K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2011, 16:55   #11
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg tvivler på at en ressourceprofil kan være på to stykker papir, der er tolv punkter der SKAL være opfyldt og beskrevet kig lige her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet og se om du overhovedet har en ressourceprofil ...

Du er nød til at søge kontanthjælp hvis det er du ikke kan få fat i nogen , men du kan godt få kontanthjælp sideløbende med at du anker, du skal jo leve imens

hvis det er sådan at du er syg så bliver du også sygemeldt fra aktivering og skal naturligvis ikke i aktivering hvis dit helbred ikke kan klare det ...
Jamen min sbh på kommunen startede med at jeg selv skulle udfylde den - det fik jeg afvide herinde at det måtte jeg ikke. Så var til møde med min sagbh for at lave rp... det tog ikke 20 min - den er også videreskrevet på den fra 2005. OG JEG HAR IKKE MODTAGET DEN. ved godt hvordan den ser ud.
troede bare ikke at de måtte afgøre mine sdp inden jeg havde set/fået rp.

Jeg har jo fået konstateret fibromyalgi i fredags og har fået afvide at jeg skal søge revalidering. så det er vel bare det jeg skal og så acceptere at jeg kommer på kontanthjælp selvom det ikke engang kan betale mine lån og regninger.

For det er jo en forlængelse af sdp der er kommet afslag på - og det er jo kun hvis der kan raskmeldes 100 % til 37 timer. og det kan jeg formentligt ikke blive.
så skal vel bare sende en mail - til sbh - og søge revalidering og ringe første ting mandag morgen når hun er tilbage ikk..?? eller er der en bedre måde..??

Jeg synes godt nok det er en jungle at finde rundt i det her system...
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 17:30   #12
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
hmmm... nu sidder jeg og læser under nyttige links med reglerne for sdp.

De stopper sdp efter §24 og derefter §27... men §27 stk 1 forlænger ved revalidering - det vil så sige at jeg efter deres mening ikke skal under revalidering...???
men det må der jo så være efter at jeg har fået konstateret fibromyalgi vel - og special lægen i hans udredning skriver der vil blive behov for f.eks revalidering - da jeg ikke kan biholde beskæftigelse indenfor rengøring eller lign

Derudover siger § 28: Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Og det er vel ret svært når jeg ikke har godkendt(blevet partshørt) min resourceprofil...??? de aner jo ikk om det de har skrevet er rigtigt...???
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2011, 19:48   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Guldfax Se meddelelser
hmmm... nu sidder jeg og læser under nyttige links med reglerne for sdp.

De stopper sdp efter §24 og derefter §27... men §27 stk 1 forlænger ved revalidering - det vil så sige at jeg efter deres mening ikke skal under revalidering...???
men det må der jo så være efter at jeg har fået konstateret fibromyalgi vel - og special lægen i hans udredning skriver der vil blive behov for f.eks revalidering - da jeg ikke kan biholde beskæftigelse indenfor rengøring eller lign
Man kan ikke bruge lægens vurdering om revalidering, fleksjob eller førtidspension til noget. Det er ikke lægernes opgave at vurdere. De skal kun vurdere funktionsnedsættelsen og oplyse dine diagnoser og lignende, som kommunen så skal vurdere ud fra.

Det er altid kommunen, der har ansvar for at vurdere ud fra lægernes lægelige oplysninger om borgerens helbred relateret til sagen. Men jeg synes da, at de burde se på, at lægen mener, du ikke længere kan arbejde i det fag, du hidtil har arbejdet i. En revalidering er netop hvor, de kan vurderer, at en person har en nedsat arbejdsevne, der gør, at f.eks. en omskoling kan være nødvendig...

Du oplyser, at du først i fredags har fået diagnosen fibro. Ved kommunen det? Det er vigtigt, at du oplyser dem, at der er kommet nye lægelige oplysninger, som de bør se på - for det kan gavne din videre sagsforløb. Hvis du kan skaffe diagnosen på skrift (f.eks. fra journal hos speciallægen), så aflever den gerne til kommunen. Og hvis de så vil have yderligere oplysninger om din funktionsnedsættelse i forbindelse med diagnosen fibro, så kan de selv indhente dem....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 23:52   #14
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Man kan ikke bruge lægens vurdering om revalidering, fleksjob eller førtidspension til noget. Det er ikke lægernes opgave at vurdere. De skal kun vurdere funktionsnedsættelsen og oplyse dine diagnoser og lignende, som kommunen så skal vurdere ud fra.

Det er altid kommunen, der har ansvar for at vurdere ud fra lægernes lægelige oplysninger om borgerens helbred relateret til sagen. Men jeg synes da, at de burde se på, at lægen mener, du ikke længere kan arbejde i det fag, du hidtil har arbejdet i. En revalidering er netop hvor, de kan vurderer, at en person har en nedsat arbejdsevne, der gør, at f.eks. en omskoling kan være nødvendig...

Du oplyser, at du først i fredags har fået diagnosen fibro. Ved kommunen det? Det er vigtigt, at du oplyser dem, at der er kommet nye lægelige oplysninger, som de bør se på - for det kan gavne din videre sagsforløb. Hvis du kan skaffe diagnosen på skrift (f.eks. fra journal hos speciallægen), så aflever den gerne til kommunen. Og hvis de så vil have yderligere oplysninger om din funktionsnedsættelse i forbindelse med diagnosen fibro, så kan de selv indhente dem....
Naii kommunen ved det ikke endnu.. da min sbh er på ferie i denne uge.. jeg skal til en psykiater, de har tvunget mig til, den 22 feb og på sygehuset den 25 og tjekkes for gigt. så det haster vel ikke det store før hun er tilbage mandag.. hun skal jo vente på det andet alligevel.

Jamen både lægen og speciallægen har skrevet at der er brug for omskoling pga nedsat arbejdsevne/funktion. Da jeg ikke længe ville kunne holde til det job jeg har.
Jeg ved lægen har skrevet at jeg skal ha et job med vækslende(sidde,stå,gå), uden monotome bevægelser og vægt over 3-5 kg.. DVS at rengøringsjob allerede er udelukket.

Men har faktisk givet lidt op for tiden - jeg må ta det som det kommer. skal have fat i banken mandag når min bankrådgiver er tilbage. Min hverdag er gået helt i stå igen. jeg kan under ingen omstændigheder sove mere.. jeg ligger vågen til 4-5-6 stykker om morgenen og sover til kl 10 højest og så kan jeg stadig ikke sove når vi kommer til 22-23 stykker... så den smule der var opbygget er gået tabt igen... mit humør er lig nul og mine mareridt er vendt stærkt tilbage. lyset for enden af tunnelen er ved at være væk igen.. jeg må sige at det ikke er nemt at holde gejsten oppe mod det danske system og de evigt ikke-lyttende sbh...
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på §17 efter gamle regler uden Resourceprofil Teletrold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-07-2013 12:43
Fra sygeDP til KH bruger2013 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 20-04-2013 23:48
Sygedp. og andre indtægter Scoopy Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 14-12-2011 00:02
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Stop for udbetaling uden varsel develler Din historie 44 06-07-2010 09:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension