K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2010, 21:24   #1
madina
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: jylland
Indlæg: 32
Styrke: 14
madina er ny på vejen
Question Hjælp

er der nogen der kan hjælpe mig med at fortolke disse sætninger:

Den supplerende førtidspension, engangsbeløbet ved førtidspension og opsparingssikringen udbe-tales ikke, hvis der er indbetalt pensionsbidrag fra arbejdsgiveren i mindre end 12 måneder inden for de sidste 4 år, når symptomerne på lidelsen, der fører til tilkendelse af offentlig førtidspension, er til stede, allerede før medlemmet bliver optaget i PensionDanmark.

på forhånd tak
madina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 21:48   #2
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
det betyder at hvis ikke du har haft en arbejdsgiver inden for de sidste 4 år der har indbetalt til den forsikring i mindst 12 mdr så gælder den ikke, og hvis grunden til at du er tilkendt ftp skyldes en sygdom eller lidelse du havde inden forsikringenen blev tegnet dækker den heller ikke hvilket vil sige at hvis du feks havde dårlig ryg inden du tegnede forsikringen og nu er tilkendt pension pga dårlig ryg så er der ingen erstatning.
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 22:11   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du er tilkendt ftp skyldes en sygdom eller lidelse du havde inden forsikringenen blev tegnet dækker den heller ikke

det tror jeg faktisk ingen forsikringer der gør
havde selv lidt ballede, fordi min sygdom startede et halvt år efter jeg skrev under på min forsikring. var dog stadig i arbejde nogle år efterfølgende.
men det gik de meget op i, hvis jeg har skrevet under og ikke havde oplyst jeg var syg
men havde dokumentation på jeg ikke kendte til min sygdom(lægepapir) og fik erstatning
engangsbeløb og en løbende udbetaling til 65 år.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 22:17   #4
madina
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: jylland
Indlæg: 32
Styrke: 14
madina er ny på vejen
hej med jer

jeg er så forvirret, jeg har haft psykose i 13 år men turde ikke gå til lægen med det
jeg blev så sygmeldt april 2009 og fik diagnosen paranoid skizfroni i august 2009 er der en forhindring i erstatning?
madina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 22:22   #5
madina
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: jylland
Indlæg: 32
Styrke: 14
madina er ny på vejen
jeg kendte heller ikke at jeg har haft den sygdom ikke før jeg blev indlagt
madina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 22:23   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis din forsikring mener du har tilbage holdt oplysninger omkring dit helbred, inden du skrev under og kan bevise det. så det er ikke særlig godt.

Men har din forsikring skrevet til dig, de ikke vil give nogen.
for hvis det du skriver er afslaget og ikke andet, så er det lidt tyndt.
problemet er nok paranoid skizfroni, hvis din læge har skrevet du har haft det i rigtig mange år.
men rent gæt fra min side
har du en fagforening eller anden mulighed for advokat
for det kan godt blive rigtig svært og kæmpe mod en forsikring

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-07-2010 kl. 22:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 22:29   #7
madina
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: jylland
Indlæg: 32
Styrke: 14
madina er ny på vejen
nej de skrev ikke noget men jeg læste bare forsikringsbetingelser

hvordan kunne jeg vide at jeg havde diagnosen jeg blev syg og så indlagt derfra fik jeg det jeg havde aldrig søgt læge omkring symtomerne.
madina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 09:26   #8
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Jeg står ikke for at skulle have FTP, men er i afklaring om jeg kan visiteres til fleksjob. Jeg har ADHD og fik diagnosen for omkring 18 mdr. siden, men det er også en diagnose der går tilbage til barndommen. Så rigtig mange år, uden at vide det.

Hvis jeg bliver visiteret til et fleksjob udbetaler forsikringen ½ engangsbeløb og der har ingen problemer været. Jeg har været bidragsfritaget i 12 mdr. og vælger nu selv at indbetale min. beløb, for det var dem der gjorde mig opmærksom på engangsbeløbet. Som jeg læser det, er det ligemeget om det er fleks eller FTP, bare jeg har opfyldt betingelserne.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 10:13   #9
madina
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: jylland
Indlæg: 32
Styrke: 14
madina er ny på vejen
hej cillenolle

hvilken svar leder du efter når du siger:

Hvis jeg bliver visiteret til et fleksjob udbetaler forsikringen ½ engangsbeløb og der har ingen problemer været. Jeg har været bidragsfritaget i 12 mdr. og vælger nu selv at indbetale min. beløb, for det var dem der gjorde mig opmærksom på engangsbeløbet. Som jeg læser det, er det ligemeget om det er fleks eller FTP, bare jeg har opfyldt betingelserne.
madina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 23:40   #10
madina
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: jylland
Indlæg: 32
Styrke: 14
madina er ny på vejen
Thumbs down ftp forsikring

hej

jeg har hørt at når man har en forsikring der dækker når man bliver førtidspension og får løbende udbetaling selv om der står at man får fx 36000kr om året så kan beløbet komme op eller ned eller det kan også bortfalder
det er mærkeligt hvis det er tilfældet hvorfor tegner man sådan en forsikring hvis der er sådan risiko????:
madina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension