K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2013, 16:32   #21
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Skal man så betale b-skat af en af indtægterne? Man får jo løn 2 steder fra og kan vel ikke bruge sit fradrag begge steder?

Forstår i øvrigt ikke at man i følge beregneren tjener mere jo færre timer man arbejder. Jeg syntes jeg hørte BM sige at det skulle være attraktivt at arbejde flere timer, det er det da ikke på denne måde. Jeg prøvede at taste 19.500 kr ind og 10 timer, det gav 20070,60 kr. Så tastede jeg 15 timer ind, det gav 19927,57.

Fatter hat!

Sidst redigeret af Stuen; 25-01-2013 kl. 16:59.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 17:26   #22
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Skal man så betale b-skat af en af indtægterne? Man får jo løn 2 steder fra og kan vel ikke bruge sit fradrag begge steder?

Forstår i øvrigt ikke at man i følge beregneren tjener mere jo færre timer man arbejder. Jeg syntes jeg hørte BM sige at det skulle være attraktivt at arbejde flere timer, det er det da ikke på denne måde. Jeg prøvede at taste 19.500 kr ind og 10 timer, det gav 20070,60 kr. Så tastede jeg 15 timer ind, det gav 19927,57.

Fatter hat!
Nej jeg tror bestemt ikke at du kommer til at betale B skat.. Men et godt spørgsmål

Men det KUNNE måske tænkes, at du bruger dit hovedkort, med dine fradrag til den del som er størst ( tilskudet eller lønnen ) Så bruges bikortet uden fradrag så til den mindste del.. Trækprocenten er jo den samme.. Selvom de 2 dele skulle være lige store, så har de fleste fleksjobbere nok ikke fradrag, som er større end den største at delene..

Dit regnestykke er korrekt.. Det er fuldstændigt sindsygt, at man i mange situationer intet opnår ved at arbejde mere.. Det kan endda ske at man går ned i den samlede løn.. Det var vist ikke det som var meningen..

Det der sker netop med de 2 beregninger er at ved de 10 timer så er der ingen reduktion i beregning 2 nederst i beregneren.. Men det er der ved 15 timer.. Regnestykket er helt korrekt, men giver en utilsigtet forringelse.. Der er nogen som ikke har gjort deres hjemmearbejde. Hmm.

Men brug beregneren hvis jobcenteret mener at i skal gå op til tid.. Se først konsekvensen..

De eneste som vinder på det regnestykke her, er kommunen.. Arbejdsgiveren betaler mere, og fleksjobberen taber penge..

PS.. Jeg forstår udemærket hvis nogen tvivler på udregningen, men en manuel udregning giver altid samme resultat.. Lige pt. har 110 personer hentet beregneren, og endnu har ingen rapporteret fejl

Sidst redigeret af mik16; 25-01-2013 kl. 18:56. Årsag: Ekstra tekst
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2013, 23:55   #23
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser

Og i mail fra Beskæftigelsesministeriet har jeg fået følgende oplyst:

"Du har skrevet til Beskæftigelsesministeriet angående lønnen i et fleksjob efter reformen den 1. januar 2012.

Styrelsen kan vejledende oplyse følgende:

Efter de nye regler skal arbejdsgiverne alene betale løn for det arbejde, de får udført. Den fleksjobansatte får suppleret lønnen med et tilskud, der reguleres på baggrund af lønindtægten. De højeste tilskud vil blive givet til dem med de laveste lønninger. Helt præcist udgør det offentlige tilskud 98 pct. af højeste dagpenge (i 2012-tal vil dette svare til 16.667 kroner om måneden). Og tilskuddet aftrappes med lønnen med en modregningssats på 30 pct. indtil en løn før skat fra arbejdsgiveren på 13.000 kr. og herefter med en modregningssats på 55 pct.

Regneeksempler

Man starter altså i princippet med de ca. 16.500 kroner pr. måned. Men man skal jo arbejde, når man er i fleksjob, og dermed reguleres tilskuddet:

Eks. 1: Man kommer i arbejde 1 time om ugen (4 timer om måneden) til 150 kr. i timen – og tjener således 600 kr. om måneden. 30 pct. af lønnen modregnes i tilskuddet – i alt 180 kr. – og man har så 16.920 kr. om måneden (16.500+600-180).

Eks. 2: Øger man arbejdstiden til 5 timer om ugen (20 timer om måneden), tjener man 3.000 kr. og bliver modregnet (30 pct.) med 900 kr. i tilskuddet. Nu har man så 18.600 kr. om måneden (16.500+3.000-900)."

Hmm.. Stol aldrig på Beskæftigelsesministeriet`s udregninger

De skriver i eksemplet: 150 ,- i timen = 600,- kr om måneden for 1 time`s arbejde om ugen ???

Sikke noget sludder... 1 time om ugen er ikke 4 timer pr md. Der er mere end 4 uger på en måned.. (7dage x 4 uger = 28 dage) 28 dage/md findes vist kun i februar ;-)


Det officielle timetal pr år er 1924 timer.. Det er 1924/12 md = 160,3 timer/md. Det er også 1924/52 uger = 37 timer/ uge..

Så 1 time/ om ugen à 150,- kr er IKKE 600,- kr pr måned. MEN 150 kr/time x 160,3/37 x 1 = 649,86 kr om måneden for 1 time pr uge..

Så 5 timer/ om ugen à 150,- kr er IKKE 3000,- kr pr måned. MEN 150 kr/time x 160,3/37 x 5 = 3249,32 kr om måneden for 5 timer pr uge..


Så hmm. Ordkløver eller talspasser ?? Ja måske, men der er jo en grund til, at jeg er fleksjobber ??

Sidst redigeret af mik16; 26-01-2013 kl. 01:54.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 12:05   #24
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Har lige nogen flere spørgsmål jeg vil høre om nogen kan svare på:

Hvis man nu skal betale b-skat af den ene indtægt, vil det så være den trækprocent der står på ens forskudsopgørelse eller beskattes man med en anden trækprocent? I gamle dage hed det 60%.

Hvad med AM-bidrag, skal man betale det? Og er det kun af indtægten fra arbejdsgiveren man skal betale det?

Hvad med Beskæftigelsesfradrag på 6,95 % (2013-niveau), får man det og er det kun af indtægten fra arbejdsgiveren man får det?
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 13:40   #25
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Har lige nogen flere spørgsmål jeg vil høre om nogen kan svare på:

Hvis man nu skal betale b-skat af den ene indtægt, vil det så være den trækprocent der står på ens forskudsopgørelse eller beskattes man med en anden trækprocent? I gamle dage hed det 60%.

Hvad med AM-bidrag, skal man betale det? Og er det kun af indtægten fra arbejdsgiveren man skal betale det?

Hvad med Beskæftigelsesfradrag på 6,95 % (2013-niveau), får man det og er det kun af indtægten fra arbejdsgiveren man får det?
Min logiske sans siger mig at:
man betaler den trækprocent der står på forskudsopgørelse
Am-bidraget betales kun af lønindtægt og ikke af offentlige tilskud..så altså kun af løn fra arbejdsgiver
Beskæftigelsesfradraget er kun i forhold til lønindtægt..f.eks. har jeg intet nu hvor jeg er på ledighedsydelse og regner ikke med at få det af et offentligt tilskud

Men det er altså bare min logik..jeg kan ikke pege på paragraffer der siger det..men jeg har heller ikke ledt efter dem
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 13:49   #26
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Har lige nogen flere spørgsmål jeg vil høre om nogen kan svare på:

Hvis man nu skal betale b-skat af den ene indtægt, vil det så være den trækprocent der står på ens forskudsopgørelse eller beskattes man med en anden trækprocent? I gamle dage hed det 60%.

Hvad med AM-bidrag, skal man betale det? Og er det kun af indtægten fra arbejdsgiveren man skal betale det?

Hvad med Beskæftigelsesfradrag på 6,95 % (2013-niveau), får man det og er det kun af indtægten fra arbejdsgiveren man får det?
dansbo... Jeg tror at du bytter lidt rundt på A og B skat..

A skat er skat man betaler af bl.a. lønindtægt.. Du kan sagtens have flere arbejdgivere. Typisk har (hovedarbejdgiveren dit hovedskattekort med din fradrag.. Så bruger arbejdsgiver 2, 3, 4, osv. dit bikort med samme trækprocent som på hovedkortet.. Men uden fradrag..

B skat er typisk for en selvstændig.. De betaler B skat. De betaler typisk deres skat via 10 indbetalinger om året.. Det er forventet årlig skat delt med 10.

Det med 60%, er hvis du IKKE har afleveret et skattekort til arbejdsgiveren.. Så trækkes 60% indtil de modtager et sådan..

Se link

AM-bidraget og beskæftigelsesfradraget er usikkert.. Jeg har spurgt, men kommunen ville lige have det korrekte svar fra deres jurister..
Men jeg er ret sikker på at beskæftigelsesfradraget KUN gives af arbejdsindtægten.. Man får det jo ikke som ledig..
AM-bidraget bliver sikkert også af lønindkomsten.. De 2 ting plejer at følges ad.

Men har fundet et svar: Se punkt 14 under arbejdsvilkår og lønforhold HER

Men citat:
Skatteministeriet kan oplyse, at beskæftigelsesfradraget forudsætter, atder er tale om arbejdsindkomst, der betales arbejdsmarkedsbidrag af.Beskæftigelsesfradraget er rettet mod erhvervsaktive og den indkomst,der hidrører fra deres arbejde. Styrelsen for Fastholdelse og Rekrutteringhar oplyst, at fleksjobansatte efter forslaget vil kunne modtage løn fraarbejdsgiveren for det arbejde, de kan udføre og vil derudover modtagefleksløntilskud fra kommunen, der skal kompensere for den fleksjoban-sattes nedsatte arbejdsevne. Styrelsen oplyser også, at fleksløntilskudanses for en forsørgelsesydelse og ikke løn. I forhold til den nye formfor fleksjobordning betyder det, at fleksjobansatte kun kan opnå beskæf-tigelsesfradrag for den del af deres indkomst, der stammer fra deres ar-bejdsgiver

Hmm. Citat fra Mette Frederiksen:

Fleksløntilskuddet aftrappes med 30 pct. af de første 13.000 kroner om måneden. Det sikrer, at der stadig er økonomisk incitament til at øge arbejdstiden for den fleksjobansatte, modsat i dag, hvor den fleksjobansatte ikke får mere ud af at arbejde én ekstra time

Mon ikke hun ville have glæde af at "beregneren"
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 19:49   #27
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Hej Mik16, tak for det. Ja du har ret, jeg byttede rundt på a og b skat, har aldrig rigtig kunnet finde ud af forskellen.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 19:53   #28
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af dansbo Se meddelelser
Hej Mik16, tak for det. Ja du har ret, jeg byttede rundt på a og b skat, har aldrig rigtig kunnet finde ud af forskellen.
Dejligt.. Sikkert fordi jeg altid er en C skat
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2013, 17:50   #29
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Så har beregneren rundet 1100 download.. Ramte åbenbart et behov
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2013, 15:11   #30
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Opdatering af beregneren

Der er nu tilføjet en mulighed for at indsætte (ANDEN INDKOMST) i flekstilskudsberegneren.. Anden indtægt forstås som fx. indtægter fra en hobbyvirksomhed.. Fra et evt. bijob udover det eksisterende fleksjob.. Andre indtægter som kræves modregnet i tilskuddet.. Der tastes blot BRUTTO indtægten i det felt.

Ved at taste udefra kommende indtægter, modregnes der så korrekt i tilskuddet. D.v.s. at beløb som der tastes dér, påvirker tilskuddet og ATP beregningen.. Men IKKE pensionen, der jo kommer fra en arbejdsgiver i fleksjobbet.

Opdateringen ligger på det sædvanlige sted.. Den hedder 28-3 -13..

Bemærk at den gamle udgave af 28-1- 13 stadig viser korrekt.. Men har du brug for at benytte den nye funktion, så hent den nye.

http://www.fleksjoblolland.dk/side.asp?Id=109607
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny fleksløn? adhsl Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 07-11-2013 12:20
AM bidrag af fleksløn og tilskud syrenen Spørgsmål ang fleksjob 2 31-08-2013 12:52
Udbetaling af fleksløn - hvornår ? Heidiblh Spørgsmål ang fleksjob 17 27-02-2013 11:22
Fleksløn-dumping Risa Politik og Samfund 2 23-09-2012 17:27
Beregning keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-04-2011 13:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension