K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2017, 18:49   #1
Carl
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Carl er ny på vejen
24 for en diagnose.

Min kæreste har i tirsdags fået at vide, hun lider af en arvelig gigtsygdom. Præcist den samme som hendes mor led af.
De havde samme læge igennem rigtigt mange år og imens min kæreste begyndte at få gigt symptomer. Det var i omkring 1993.

Hun har været hos forskellige læger, smerteklinik og romatologer og ingen af dem, sendte hende i en scanner. Der er blevet taget røngen billeder, men ikke scanner.

I forbindelse med et ressourceforløb, blev hun sendt igennem en MR-scanner og svaret var meget klart. Hun har en arvelig gigtsygdom og den burde være opdaget for 23 år siden.

Der er 10 års forældelse på at få erstatning for manglede behandling.

Hun har haft samme læge i de sidste 8 år og han har gjort en del for hende og derfor har vi det stramt med at skulle klage over manglede behandling, da det så er ham det vil gå ud over.

Hvad fanø gør man?
Carl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2017, 21:24   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu tror jeg ikke man kan få erstatning af manglende behandling, dels er det rigtig svært at bevise og dels skal den læge have en grund til at mr skanne, og det har han nok ikke haft den gang,må være ærlig at sige at i nok skal bruge jeres kræfter på fremad rettet behandling og hvad der nu skal ske.

Hvis hun ikke er igennem systeme skal i nok bruge mange kræfter der.

men i kan da kontakte Styrelsen for Patientsikkerhed og høre hvad siger til det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2017, 23:51   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvilken behandling skulle hun have haft, og hvordan har den manglende behandling påvirket gigtsygdommens forløb.

Det er den slags I skal gå ind i, for at kunne klage. Dernæst kræver det at det var åbenlyst nok til at lægen burde have have opdaget det, samt igangsat evt behandling.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension