K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2012, 16:49   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jer der har fået afslag på flex

Nu er jeg lige nysgerrig, nok fordi at nerverne er ved at melde sig forventer jo afgørelse indenfor de næste 7 uger.

Men jer der har fået afslag på flex, hvad har begrundelsen for afslag været ? og hvad har de foreslået at i skal leve af i fremtiden ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 17:03   #2
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Hej Supersus.

Jeg fik afslag første gang da alle behandlingsmuligheder ikke var udtømte (Og det vidste SB godt da hun sendte min sag til fleksjobteamet for jeg skulle til at starte op på smerteklinik, suk) Nå, men jeg fik afslag, og varslet ophør af sdp, men så skrev jeg en klage, og bad om at komme til møde med chefen i jobcentret, og der dokumenterede jeg flere fejl i min sagsbehandling, OG skiftende sb´ere, så meget af tiden var gået med at nye sb skulle sætte sig ind i min sag - fuldstændig uacceptabelt. Jeg blev forlænget... og på det møde udtalte chefen, at med den dokumentation fra div. speciellæger mm. var det kun et spg. om tid før jeg blev tilkendt fleks, Jeg gennemførte 9 mdr. på smerteklinik, ud i ny arbejdsevnevudering/arbejdsprøvning, og endnu engang måtte jeg forlænges, da anden aktør ikke kunne finde en egnet arbejdsprøvningssted, så alt i alt gik der et år fra første afslag til godkendelse til fleks januar i år
Kan godt forstå nerverne er begyndt at melde sig.... Jeg husker med gru tilbage på alle de op og ned ture jeg har haft, søvnløse nætter osv osv... det er frygteligt at gå i den uvished. Man skal have en ualmindelig stærk psyke for at være syg og alt det man skal igennem med systemet.
Rigtig meget held og lykke med det X´er fingre for dig
God weekend. JP2610
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 18:21   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Godt spørgsmål,

hvad skal man leve af, hvis man får afslag til fleks,

og for syg til at arbejde mere end 3 timer om dagen,

og alle behandlinger og udredninger er udtømt

Sidst redigeret af mand; 10-02-2012 kl. 18:40.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 20:26   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af JP2610 Se meddelelser
Hej Supersus.

Jeg fik afslag første gang da alle behandlingsmuligheder ikke var udtømte (Og det vidste SB godt da hun sendte min sag til fleksjobteamet for jeg skulle til at starte op på smerteklinik, suk) Nå, men jeg fik afslag, og varslet ophør af sdp, men så skrev jeg en klage, og bad om at komme til møde med chefen i jobcentret, og der dokumenterede jeg flere fejl i min sagsbehandling, OG skiftende sb´ere, så meget af tiden var gået med at nye sb skulle sætte sig ind i min sag - fuldstændig uacceptabelt. Jeg blev forlænget... og på det møde udtalte chefen, at med den dokumentation fra div. speciellæger mm. var det kun et spg. om tid før jeg blev tilkendt fleks, Jeg gennemførte 9 mdr. på smerteklinik, ud i ny arbejdsevnevudering/arbejdsprøvning, og endnu engang måtte jeg forlænges, da anden aktør ikke kunne finde en egnet arbejdsprøvningssted, så alt i alt gik der et år fra første afslag til godkendelse til fleks januar i år
Kan godt forstå nerverne er begyndt at melde sig.... Jeg husker med gru tilbage på alle de op og ned ture jeg har haft, søvnløse nætter osv osv... det er frygteligt at gå i den uvished. Man skal have en ualmindelig stærk psyke for at være syg og alt det man skal igennem med systemet.
Rigtig meget held og lykke med det X´er fingre for dig
God weekend. JP2610
Tak for din beretning, og hvor har du bare ret man skal være rask for at være syg. Tænker rigtig meget på det, det første jeg tænker på når jeg vågner, og det sidste jeg tænker på inden jeg sover.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 21:13   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Er der ikke flere der har mod på at beskrive begrundelse for afslag på flex, evt via pm.

Prøver bare at forberede mig på hvad et evt afslag kan indeholde.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 22:36   #6
marbocb
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Furresø
Indlæg: 26
Styrke: 14
marbocb er ny på vejen
Hejsa jeg har været syg siden 2009 hvor jeg fik piskesmæld. Jeg har en del udtagelser fra fys, kiropraktor, neurolog mm der alle siger varig skade stationær og uden mulighed for ordinær beskæftigelse. Har været i arbejdsprøvning og afklaret bredt. Den sagde max 3 timer Dgl med store skånehensyn. Kommunen mente jeg var for ung ( 37 år) til at få en varig ydelse som fleksjob selv om min tidligere arbejdsskiver havde tilbudt mig at blive der i fleks. Kommunen sendte mig til en 3 neurolog der sagde muskelspændinger og at det snart ville blive godt så jeg kunne komme i ordinær beskæftigelse og så kom mit afslag. Nu er jeg syg på kontanthjælp med konstante smerter. Held og lykke
marbocb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 22:48   #7
KirstenJV
Elsker at være her på K10
 
KirstenJVs avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2011
Lokation: Vejle
Indlæg: 75
Styrke: 13
KirstenJV er ny på vejen
Skal jeg skrive det igen ;-)
__________________
~ MOR ~
KirstenJV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 23:03   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KirstenJV Se meddelelser
Skal jeg skrive det igen ;-)
Kirsten jeg husker godt dit afslag, og begrundelsen, og tænker rigtig meget på dig, og håber virkelig at du vinder din anke.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2012, 23:13   #9
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
første gang fik jeg afslag, da de mente der var flere behandlingsmuligher,
anden gang kunne personen ikke tage stilling, da vedkommende synes min sag var alt for indviklet men 3 gang var lykkens gang der gik den igennem, men ikke med et enigt udvalg men det kan jeg jo heldigvis være ligeglad med, da jeg fik fleks.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2012, 19:28   #10
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jeg fik desværre ikke nogen begrundelse, og selv BAN fandt ingen problemer i det. Min fagforening kunne slet ikke forstå, hvordan det kunne lade sig gøre.

Efter div. lægepapirer og en arbejdsprøvning på 18,5 timer i snit kom der bare ingen begrundelse. Kun en afgørelse om, at jeg ikke kan godkendes til fleks. Selv ankestyrelsen kunne ikke finde noget at optage min sag på. Så jeg må indrømme at have mistet troen på systemet helt. Men efter tvangsraskmelding og selvfinancieret lønnedgang til 20 timer per uge i mere end et år blev det igen for meget for mig, og fik for meget sygdom, så blev sygemeldt og fyret, så nu er jeg på den igen. Møde på tirsdag. (4 år i systemet)
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
når man har fået afslag linea Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 12-04-2011 12:39
Lige fået afslag på fleksjob ;( Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 14 31-10-2010 14:24
stadig ikke fået mit skriftelige afslag på paragraf 34 sndnkm67 Alt det andet 3 29-09-2010 19:26
har fået afslag på at afdrage frupia1 Alt det andet 36 27-09-2010 06:43
Nogle der har fået afslag på FTP??? sara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 16-06-2008 22:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension