K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2012, 19:35   #11
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvis hun har været på kontanthjælp mere end 12 mdr har hun ret til 5 ugers aktiveringsfri ferie, det skal blot aftales med sagsbehandler.

sidste år ( før der kom nye regler ) spurgte jeg pænt om lov ved sagsbehandleren, og fik ja uden problemer, jeg skulle så rejse via Sverige der krævede så en skriftlig tilladelse fra hendes leder, og den fik jeg også...

Hun vil ikke blive modregnet i kontanthjælp, men de kan sige nej hvis hun er i aktivering når hun skal på ferie.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 20:40   #12
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Hvis hun har været på kontanthjælp mere end 12 mdr har hun ret til 5 ugers aktiveringsfri ferie, det skal blot aftales med sagsbehandler.

sidste år ( før der kom nye regler ) spurgte jeg pænt om lov ved sagsbehandleren, og fik ja uden problemer, jeg skulle så rejse via Sverige der krævede så en skriftlig tilladelse fra hendes leder, og den fik jeg også...

Hun vil ikke blive modregnet i kontanthjælp, men de kan sige nej hvis hun er i aktivering når hun skal på ferie.

Hun har ikke været på KH i 12 måneder endnu. Hun røg fra SDP til KH i december 2011.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 21:09   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Hun har ikke været på KH i 12 måneder endnu. Hun røg fra SDP til KH i december 2011.
Så har hun ikke ret til det iflg den nye lov, men hun kan altid spørge sagsbehandleren om lov, og hvis ikke hun er i arbejdsprøvning, og bliver inden for landets grænser vil hun sandsynligvis få lov. Og har hun børn og børnenes pasning er lukket så får hun også lov. Jeg er ihvertfald bevilliget ekstra ferie når pasning har været lukket.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 21:12   #14
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Så har hun ikke ret til det iflg den nye lov, men hun kan altid spørge sagsbehandleren om lov, og hvis ikke hun er i arbejdsprøvning, og bliver inden for landets grænser vil hun sandsynligvis få lov. Og har hun børn og børnenes pasning er lukket så får hun også lov. Jeg er ihvertfald bevilliget ekstra ferie når pasning har været lukket.

Hun er faktisk ikke særlig gode venner med hendes sagsbehandler på jobcenteret, da det var hende som tog SDP fra min veninde, så mon hun vil lade min veninde tage på ferie? Hvem ellers kan hun spørge om lov?
Det er ikke inde for landets grænser hun skal på ferie, hun skal til Tyrkiet.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 21:18   #15
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Er det forsvarligt at rejse til tyrkiet når hun er sygemeldt?

Jeg ville nok lige tænke mig om en ekstra gang - kommunen kan nemt sidestille det med at være rask nok til at arbejde
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 21:35   #16
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Er det forsvarligt at rejse til tyrkiet når hun er sygemeldt?

Jeg ville nok lige tænke mig om en ekstra gang - kommunen kan nemt sidestille det med at være rask nok til at arbejde
Ved det ikke.. Altså jeg tror ikke at det vil forværre noget at hun tager på en ferie, men er jo ikke læge
Mon ikke bare at hun skal tage kontakt til jobcenteret i god tid og få et svar? Så hun ikke står der og har betalt for ferie og så får hun et nej.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 22:55   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er rigtigt svært at få lov til at tage til udlandet medmindre det er dødsfald i nærmeste familie eller sådan noget.

Men hun kan vælge at fraskrive sig sin kontanthjælp den tid hun tager afsted, så skal hun ikke spørge om lov, så skal hun blot meddele det.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 23:02   #18
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
2010 og 2011 var jeg på ferien i udland 3 uger. jeg fik tilladelse fra min SB og jeg beholdte min KH under opholdt i udland..

mit råd er spørg din SB og der vil være ikke nogen problem
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2012, 23:05   #19
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg ville ikke anbefale din veninde at tage på ferie som sygemeldt med arbejdsskade. fordi hun måske også risikere at der vurderes hun ikke er så syg som beskrevet, hvis hun kan raskmelde sig en uge eller to og tage på ferie..

de finder alle småhuller de kan for at undgå at betale arbejdsskadeerstatning.. så selvom ferien er tiltrængt og fortjent, så kan det risikere at blive alt for dyrt i længden.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2012, 01:40   #20
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg tror lige at jeg tager mig en snak med hende og viser hvad I har skrevet. Tak for svar allesammen.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man tage fag på VUC? Mama Spørgsmål ang fleksjob 2 20-06-2013 07:33
Kan de tage min FP fra mig Tullepigen90 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-09-2012 16:35
kan jeg tage en udd.? Chin Spørgsmål ang fleksjob 2 08-03-2011 13:58
Kan Man tage et lån når man er på SDP? Samiam Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 30-01-2011 15:01
Kan de tage flexen fra mig? Chin Spørgsmål ang fleksjob 7 26-10-2010 16:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension