøve det skrev det ikke ville gavne min funktions evne kun livskvalitet.
og jeg har været i 2 arbejds prøvninger, hvor de begge steder ikke ville stå til andsvar for mit helbred gik i krame hele tiden.
tro det mener pensions temet jeg ikke er arbejds prøvet nog for de siger de ikke mener der er grundlag nok til at vuder min evne når jeg beggesetder er stoppe. ja det er doppel moralsk.
jeg ønsker godt nok et mirakel så jeg må få det tålig og kan passe et fleksjob igen med den rette medicin og hjælp.
men jeg ved det er urealistisk det siger lægen også selv men han må ikke vude det arbejdesmessige men han siger så han må skrive han frøgter mit helberd ved en ny prøvning.
men hvad tiden bringer ja det ved jeg ikke. har to ønsker en fe med en tryllestav eller en pension men begge ting er umuligt.
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 15:35   #132
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Jeg fik en arbejdsskade i hånden, som jeg så blev opereret for.
Under denne operation "mener/tror" man at nerven i armen blev beskadiget.
Jeg har idag ingen krafter i armen, den er for det meste følelsløs og brænder.
Jeg er alene med 2 drenge og det er på ingen måde nemt, skal ha hjælp til mange ting, det får jeg så heldigvis af min store søn.
Jeg er pt i virksomshedspraktik i butik under revalidering, men er lige blevet sygemeldt pga forværring af sygdommen.
Min sygdom er stationær og der er ingen helbredsmuligheder.
De kan ikke gøre mere, kun smertedække mig lidt.
Aner ikke hvad min fremtid bringer, men noget godt håber jeg.
Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 20:18   #133
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
lige en ny status her fra..
jeg har så nu fået prøvet det medicin lyrika af men jeg kunne ikke tåle det fik en ærlerkisk reation på det. så du har jeg prøvet alt af muligehedder i forskællig medicin og desværre ikke noget der hjælper mig så lægen på smerte kliniken siger der ikke er noget der hjælper mig jeg bliver afsluttet der her inden for de næste uger.
men selvom de ikke har kunne hjælpe mig med smerte så har det hjulpet meget på min måde at pivoter på og jeg har efter mange år fået en forståelse for hvad der sker i min krop.

så nu venter jeg igen på hvad så. for da jeg fik afslag på min pension var det jo begrundet med manglene tverfaglig vuderin på smerte klinik. og at mine arbejdspøvninger begge er stoppet før tid fordi arbejds stederne ikke tur stå til andsvar for at min skad ikke ville bliver være for de så en forverinved arbejd.

så nu er jeg spændt på om der venter mig en ny arbejdsprøvning. lægen på smaerte klingen sige som han jo har helt ret i han må ikke arbejds vuder mig men han må skrive sin bekymring over at min smerte tilstand vil blive for været og det ville blive uudholdig for mig.
så er det bare hvordan kommunen vil se på det om de stadig forlanger en arbejdsprøvning mere eller høre på det lægen skriver nogen der selv har erfaring med dette

hilsen og fra sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 09:53   #134
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sanne mor,

Det lyder til at have været et godt forløb på smerte klinikken, ikke mindst i forhold til at du har fået bedre forståelse for dine smerter og evt. foregribelse af disse.

Jeg prøvede også selv Lyrica og blev helt "skæv" af disse, tror at det er noget stærkt stads.

Det lyder jo til at lægerne på smerte klinikken vil anvise, at du ikke skal arbejdsprøvning, da det kan være forværrende for dit helbred. Dette skal/bør kommunen respektere, så vi må håbe at lægerne skriver det klokke klart. Hvis der bliver tvivl efter rapporten, så syntes jeg at du skal have fat i lægerne igen, så kommunen makker ret i forhold til at du ikke skal i arbejdsprøvning igen.

I min sag har min psykolog skrevet det et sted og lægekonsulenten har citeret det i en af sine vurderinger, men det blev der ikke taget højde for og min psykiater mente da at jeg skulle prøve, jeg kunne jo altid blive sygemeldt. Det blev jeg så efter 4½ uge, men jeg havde ønsket at jeg havde fået en kontraincidering fra start, for det var rigtigt hårdt.

Håber det går godt med din sag videre frem.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 10:05   #135
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
Enteneller

jeg sad i går og havde dig i mine tanker. for så vit jeg husker til bage fik vi afslg omkring samme tid. hvordan går det med din sag er der fremgang i den.
jeg håber så meget at regeringen ikke når de nye tiltag før jeg er færdig jeg er 35 så kommer nok under kalgori ung. og 5 år mere det orker jeg altså ikke men jeg tvivler på jeg når i mål før..
hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 10:29   #136
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
jeg er 36 og fik bevilliget fp pr 1. marts 2012. Og netop pga min alder er den med kontrol om 3 år. Men ifølge min sb skulle jeg ikke være nervøs for det - det var bare en formsag....så det håber jeg da....

Jeg tror da at det vil blive brugt meget nu her hvor alting er så usikkert omkring diverse reformer...Krydser fingre for I begge når i mål inden for den nærmeste fremtid...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 10:30   #137
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sannemor,

Så lige at heidi kastrup herinde har fået pension med begrænsning på 3 år, så måske er det det du skal sigte efter. Kommunerne tør ikke love og gøre for meget i forhold til ftp. lige i øjeblikket og pension med begrænsning er nogle år med ro på og min. halvvejs til endelig pension.

Fik du også afslag på pension sidste år? Jeg husker det ikke helt. Jeg fik jo afslag i maj, 2011 på en §18 (måske som dig). Den blev anket og ligger stadig i BAN på 7 måned.

Jeg valgte dog at fortsætte min afklaring og har været på et afklaringscenter ala Reva fra primo januar, men måtte stoppe efter 4½ uge. Jeg var der max. 2 timer 2 dage om ugen, dog gik jeg som regel før tid. Centeret var på vej til at stoppe mig i uge 3 og min sagsbehandler var egentlig med herpå, da det syntes hårdt for mig at være der og det var det. Det endte med af vi kørte videre mod uge 6, men jeg kunne ikke mere efter den 4 uge og sagde selv fra. Så blev det så til, at min daværende sagsbehandler ikke mente, at det var nok til genindstilling

Nu har jeg så heldigvis (selvom jeg ikke har mødt vedkommende) fået ny sagsbehandler og jeg ved at centeret laver en rigtig god rapport på mig, så må vi se hvad det bliver til. Jeg skal i al fald ALDRIG i arbejdsprøvning igen, det nytter ikke. Alle de gamle symptomer kommer op igen, og angsten kommer alt for tæt på også i tiden bagefter.

Så hold på dit Sanne mor, at du ikke kan gå i arbejdsprøvning, det er ikke det værd. Hvis min sag ikke indstilles efter rapporten, skal jeg måske over endnu en psykiater (uvildig), der så skal fortælle om jeg hvorfor jeg ikke kan komme i arbejdsprøvning, det sagde min forrige sagsbehandler i al fald. Dog kan det være at den nye sbér gør det lettere og bare beder om psykiater om en udtalelse. Nu må vi se.

Hold på dit og se til at lægerne skærer det ud i pap, for det nytter ikke i længden når det går ud over helbredet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 11:34   #138
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
ja jeg fik afslag i januar 2011 på en 18 ankede den og fik i maj afslag på anken en læge vuderede der ikke var mere at gøre. men at smerte klinikken muligvis kunne for bedre min livskvalitet men ikke erversevne. men pensions temet vuderde så at det ikke kunne udelukkes fordi det ikke var afprøvet og dette fastholdte ban også .men nu har jeg jo prøvet det af og bliver snart afsluttet der og lægen siger også jeg må ikke vuder din arbejds evne men du kommer aldrig ud og arbejde igen. så nu håber jeg at papirene er så klare som moget kan blive min resuse profil er i top den er pensions klar gjort vi venter kun på de sidst fra kliniken så vil min sags behanler søge igen på en 18. hvis vi når det før den nye reformel for ellers har je aldren imod mig

hejsa alle sammen
ja tiden den går og jeg kommer ikke vider . jeg er jo for nogle måneder siden afsluttet på smerteklinik. var det sidste min sagsbehanler skulle har papir på og ville så lave indstilng til pension klar for var jo mangel på smerte klinik jeg fik afslag på en pension sidst de søgte det til mig.nu har jeg så været der de har alt liggende på mig og jeg kan ikke alle læger siger ingen funktions evne der kan bruges tilbage ingen behanlings muligheder. har så kontaktet min sagsbehanler og ja hun har travlt så kan ikke sige noget om hvornår hun kommer til min sag. og nu er det snart 4 måneder siden jeg stoppede på smertekliniken ender da mrd mine papir er forældet til at pensions nevnet vil tage dem for gode være jeg får bare lov til at gå og gå og det fustre mig voldsom meget for tiden at alt er klar nu men jeg ikke kan få en afklaring i septemper runder jeg 10 år i sygsytemet nu kan de ikke finde på mere jeg skal også trækker de tiden, hvor længe må de det jeg har ikke været til et møde med kommunen det sidste år nu.
hilsen en fustret sanne mor der vil i mål nu
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 22:14   #139
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan jo altid selv søge en §17 på det forliggende grundlag, så kommer der fart på - ressourceprofilen bliver pakket og opdateret, og de skal give dig et svar om max 3 måneder - og hvis alt ligger i sagen, jamen så går den muligvis også igennem.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 22:40   #140
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du kan jo altid selv søge en §17 på det forliggende grundlag, så kommer der fart på - ressourceprofilen bliver pakket og opdateret, og de skal give dig et svar om max 3 måneder - og hvis alt ligger i sagen, jamen så går den muligvis også igennem.....
Også min tanke.

Efter 10 år i systemet kan der jo næppe være tale om sygedagpenge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal til møde - bedste råd? Bent10 At søge førtidspension 6 23-09-2013 09:35
hurtig hjælp søges ..skal møde i eftermiddag havheks Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 06-09-2012 14:39
Indstillet til ftp - skal til møde i pensionsteamet hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 20-03-2011 12:37
Skal til møde med fleksrådgiveren Wodpoulsen Din historie 6 04-10-2010 10:36
Hvor står jeg? skal til møde om en uge Tutti Alt det andet 3 28-01-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension