K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2012, 11:38   #1
frugitte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
frugitte er ny på vejen
Red face Kan nogle give mig lidt svar på den nye reform de vil lave..

Hejsa

Jeg er ny her på K10, en kvinde på 46 år fik tilkendt flex-job for 4 år siden og fik job der hvor jeg var i arb.prøvning, var der i 3 år men desværre lukkede adf. ned så vi blev alle opsagt, har nu gået hjemme i 1 år, og skal snart i pratik.

Jeg har nogle spørgsmål ang den nye reform de er ved at lave, håber der er nogle der har lidt svar til mig da jeg er stået helt af

1. Når man er over 40 år og haft flex-ordningen i 4 år, kan de så godt ta den fra en igen...

2. Hvis man har job el. når at få, inden reformem bliver vedtaget, køre man så videre på den gamle ordning...

3. Og har jeg forstået det rigtigt (ang. den nye reform)...at abj.giver kun skal betale løn for de timer vi er på jobbet og vi så får supplerende dagpenge fra kommuen for de timer man ikk er på job....hvis ja til hvilken sats...

4. Og de vil ta flex-ordning fra selvstændige...

Håber mine spørgsmål er til at forstå

Kan I alle derude ha en rigtigt dejlig fredag hilsen frugitte
frugitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 12:01   #2
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frugitte Se meddelelser
Hejsa

Jeg er ny her på K10, en kvinde på 46 år fik tilkendt flex-job for 4 år siden og fik job der hvor jeg var i arb.prøvning, var der i 3 år men desværre lukkede adf. ned så vi blev alle opsagt, har nu gået hjemme i 1 år, og skal snart i pratik.

Jeg har nogle spørgsmål ang den nye reform de er ved at lave, håber der er nogle der har lidt svar til mig da jeg er stået helt af

1. Når man er over 40 år og haft flex-ordningen i 4 år, kan de så godt ta den fra en igen...

2. Hvis man har job el. når at få, inden reformem bliver vedtaget, køre man så videre på den gamle ordning...

3. Og har jeg forstået det rigtigt (ang. den nye reform)...at abj.giver kun skal betale løn for de timer vi er på jobbet og vi så får supplerende dagpenge fra kommuen for de timer man ikk er på job....hvis ja til hvilken sats...

4. Og de vil ta flex-ordning fra selvstændige...

Håber mine spørgsmål er til at forstå

Kan I alle derude ha en rigtigt dejlig fredag hilsen frugitte
Hejsa

1: ved jeg ikke noget om så det lader jeg andre svare på
2:det lader dem som kører på "gamel" ordning fortsætte men kun indtil de mister deres job. ved evt. jobskifte vil de overgå til den nye ordning.
3: igen svar skyldig
4.ja og nej. der kan ikke tildeles flere fleksjob i egen virksomhed (hvilket jeg personligt er meget forarget over)men dem der har fået det mister ikke deres.
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 12:28   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu skal du huske at reformen IKKE er vedtaget endnu det er KUN oplæg, dvs reelt er der ingen der kan svare dig på nogen af dine spørgsmål, for ingen ved det.

Den reform er R SF og S´s ide til hvordan de syntes det skal se ud i fremtiden, men den er altså ikke vedtaget, den skal lige i gennem et par forhandlinger eller 10 og der skal være flertal til den, før det endeligt kan siges hvordan det bliver, og som det ser ud lige nu er der noget der tyder på yderlig stramning på nogle punkter end hvad der er lagt op til, men nu må vi se når de en gang til efteråret kan sige at NU ved vi det.

De udviklingsforløb de snakker sådan om er der faktisk heller ingen der ved hvad er, eller skal bestå af.

V har bla lige foreslået opfordring til at samtlige FP´ere frivilligt kan komme ind i fleks ordning (med de forhold fremtidige flekser tilbydes i udspillet ville jeg bestemt takke rand mig i måsen hvis det var mig)

Men til spørgsmål 3, er oplægget så hut jeg visker (og ret mig endeligt hvis jeg har forstået det forkert i andre ) 90% af dagpengesatsen HVIS man er i fagforening og 85% hvis man ikke er.

Mht spørgsmål 1: Ja alle fleksere skal revurderes hvert 5 år, uanset alder, sådan som jeg forstår udspillet. Der har været snak om at den revurdering skal bestå af udviklingsforløb for de som er u 40, men igen, ingen ved det med sikkerhed, så måske måske ikke.

Og 2: skifter man job eller bliver ledig, ryger man direkte over på ny-ordning uanset om man har været flekser på den nuværende ordning i 3 dage eller siden fleks´s spæde barndom. Det betyder også at hvis man er ledig når (hvis) det vedtages, hører man automatisk til i ny ordning.... som jeg forstår det...

Men det LYDER jo godt når de siger at reformen ikke gælder de der har fået tilkendt fleks efter nuværende ordning, det er vist det der hedder en modificeret sandhed
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogle der vil guide mig lidt ? Pandora71 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-07-2013 23:07
DF: Reform kan gøre nogle mere syge Webmaster K10 Nyheder 0 28-02-2012 20:50
Er desperat for nogle svar herinde.. hjælp mig.. frhansen Spørgsmål ang fleksjob 6 27-07-2009 15:01
hvem kan give et svar anetta Dit og Dat 1 14-03-2009 08:30
hej ,mon nogle kan give mig et svar ljg Spørgsmål ang fleksjob 19 07-11-2007 20:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension